kledingmaten/leeftijd

Mijn dochtertje van 9 maanden heeft nog steeds maat 62. Soms past iets maat 68 maar meestal is dat nog te groot. Ze is kleiner dan gemiddeld (hè hè) maar groeit wel netjes volgens de curve volgens het CB. Zo zie je maar, kan alle kanten opgaan. 
 
Ik denk dat je echt naar je kindje moet kijken en dan pas kleding moet kopen. Onze dochter zit met bijna 5 maanden met haar truitjes in maatje 62 of 68. In de broekjes 68 (ze heeft behoorlijke spekbeentjes) waardoor broekjes haar al gauw te strak zitten.
Ik vind de prenatal kleding (eigen merk) klein vallen, de Hema juist weer groot.
 
Zou niet teveel afgaan op de maten per leeftijd, het verschild enorm. Mijn zoontje was dysmatuur bij de geboorte. 46/48 Hij is nu  3 maanden en draagt maatje 68/74 wat eigenlijk 4/9 maanden is.
 
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/mode/72235-kinderkleding-welke-maat-bij-welke-leeftijd.html
 
of t klopt weet ik niet. Die van ons is 2.5 en heeft maat 104 en soms zelfs 110.
 
 
 
Je kan de maten echt niet vooraf voorspellen adv de leeftijd. Tuurlijk, er is wel een gemiddelde, maar je weet niet of je kindje daar veel van zal afwijken. 
De groei van je evt. andere kinderen of familie ofzo zegt ook niets. 
Hier verschillende kinderen varierend van groei op de -2,5 lijn tot +1,5...  
Ene kind maat 68 met 1 jaar, de ander 3mnd. 
 
 
Terug
Bovenaan