Kleren pasgeboren baby

Ik had geen maat 50. Vond ik zonde van het geld voor hooguit 2 weken. Als ze bovendien toch ineens onverwacht kleiner zou zijn, zou ik het binnen een dag in huis kunnen hebben. Onze meid was 52cm bij geboorte en 56 paste prima. Inmiddels 9 weekjes oud en zit al in maatje 62 ?

Hoi!

Onze zoon was wat kleiner, 47 cm bij geboorte en heeft nog wel een maand in maatje 50 gezeten. En het ligt er ook maar helemaal aan of je een spugertje hebt of niet, wij moesten wel vaker dan 1 x per dag omkleden. Vooral rompers hadden we een hoop van nodig kan ik me herinneren. De omslagrompers waren het makkelijkst omdat die niet over het hoofd hoeven. Je merkt ook gauw genoeg wat jij het fijnst vindt qua kleertjes. Ik vond pyjamapakjes juist niet fijn, al die knopjes, terwijl je een broekje zo aan en uit hebt. Zoals gezegd, je hebt het zo in huis gehaald als je meer nodig blijkt te hebben!

Succes!

Zou wel een paar pakjes en rompers maat 50 halen.  Mijn dochter was 54 cm en 3500 gram bij de geboorte en heeft maat 50 wel aan gehad. Maat 56 was toen nog echt te groot. Had het bij de zeeman gekocht en mijn kraamverzorgster zei dat de kleertjes van de zeeman meestal wat groter zijn. Mits ze de kleertjes niet onder poepen worden ze inderdaad niet vies. Rompers zou je ook de maat 50-56 kunnen nemen,  dan doe je er wat langer mee. 
Snachts kun je haar gewoon in haar kleren laten liggen onder een dekentje. 

Ik zou wel wat kleertjes van maat 50 kopen. Mijn zoontje was 50cm en heeft dit zeker een tijd aangehad. Hij is nu 7,5 week en heeft maat 56. Van sommige merken past hij maat 50 ook nog. Wij hebben meteen de eerste dag al een slaapzak gebruikt (mt 56) hij had gewoon zijn kleertjes of pyamatje eronder aan. 

Ik zou vooral letten op wat makkelijk is om aan en uit te trekken: overslag rompers en pyamapakjes met veel drukknoopjes zodat je makkelijk even een luiertje kan verschonen raad ik je aan. Wij hadden wel meer dan 7 rompers, ook verschillende met mouwen en zonder en maten 50 en 56. Ligt er ook een beetje aan hoe vaak je wilt wassen. 

Ik vond van die pakjes juist een drama. Een broekje ging voor mijn gevoel juist veel sneller aan en uit dan iets met knoopjes. En overslagrompers vond ik ook een gedoe. Enige voordeel is dat t niet over t hoofdje hoeft, maar onze kleine man had daar eigenlijk geen moeite mee. Het is dus heel persoonlijk wat je fijn vindt. Ik zou daarom nog niet teveel kopen en als je kindje er is pas meer kopen/bestellen. In de kraamweek hield de kraamverzorgster de was zo goed bij dat we niet veel nodig hebben. Dat komt daarna pas weer als je achter gaat lopen met alle was :p

Altijd handig om ook wat setjes maat 50 te hebben. Het geboortepakje hadden we in maat 50 en 56. Uiteindelijk was ze bijna 8 pond, maar past maat 50 en 56 nog steeds. Ze is nu drie weken. Heb mijn schoonmoeder zelfs nog kleding in deze maat laten halen 

Terug
Bovenaan