Kledingmaat van een baby van 3,5 (bijna 4 mnd)

Hallo allemaal, ik ben in begin  februari  bevallen van een prematuur baby van 36 weken   in 2660 gr en 46 cm. Op het CB zeiden ze dat ze op zich wel goed groeit maar dat ze toch verschilt in lengte en kilos van haar leeftijd genootjes.

Nu is mijn vraag:

Wat voor kledingmaat heeft een baby van 3,5 tot bijna 4 mnd (die niet vroeggeboren is)?
En wat voor lengte en kilos?

Mijn dochtertje is nu bijna 6 kilo en 57 tot 58 cm.
Ze draagt nog steeds maat 56 bijna maat 62.

groetjes DEXEN
 
Beste Dexen

Mijn zoontje is 12 dagen te laat geboren en woog met zijn geboorte 3780 gram en was 52 centimeter lang met drie maande woog hij 5565 gram en was 60 centimeter lang. Ze zeiden tegen mij op het CB dat hij goed groeide maar niet hard. Hij droeg ook tot ongeveer 3 maanden 56. En hij is nu een half jaar weegt 7005 gram en is 68 cm lang. en hij ziet er goed uit en ik merk niets aan hem hoor. Ik heb me ook best wel eens ongerust gemaakt omdat alle kindjes van zijn leeftijd best wat groter zijn. Maar hij heeft er geen last van ik denk nu maar zo ieder kind is anders (gelukkig) En zolang je kindje er goed uitziet is er volgens mij niks aan de hand.

Groetjes Jolanda
 
Hallo,

Ik ben begin februari bevallen van een gezonde dochter van bijna 9 pond. Ze is nu bijna 4 maanden oud en ik ben er achter gekomen dat niet elk kledingstuk dezelfde maten zijn. Zo is kleding van Hans Textiel veel kleiner dan van de Hennes & Mauritz. Mijn dochter draagt soms  80 maar ook 56. Een tip is om elk kledingstuk gewoon te passen en niet wachten todat ze eindelijk de kledingmaat heeft bereikt.

Groetjes
 
Gemiddeld houden ze voor een baby van 2 tot 4 maanden de maat 62 aan, maar kijk daar alsjeblieft niet teveel naar, want ieder kind heeft zijn eigen tempo en dat geldt al helemaal voor een prematuur!
 
Hoi,

Probeer je niet op de kast te laten jagen door het cb. Ik weet hoe je je kan voelen. Ons meisje is ook maar klein en niet te vroeg geboren.

Ze heeft heel lang 56 aan gehad en nu is ze ruim 18 maanden en gaat nu naar de 80 qua lengte zou dat net passen met omvang is dat veel te groot. Ieder kind groeit op zijn eigen tempo.
In het begin maakte ik me altijd zorgen maar daar stap je over heen. Kijk vooral naar je kind hoe ontwikkeld ze, is ze vrolijk, slaapt goed, eet goed enz dan vooral genieten!!!

Ik dacht maar zo ik geniet van mijn kleertjes ze kan het lekker lang aan wat nou zo uit gegroeit.

en idd de maten verschillen per merk!

groetjes
 
Hoi,

Nou onze zoon was ook prematuur, bijna 4 weken, maar is niets kleiner dan andere baby's, hij is nu 4 1/2 maand en begint nu in 68 te groeien, 62 is echt krap, 68 net  te ruim, hij is nu 67 cm en weegt 8 kilo!

Groetjes!
 
Hoi,

Ik weet niet of je veel aan hebt; maar ik denk dat je je niet teveel moet vasthouden aan kledingmaten. Mijn dochtertje Sigrid is nu bijna 7 weken en ben er nu al achter dat de kledingmaat niet altijd is wat het labeltje zegt. Ik kreeg namelijk van 2 verschillende personen een broekje van de Hema, allebei  maat 62. En wat denk je de ene broek was gewoon weg 7 centimeter langer als de andere! Bij de geboorte woog Sigrid 3730 gram en was ca. 50 cm. lang. Van sommige pakjes kon  ze  na 2 weken maat 62 aan. En van andere pakjes  heeft ze  nu soms nog maat 50/56 aan.
Dus mijn tip; probeer  kleding gewoon af en toe te passen of leg ze over kleding  heen die ze wel al aan kan.

Groetjes,

Zeevis  
 
hoi
ik heb een zoontje van nu bijna 5 maanden en soms heeft hij maat 56 en dan weer 62 of 68 het ligt er maar net aan of het groot of klein valt (zelf heb je dat toch ook wel eens)ik probeer gewoon afen toe en meestal thuis ff passen en na een tijdje zie je het ook wel
en een broek   kan makkelijk wat langer zijn ik sla de pijpjes dan een keer om of de mouwen bij een truitje ze groeien zo hard
en pas op met katoene truitje of tshirtjes die willen nog wel eens een maatje krimpen en als je het dan pesies pas koopt is dat zonde
nou veel shop plezier
 
Terug
Bovenaan