Kledingmaat van een baby van 3,5 (bijna 4 mnd)

Ik snap helemaal niets van het cb zijn ze er soms om mensen onzeker te maken?
Het lijkt er af en toe wel op.
Ze kunnen het wel zeggen dat je kindje kleiner is dan andere kinderen van die leeftijd maar ja wat moet je er aan doen, je moet daar echt niet naar luisteren hoor, als jij vind dat je kindje goed groeit en goed drinkt of wat dan ook dan is dat ook zo. Theo van mij is 10 dagen te laat geboren hi is nu 4.5 maand oud en is 86cm en weegt ruim 8kilo hij zit boven aan in de groei grafiek zo wat hij is niet dik maar gewoon groot, was ik ook als baby zijnde

groetjes monique
 
Hoi,

Jouw "kleintje"doet het prima.
Mijn dochter Meike is 3,5 maand en weegt 6220 gram en is 54 cm. Volgens het cb waar ik naar toe ga groeit ze volgens het boekje.
Laat je niet onzeker maken door het cb waar jij naar toe gaat!

Groetjes, Mirjam
 
quote: Yogey reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-05-2005 12:28:44'));

Hoi,

Jouw "kleintje"doet het prima.
Mijn dochter Meike is 3,5 maand en weegt 6220 gram en is 54 cm. Volgens het cb waar ik naar toe ga groeit ze volgens het boekje.
Laat je niet onzeker maken door het cb waar jij naar toe gaat!

Groetjes, Mirjam


Pardon ik bedoel 58 cm.

 
Tjonge, nu niet meer voor te stellen maar mijn dochter woog na een voldragen zwangerschap precies hetzelfde bij de geboorte als jouw pukkie.
Ik heb mijn groeiboekje erbij gepakt en zag dat ze met 16 weken 5350 gr woog en 61 cm lang was. Mijn dochter is nu 9 maanden,blijft dun en steekt haar energie in de lengte. Kleding bij de Hema zit bij haar erg goed omdat wat smalletjes is en de broeken in taille te verstellen zijn. Bij het CB geven ze aan dat haar gewicht qua gemiddelden achterblijft maar mijn meissie is goed gemutst, eet en slaapt lekker en ontwikkelt zich goed. Dan zit het volgens mij wel snor. Succes!
 
Hoi hoi,

Als eerst maak je niet te druk het ene kind is groot de andere klein weer de andere mager en weer een andere sik. Als je kindje maar gezond is is het voornaamste.

Mijn oudste dochter is met 36 weken en 4 dagen geboren met als gewicht 2640 gram en verzoop in maat 50. met 4 maanden zat ze al op het gewicht van 6770 gram en was 63,5 cm en kleding maat 62-68

Mijn jongste dochter is met 39 weken en 4 dagen geboren met als gewicht 3980 gram en had maat 52. Met 4 maanden ( nu)  zat ze op het gewicht van 6850 en was/is 64,5cm en draagt nu maat  68. ook heeft ze nog wel eens 62 aan omdat dat dan groot uitvalt.

Nogmaals als je kindje gezond is is toch het belangrijkste

groetjes  
 
O ja bijna vergeten. De lengte van je kindje bepaalt ook ongeveer de maat kleding. Mijn kinderen zijn allebei erg lang ( zijn mijn man en ik ook vandaar). Het heeft toch ook voordelen wat kleiner zijn. Andere mensen verwachten dan niet zo veel van je kindje. Veel mensen denken dat mijn oudste ( 2 jaar) al 3 is en dus al heel duidelijk kan praten. ( ja ja chinees bedoelen ze!!!!!!) en ook van mijn jongste denken ze dat ze een baby van ruim een half jaar is ( en ze moet nog 5 maanden worden het prulletje)

Nou maak je niet druk en ga lekker genieten. Voor je het weet zijn ze groot.

groetjes
 
Mijn zoontje woog bij de geboorte 3220 gram en was 48 cm. Hij had toen mt 50.
4 mnd later woog hij 7485 gram en was hij 65 cm. Hij groeit enorm snel en is echt hollands welvaren. Toen had hij voor de breedte mt 74 nodig, maar voor de lengte nog mt 68. Dus lengte zegt niet altijd wat. Nu is hij ruim 7 mnd en de laatste keer woog hij 8675 gram en was hij 67,5 cm. Hij draagt nu mt 80 voor de breedte en mt 74 voor de lengte.
 

Hi,

Ik ben ook begin februari van een te vroeg geboren kindje bevallen. Annique is ook met 36 weken geboren en woog bij de geboorte 2810 gram en was ongeveer 45 cm.
Vorige week was ze met wegen en meten 4 maanden en was toen 5500 gram en 60 cm lang. In verhouding is zij dus best lang. Ze draagt nog wel wat 56 en ook al wat 62 maar dat is ook nog wel wat ruim.
Denk dat het inderdaad ook heel erg ligt aan het merk kleding.

Wel raar dat jou cb het zegt want het gaat er toch om dat een kind om de zgn. eigen lijn goed groet!! Je kindje is natuurlijk wel te vroeg geboren!!! Dat hou ik mezelf ook steeds voor ogen hoor. Ze was 4 weken te vroeg en ze eet geweldig, groeit zichtbaar en is hardstikke blij en levendig. Wat wil je dan nog meer.
Hoor wel dat de gemiddelde baby van 4 maanden zo tussen 6.0 en 6,5 kilo weegt en tussen 62 en 68 cm is. Maar ja, er is natuurlijk ook wel veel verschil tussen jongens en meisjes.

Als jouw kindje een gezonde indruk maakt, goed groeit en lekker vrolijk is, zou ik me nergens druk over maken. Enne.... wij hebben onze kindjes wel heel lang als "baby"!!!! Is leuk toch!!!

Groetjes,
Joan, (mamma van Annique 10-02-05)
 
Terug
Bovenaan