Kleertjes

Hier ook geen fan van broekjes of pakjes met voeten eraan. Het is wel lekker warm, maar mn dochter had vrij lange voetjes, waardoor ze niet meer passen als ze qua beenlengte en taille nog te groot waren.... Niet handig dus, en het meeste heeft ze maar 1 keer aangehad....

Hoi miss ping,

Het is allemaal zo verschillend. Mijn zoontje heeft nooit in maat 50 gepast en heeft maar 2 weken in maat 56 gepast, daarna werd het meteen 62. Ik had dus een grote baby (ruim 9 pond)
Wat ik vooral niet zou aanraden is pakjes en broekjes met voeten er aan vast!! mn zoon trok zn beentjes op waardoor hij klem kwam te zitten. En zn beentjes waren te lang waardoor hij er niet goed inpaste.

Liefs

Inderdaad overslag van vanalles voor in de kraamweek. En ik had juist te weinig maatje 50. Ze raaden aan om 2 stuks maat 50 en 4 stuks maat 56 te kopen van alles. Maar ik zou meer kopen! Onze zoon was heel gemiddeld 7 pond, maar had maat 50 zeker nog 2 weken aan. Daarna maat 56 tot een maand of 2. Wel lastig als je niet weet wat het wordt! Er is niet zoveel meer in neutrale kleuren tegenwoordig...

Hydrofiele luiers echt aan te raden! Had er zeker 12, als het er niet meer waren... Gebruikte ze vooral om af te drogen, onder het hoofdje in bed, over het aankleedkussen en nog meer als spuugdoek!! Op een gegeven moment zijn die kleine spuugdoekjes zo vol...

Hoop dat je er wat aan hebt!

Ik heb er zeker wat aan allemaal! Super bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ik heb ook de neiging om vooral maat 56 te kopen omdat ik bang ben dat maat 50 echt niet of nauwelijks gedragen kan of zal worden. Ik ben zelf vrij lang en mijn man ook.

Mijn zoon zat toch echt 1 maand in maat 50, al zijn wij allemaal wel klein. Maat 56 was toen echt te groot.

Tja hoeveel heb je nodig? Euh ik had veel gekregen 2de hands enz... dus had best wel veel... Ik vind boxpakken juist erg handig ook die voetjes vind ik wel handig. Mijn zoon deed juist de sokken uit ipv het broekje met sokken.

Lastig he? Die doeken worden hier nog als "knuffel" gebruikt en daar heb ik er zo'n 30 stuks van. In het begin zeker als spuigdoek gebruikt! Mijn zoon spugde veel. En voordeel dat je ze kan wassen... hihihhi.. altijd een schone "knuffel"

ik vind het ook erg lastig wat en welke maat ik zou kopen. ik ben klein maar mijn vriend is heel erg groot.
toen hij geboren werd kon hij meteen naar maat 62. hierdoor ben ik ook erg aan het twijfelen wat ik zal kopen.

Herkenbaar het advies om weinig in maat 56 te kopen. Mijn dochter heeft deze maat toch 3 maanden gedragen. Hydrofiele luiers en rompertjes kun je volgens mijn nooit te veel hebben.
Wat ik echt een drama vond waren alle kleertjes met capuchons eraan, die komen er deze keer niet meer in. Je kindje ligt de hele dag op die bult van stof, dat kan niet prettig zijn.

Groetjes,
Moon

hallo,

ik ben net moeder geworden van onze dochter tess.
ze was bij de geboorte 6 pond, en 45 cm lang.
ze heeft maat 50 vanaf de geboorte, ze is nu 2 en een halve week maar zal maat 50 nog wel even aan hebben.

succes

Terug
Bovenaan