Kleren pasgeboren baby

Altijd handig om ook wat setjes maat 50 te hebben. Het geboortepakje hadden we in maat 50 en 56. Uiteindelijk was ze bijna 8 pond, maar past maat 50 en 56 nog steeds. Ze is nu drie weken. Heb mijn schoonmoeder zelfs nog kleding in deze maat laten halen.
De eerste week hebben we haar in haar kleding laten slapen  Vonden het sneu om haar telkens onnodig aan- en uit te kleden. Daarna vonden we een pyjama wel fijn. Ze slaapt niet in een slaapzak, maar bakeren haar in met een hydrofiel. 

Hoi!
Mijn ervaring is dat je nauwelijks kleding krijgt in maat 50-56. Mijn zoontje was 54 cm bij de geboorte. Heeft een maandje in 50-56 gezeten. Ik zou zeker nog wat setje kopen.
Slaapzakken heb ik vanaf maat 80 ongeveer gebruikt. Vanaf het moment dat ze kunnen rollen is een slaapzak aan te raden. Tot die tijd blijven ze prima onder de dekens liggen.
Pyjamaatjes hebben wij juist vanaf het allereerste begin aan gehad. Dit is goed voor het ritme. Alleen voor de nacht hoor. Zo leert je kindje dat het avond is en dat het moet gaan slapen. In kleertjes slapen werd ons echt afgeraden, juist op het ritme, rust, reinheid en regelmaat en dat begrijp ik heel goed. Als ons zoontje een keer wel in zijn kleertjes sliep, omdat hij wat ouder was en al sliep dat we thuis kwamen, was hij de dag erna helemaal van de rel. Dus mijn advies is echt om wel je kindje 's nachts een pyjamaatjes aan te trekken.
Succes!
Liefs, Maaike

Ik zou zeker wat pakjes maat 50 halen. Onze dochter werd ook groot geschat dus hadden alleen maat 56. Toen is ze opeens met 34 weken geboren en moest ze zelfs maat 44 aan voor 2 weken. Ze is nu 4 weken en draagt maat 50/56.
ook zou ik sws zorgen dat je meer pakjes in huis hebt voor als ze spugen oid.
Baby’s slapen in het begin gewoon in hun kleertjes, ze hebben dan nog geen besef van dag of nacht ritme dit komt na een aantal weken pas. 

Ik had alleen maat 56 in huis (en 62 voor daarna), zonde van het geld (hoewel ik ook een pakje had van noppies in maat 56, dus die vallen klein en zijn wel prijzig). Geen pyjama, ze sliep gewoon in haar gemakkelijke pakjes (of in een romper, ze is deze zomer geboren, dus was erg warm). S nachts lag ze in een dunne inbakerdoek onder een lakentje. Sinds een paar weken ligt ze in een dunne slaapzak onder een deken omdat mevrouw het voor mekaar kreeg om zich uit de inbakerdoek te worstelen.

Onze dochter was 48cm bij de geboorte. Zelfs maatje 50 was veel te groot (daardoor denk ik dat ze eigenlijk nog kleiner was). Heb na de geboorte geen 44 meer gekocht omdat ik dat zonde van t geld vond, maar had ze prima aangekund denk ik ? Maat 50 heeft ze ook echt nog lang aangehad. Ze is nu 20 weken, en 56 is nu pas aan de kleine kant aan t worden. Ons kindje is altijd gemiddeld geschat qua lengte en gewicht, maar bleek toch echt een inimini te zijn. Daarom zou ik zeker maatje 50 erbij kopen (ook rompers). Verder slaapt ze nog steeds gewoon in dr kleertjes. Ze vind aan en uitkleden niet zo heel leuk. Zodra ze gaat kruipen zal ik dr wel een pyjama aan gaan geven, maar in t begin echt niet nodig!

Terug
Bovenaan