kloppend hartje gezien???

Hoi allemaal!!

Ook ik heb het wonder in mijn buik mogen aanschouwen vandaag... helaas was de toedracht wat minder. Ik kreeg na thuiskomst van een oud en nieuw feestje wel erg veel buikkrampen en 's ochtends had ik bruin bloed verlies, met spoed de verloskundige gebeld, lekker handig toch op nieuwjaarsdag.... maar goed, kon voor een spoedecho terecht vandaag. De praktijk waar de echo's gemaakt worden was dicht, dus moet ik naar het ziekenhuis... Maar goed, ik was allang blij dat ik gelijk terecht kon.

Ben nu helemaal gerust gesteld... het schijnt vaker voor te komen rond de 10 weken dat je een beetje bruin bloed verliest, en volgens de gyneacoloog is het risico op een miskraam daarbij niet veel meer als zonder bloed verlies (behalve als het echt rood is, dan had je 50% kans vertelde ze).

Maar nu leeft het pas echt voor me, toch vind ik het nog heel gek dat dat mensje wat ik op de echo heb gezien ook echt in me zit terwijl ik dit zo typ... Het was een inwendige echo, en op het moment dat ze de sonde naar binnen deed zag ik opeens iets op het scherm, ik zo "oooohhh", zij zo "ik doe je toch geen pijn?", ik "nee, maar ik zag opeens wat op het scherm.." en daar lag onze baby dan... met kloppend hartje... kleine handjes, knietjes, voetjes en ik kon zelfs de hersenen zien zitten... Zo'n ontzettend vreemde gewaarwording... en ik was zoooooo opgelucht dat alles goed was,.. toen ze de foto gaf moest ik echt met alle macht mijn hand stil proberen te houden omdat ik zo aan het trillen was. Manlief zat ook een beetje glazig te kijken, en moest later heel hard om me lachen toen ik maar bleef herhalen... ooh, nu word je echt papa en word ik echt mama.....

Volgens de meting ben ik 27 juli uitgerekend ipv 30 juli dus ik ga mijn best doen om het in de lijst te veranderen....

Groeten,

Eghosa

Terug
Bovenaan