KLOTE ZOOI!!!!!!!

A

Anoniem

Guest

leuk jo dokters , ze zeggen van alles maar achter af liegen ze,

Voor dat ik stopte met de pil, heb ik gevraagt aan de HA of ik minder kans op zwanger raken heb vanwege me maanelijke hormonen, zij zegt nee heeft niks mee temaken, nu ben ik 8 maanden verder , vandaag naar de gynocoloog geweest, heeft het er dus wel mee temaken waarschijnlijk heb ik weinig ei sprongen  daarom die lange cyclussen, ik moet morgen bloed prikken en ze hebbben een strijkje genomen uit me baarmoeder wond of zo iets, en dat gaan ze op kweek zetten, over 3 weken terug en gaan we kijken wat we er aan gaan doen, ben zo boos en verdrietig ,

sorry dat ik zo reageer,

suzette

hi suzette, geeft niets hoor. ik heb vandaag ook even lekker mijn hart kunnen luchten hier. daar is het forum toch voor! Balen wat je is overkomen vandaag. Ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt dat je ineens in de medische molen terechtkomt. ik hoop dat ik daar nog even uit kan blijven... Ik wens je er heel veel sterkte mee. Misschien kunnen ze je wel gericht helpen nu? Ik hoop het maar en hoop dat je snel toch zwanger wordt!

dank je voor je reactie, voel me zo klote vooral omdat ik het voor dat we begonnen aan de ha gevraagt had en die had gezegt dat ik daar niet minder kans op had

Hallo

volgens mij zijn de dokters niet meer zo slim, die van mij is ook zooo dom dat ik hem dingen moet uitleggen en dan kijkt hij me dom aan.

Ik denk dat ze eens vaker achter internet moeten zitten of eens gaan bij scholen.
verder veel sterkte en om je een beetje moed te geven gelukkig ben je er nu toch nog achter gekomen en niet als je nog langer bezig was.hopelijk ben je het nu wel snel!!

doei

nou weet niet want moet eerst bloed prikken en dan over 3 weken terug komen en dan gaan we kijken wat we gaan doen , voel me zo klote

dag mopie

Welke datum is het dat je moet terug komen?
Ik weet dat het niet help wat het tegen je zegt
want je voelt je zo machteloos he. misschien   een leuk rijmpje

er woont een clowntje in mijn hart,
klein maar heeel apart
het kan lachen en zingen
dansen en springen
heb je verdriet en moet je wenen
mag je hem van mij even lenen

ik vind het echt rot voor je en wens je heel veel succes

doei

Hé meid,

Ik snap dat je je ontzettend klote voelt. En het is erg vervelend als je huisarts niet mee wil werken. Maar die hebben in hun hoofd zitten dat ze pas na een jaar verder willen gaan kijken. Je moet eerst maar eens een jaar proberen, zoals velen te horen krijgen. Velen moeten maar weer eens op een cursus "luisteren naar de patient"! Want dat is tegenwoordig ook nogal eens het probleem.

Ik hoop dat je je door de volgende  3 verhalen wat minder klote voelt.

Een  kennis van mij heeft echt hele lange cyclussen, meestal duurt 1 cyclus een maand of 4. Ze was dan ook al snel bij een gyneacoloog (huisarts werkte wel mee). De gyn gaf haar eigenlijk geen kans op een spontane zwangerschap. Ze heeft een hele tijd hormonen geslikt, maar daar ging ze zelf bijna aan onderdoor. Ze zijn hiermee dan ook gestopt. De enige optie die ze dan nog zouden hebben zou IVF zijn. Hier wilden ze toch wel even goed over nadenken, en aangezien mijn  kennis nog jong genoeg is (23 jaar), hebben ze besloten om het maar even op zijn beloop te laten.
Wat denk je, 2 maanden later was ze spontaan zwanger! En nu is ze bijna uitgerekend!

Mijn eigen verhaal:
Wij wisten dat het zou kunnen zijn dat ik wat moeilijker zwanger zou raken. Ik heb ene onregelmatige cyclus (tussen de 32 en 42 dagen) en een gekantelde baarmoeder. Wij hadden zelf zoiets van: we zien het wel. Na 2 jaar zijn we toch maar naar de huisarts gegaan, deze stuurde ons na een sperma onderzoek, welke goed was, door naar de gyn. De dag voor we onze 1e afspraak zouden hebben bij de gyn had ik een positieve test in mijn handen. Dus toch gewoon spontaan zwanger.

En het 3e verhaal:
Een ex-collega van mij heeft de hele medische molen doorlopen en na 5 ivf pogingen hebben ze besloten voor adoptie te gaan. Ze hebben een schat van een kind geadopteerd en alle hoop op een spontane zwangerschap opgegeven. 2 maanden geleden is ze bevallen van een gezonde zoon. Ze is dus toch spontaan zwanger geraakt!

Gyneacologen kunnen geen wonderen verrichten, dat doet je lichaam zelf. De gyn kan je lichaam alleen  een handje helpen en soms is dat het extra zetje wat je lichaam nodig heeft. Geef de hoop op een spontane zwangerschap niet op en probeer, hoe moeilijk dat ook is, geduld te hebben.

Hopelijk ben je snel zwanger, met of zonder hulp van de gyn! Veel succes de 21e!

Liefs,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan