Kledingmaat 4/5 maanden

Hier hebben we 74 zo goed als overgeslagen. Ging zo hard. Ze is nu bijna 10 maanden en weegt nu 10,75 kilo met 77 cm. Ze draagt qua maat nu 80/86, rompertjes vaak 86/92 (wasbare luiers zijn wat groter). Maar het ligt erg aan het merk. 
Ik denk dat we met 12 maanden in 86/92 zitten en daar wel even bij blijven. 

mijn dochter ging met 6 maanden  in 74
heeft daar tot 14 maanden in gezeten.
toen maat 80 en al snel door naar 86. 
kleertjes kocht ik het 1e jaar op marktplaats. t slijt bijna niet als ze nog niet kruipen enz.. dus prima te doen. 

Wisselend he? Ik kijk nu naar haar groeicurve.. als ze zo blijft doorgroeien zit ze rond de 1 jaar op maat 74 (ze zit iets onder de middelste lijn). Nu is ze 9 maanden en passen de meeste dingen in 68 nog net. 74 kan ook al wel met broekjes e.d. maargoed met bijv jurkjes boeit t niet zoveel, iets korter.. wel zonde he van al die babykleding.. iig kan je aan de standaardcurve wel goed zien dat de groei veel minder hard zal gaan na de 1e verjaardag. Wel fijn dat kleding dan wat langer aan kan. Voor de portemonnee haha

Hoi,

Onze dochter zat zoals het volgende:
1,5 maand 50
1,5 tot 4 56
4 tot 6 62
6 tot 8 ongeveer 68
8 tot nu nog 74 en ze is 11 maanden

Verschilt dus echt per kindje dit.
Ze is super lang dus denk dat ze daarom zo lang met de maten doet.

Onze zoon had met 4 maanden maat 62 aan. Hij is nu 9,5 maand en zit net in maat 74. Hij is erg slank en qua lengte gemiddeld. Hij doet dus best heel lang met kleren. 

Terug
Bovenaan