Ik heb een lief zoontje van net 4 jaar . Hij gaat met plezier naar school. We gaan buiten school tijd veel naar buiten. Hij klimt en klautert en kan zijn energie kwijt. Als hij gaat slapen rond 19 u liggen we bij hem totdat hij slaapt om hem nabijheid te bieden. Hij vraagt hierom en vinden we geen probleem. Een nacht lampje aan. Een ritueel eraan vooraf: lezen, zingen en een gebedje. Overdag kijkt hij een half uur tv. Verder geen tablet of iets. Hij kijkt onschuldige dingen zoals buurman en buurman of kikker. We proberen hem dus, naast de uitdaging, structuur en rust te bieden. Ondanks dit alles slaapt hij bar slecht. Hij komt er vaak 4 x per nacht uit. We leggen hem dan terug, laten hem vooraf even plassen en knuffelen hem. Hij gaat vaak weer slapen maar dus niet voor lang omdat het patroon zich de hele nacht herhaalt. Ik vind het bij de 3e en 4e keer erg moeilijk om nog lief te blijven. Maar streng zijn of lief zijn: Niets helpt. Ik had gehoopt dat als hij naar school zou gaan het anders zou worden maar het duurt nu al 3 kwart jaar. Ik ben zwanger van de tweede en mijn hormonen spelen ook op. Heb weinig energie en word gek van slaap gebrek. Herkent iemand dit en heeft iemand tips? Een moeder met slaap gebrek.