Kleertjes

Een vraagje aan de ervaren moeders onder ons! Wat, hoeveel en in welke maten heb je de eerste 3 maanden kleding nodig? Hoe lang kunnen ze ongeveer in maat 56? Hoeveel rompertjes? Zijn boxpakjes handiger? Help!

Hi, mijn kinderen pasten maat 56 tot een maand of 2. Ik heb zelf voornamelijk maat 50 en 56 gekocht en de grotere maten krijg je vaak cadeau.
Ik vond boxpakjes en broekpakken niet zo handig omdat ze daar sneller uitgroeien Losse broekjes en truitjes vond ik fijner (maar dat verschilt van persoon tot persoon).
Ik ben ook geen fan van broekjes met voeten, omdat die snel uitgaan (bij mij wist een baby van een week oud zo'n broekje uit te schoppen).
Wat wel handig is (en zeker in het begin als je nog niet zo handig bent met aan en uitkleden) zijn overslag rompertjes en truitjes. Die hoef je niet over het hoofdje te trekken. Verder had ik (ook voor een zomer baby) veel rompertjes met lange mouwen voor in het begin en een aantal mutsjes.
In het begin ben je ook heel veel aan het wassen (iedere dag) en je hoeft dus niet extreem veel kleding te hebben.
Ik durf niet goed te zeggen hoeveel rompertjes ik had voor mijn eerste, maar het zullen er een stuk of 10 geweest zijn.

ik ben ook een grote fan van omslag shirtjes. mijn dames hebben wel het binnenste touwtje vaak stuk getrokken, maar het is heel makkelijk aan te doen en je doet er lang mee. ik koop nu ook nog het liefst truien met een rits zodat ik ze ze makkelijk aan en uit kan doen als we ff in de auto gaan ofzo.... ook doe je er langer mee omdat je geen rekening hoeft te houden met de groote van het bolletje. mijn ene uk heeft een best groot hoofd dus veel tshirtjes passen daardoor al snel niet meer.

maar je hoeft in het begin idd niet zo heel veel te heben als je regelmatig wast.
ik ben ook een grote fan van rompertjes. zelfs nu nog nu de kids 17 mnd zijn. dan blijven de luiers net wat beter zitten en dat is bij een poepluier altijd handig.

Ik ben op zich ook niet zo'n fan van broekpakjes maar ik deed altijd sokjes over de voetjes heen waardoor de voeten van het boxpakje gewoon aan de voeten bleven.
Aangezien ik weer een voorjaarskindje verwacht ben ik een erge fan van lange mouwen rompers met leuke kleuren en figuurtjes/streepjes.
Want als het een beetje warm wordt ik algauw een romper met truitje te warm maar een romper met t-shirt nog te koud voor een baby.
Ik ga dus ook weer deze keer op zoek naar leuke lange mouwen rompers

Hallo Missping,

Ik kreeg het advies niet zo veel kleertjes in mt 56 te kopen omdat het zo snel te klein zou zijn... en om vooral makkelijke kleding te kopen. Maar ik vond 't gewoon super leuk om stoere kleertjes te kopen en alles wat ik leuk vond ging de kast in. Ik ben daar achteraf ook super blij mee, want alles gaat idd na 1 dag in de was en je wilt toch dat de kleine er leuk uit ziet! Ik had ook veel rompers met lange mouwen. Kun je als het koud is een trui/shirt met lange mouwen overheen doen en als 't iets warmer is een shirt met korte mouwen. Ik had denk ongeveer 12 rompertjes.

Andere tip: veel hydrofiele doeken kopen! Die gebruik je in 't begin echt héél veel.

Succes!

Ja lijkt mij ook, zeker de eerste weken als je veel kraamvisite krijgt!

Waar gebruik je die doeken allemaal voor? Nog meer must haves?

Ik weet sinds vorige week dat ik een zoontje krijg dus ik ben helemaal in de shopping mood :)

Terug
Bovenaan