Kledingmaat van een baby van 3,5 (bijna 4 mnd)

Hoi Dexen.

Ik ben in februari bevallen met 33wk en 3 dgn. Mijn kleine man woog toen 2250 gr en was 40 cm lang. Nu is hij 64 cm lang en weegt 7 kilo. Tja hij is nu iets boven het gemiddelde.Hollands welvaart dus.
Maar doordat hij zo vroeg geboren is lopen wij bij een speciaal nazorgbureau voor prematuurtjes in het ziekenhuis en daar geven ze ook aan dat ze niet uit gaan van kindertjes die voldragen zijn.Maar rekenen terug en houden rekening met het feit prematuur.
In principe gaan deze bureaus er ook qua ontwikkeling uit van de uitgerekende datum en niet van de werkelijke geboortedatum. Mijn kleine man is nu dus wel bijna 5 mnd oud maar eigenlijk 3 mnd.
Laat je dus niet gek maken door het cb het zijn maar gemiddelde waar ze van uit gaan. Het kan best zijn dat jou kleine straks een groeispurt krijgt.
Ze doen het toch in hun eigen tempo hoor en als je kleine goed eet komt het heus wel goed hoor.

Liefs jol
 
Hoi,

Mijn dochter Emma is geboren op 2 april jl. en woog 3820 gr. en was 52 cm. Nu bijna 3,5 maanden later weegt ze 7505 gr. en is ze 63 cm lang. Op het CB geeft men aan dat ze goed groeit en niet overdreven veel. Ze draagt nu maat 62 en 68 door elkaar. Zoals een aantal andere mamma's al schreven, ligt het heel erg aan het merk. Broekjes van de Hema vallen over het algemeen een maatje kleiner. Zelf merk ik dat mijn kleine meid bijv. de kleertjes van Esprit langer door kan dragen, omdat het elastiek in de band van de broek veel minder stug is.

Groetjes,

Mariska
 
Hallo,

Zoals iedereen al zegt er bestaat geen normale maat voor kinderen zeker niet als ze zo klein zijn.

mijn zoontje was 4740 gram en 57 cm bij de geboortje nu met 2 maanden weegt hij 7650 gram en is hij 64 cm. Een echte beer dus met maat 68. Bij het cb proberen ze me een complex aan te praten dat hij later vast overgewicht krijgt etc. Gelukkig heb ik een dochter van net 2 die bij de geboorte 4650 gram woog en ook zo hard ging die nu dik onder de middenlijn van zowel de lengte als gewicht curves zit.

Mijn 2 neeftjes nu 6 en 5 en beide prematuur, de oudste 6 weken en jongste 4 weken lopen nu beide bij een dieetiste omdat ze te zwaar zijn.

De kinderarts zegt dat je pas wat kan zeggen als ze in de pubertijd komen, dus het duurt nog een aantal jaren voordat je je echt zorgen moet gaan maken.

 
quote: DEXEN schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-05-2005 12:25:59'));

Hallo allemaal, ik ben in begin  februari  bevallen van een prematuur baby van 36 weken   in 2660 gr en 46 cm. Op het CB zeiden ze dat ze op zich wel goed groeit maar dat ze toch verschilt in lengte en kilos van haar leeftijd genootjes.

Nu is mijn vraag:

Wat voor kledingmaat heeft een baby van 3,5 tot bijna 4 mnd (die niet vroeggeboren is)?
En wat voor lengte en kilos?

Mijn dochtertje is nu bijna 6 kilo en 57 tot 58 cm.
Ze draagt nog steeds maat 56 bijna maat 62.

groetjes DEXEN





Hoi,

Merijn is na 42 weken op 5 maart geboren. Hij woog 3420 gram en was ca. 52 cm. (schatting, niet gemeten). Hij is nu bij 4,5 maand ca. 62 cm en 6 kilo. Hij is wat aan de lichte en kleine kant, maar wel binnen de lijnen. Ik snap dus niet waarom je met jouw prematuurtje van begin februari (we hadden denk ik ongeveer dezelfde uitgerekende datum) zorgen zou moeten maken!

Merijn draagt nu maat 62, maar de maat kan  per kledingstuk (ook van dezelfde winkel!) erg uiteenlopen....

Groetjes en maak je geen zorgen!

Gea

 
Terug
Bovenaan