Kleren pasgeboren baby

<p>Hoi allemaal,</p><p>Over een aantal weken wordt ons dochtertje geboren. Nu heb ik een stuk of 7 rompers van maat 56 en ik denk rond de 4 kledingsetjes van maat 56. Is dit genoeg<span style="color: #111111; font-family: Roboto, Arial, sans-serif; font-size: 14px; white-space: pre-wrap;">? En wat doen jullie een pasgeboren baby s´nachts aan</span><span style="color: #111111; font-family: Roboto, Arial, sans-serif; font-size: 14px; white-space: pre-wrap;">? Kun je al direct gebruik maken van een slaapzak</span><span style="color: #111111; font-family: Roboto, Arial, sans-serif; font-size: 14px; white-space: pre-wrap;">?</span></p>

Wij hadden ook niet veel meer, maar hebben nog wel het een en ander bij gekocht na de geboorte. 
Onze dochter sliep gewoon met haar kleertjes aan. Als ze zo jong zijn zit er nog weinig verschil tussen kleren en pyjama oid. Gewoon soepele kleertjes.
Wij hebben een puckababy slaapzak gebruikt om in te bekeren maar anders heb je eigenlijk pas een slaapzak nodig als je kindje niet meer onder het dekentje blijft liggen.
Succes!

Lijkt mij genoeg. Wij kregen van kraambezoek ook nog kledingsetjes cadeau. Slaapzak mocht onze meid de eerste weken nog niet in, omdat ze met haar hoofdje heel makkelijk door het gat naar beneden kon, waardoor ze zichzelf zou kunnen verstikken. Vanaf een week of 4 slaapt ze lekker in haar slaapzak, geen aparte pyjama ofzo. Zoals onze kaarmverzorgster zei: ze speelt nog niet buiten, dus het is allemaal hartstikke schoon!

Ik lees ook even mee. Heb ook setjes in maat 56. Ons zoontje wordt rond de 52 cm geschat bij de geboorte, maar dit kan natuurlijk ook eerder.. Zijn setjes in maat 50 ook handig dan? 

Ik zou zeker wat kleertjes in maat 50 kopen. Persoonlijk vind ik broekjes heel onhandig en heb vooral van die pyjama pakjes van de primark in gebruik. Er zitten er drie in 1 verpakking en ze kosten 11 euro per pakje. Je hebt newborn, dan newborn up to 4,5kg en daarna 0-3 maanden. Echte aanraders ze zijn makkelijk met verschonen. En als je baby veel trappelt zijn die broekjes echt een drama dat had ik dus. Heb de eerste maand niet 1x een broekje aan gedaan omdat ik t gewoon te veel gedoe vond. 

Ik zou ook wat in maat 50 kopen. Mijn zoontje woog ruim 8 pond bij de geboorte maar heeft toch in het begin maat 50 aangehad qua shirtjes (broekjes 56). Ik heb in de kraamweek gewoon online nog wat kleertjes besteld, bijna overal heb je die dan toch de volgende dag al in huis!

ik had 2 pakjes maat 50. deze paste hij na 2 dagen al niet meer hij was 52cm en bijna 4kg. maatje 56 heeft ie een maand gedragen. het ligt er aan of je vaak wast of je meer pakjes nodig hebt. rompers dragen ze vaak wat langer aangezien deze meer rekken.
een baby kleed je maar 1x per dag om dus slapen ze in hun kleding. slaapzak pas aan als ze onder hun deken vandaan komen.

Terug
Bovenaan