Koemelkallergie kind 1 jaar

<p>Hee allemaal,</p><p>Sinds ons zoontje 3 maanden was heeft hij pepti gekregen ivm een koemelkallergie. Zijn enige symptoom is veel buikkramp en daardoor aanhoudend huilen. Nu zijn wij een aantal maanden geleden naar het ziekenhuis geweest voor een provocatie test en bleek dat hij bij het innemen van koemelk dus inderdaad kramp krijgt. Nu hij 1 jaar is moeten we  van het consultatiebureau zelf thuis gaan uitvogelen waar hij nu wel of niet op reageert.. maar nu merken we dus dat hij op sommige producten met koemelk wel reageert en op andere weer niet.. iemand enig idee hoe dit kan? Zo reageert hij niet op smeerkaas, koekjes met melk, brood met melk en stokbrood maar reageert hij wel op halfvolle melk.. ik heb hem maar 30cc gegeven maar hij kreeg overduidelijk last van zijn buik. Wat is een alternatief voor deze pepti? Consultatie bureau zegt dat dat ik deze pepti moet blijven geven maar op internet lees ik weer hele andere dingen...</p><p>Dusss iemand die tips heeft en weet of het kan dat kinderen wel reageren op ‘echte’ melk maar niet op producten waar melk in zit? :)</p>
 
Misschien zit daar minder koemelk in of is hij er langzaam overheen aan het groeien? Mijn zoontje had ook koemelk allergie maar was er met 1 overheen gegroeid en je hoort het wel vaker dat kleine kinderen eroverheen kunnen groeien
 
Koemelk groeien ze idd overheen (meestal). Dus dan is het 'logisch' dat hij wel reageert op echte koemelk maar niet op producten waar een beetje koemelk in verwerkt zit. Je kunt sojamelk geven als vervanging van koemelk. En in de loop van de maanden soms weer eens koemelk aanbieden om te kijken hoe hij daar op reageert. Superfijn toch dat hij in ieder geval wel gewoon koekjes, smeerkaas etc kan eten? Want volledig koemelkvrij is een stuk lastiger dan alleen geen echte halfvolle melk
 
Koemelk groeien ze idd overheen (meestal). Dus dan is het 'logisch' dat hij wel reageert op echte koemelk maar niet op producten waar een beetje koemelk in verwerkt zit. Je kunt sojamelk geven als vervanging van koemelk. En in de loop van de maanden soms weer eens koemelk aanbieden om te kijken hoe hij daar op reageert. Superfijn toch dat hij in ieder geval wel gewoon koekjes, smeerkaas etc kan eten? Want volledig koemelkvrij is een stuk lastiger dan alleen geen echte halfvolle melk
 
Jaazeker super blij mee! Ik wist dat hij er overheen kon groeien maar vind het zo gek dat opeens bij producten met melk geen reactie komt en met gewone melk wel.. bij het consultatiebureau zeggen ze dat ik beter geen soya kan geven omdat dit niet dezelfde vitamines bevat als de pepti...
 
Je zou ipv melk eerst yoghurt kunnen proberen aan te bieden. Ik zou als melk product idd dan ook pepti blijven geven ipv soja melk. Dit omdat soja melk idd minder bouwstoffen e.d. bevat de pepti.
Ik hoop dat je kindje erover heen is gegroeid. ik weet uit ervaring hoe vervelend koemelkallergie is.
 
Pepti is opvolgmelk en sojamelk is 'melk'. 
Vanaf 1 jaar hebben kinderen geen opvolgmelk meer nodig. Zelf gaf ik mijn oudste dochter bij ontbijt en lunch gewone halfvolle melk met een boterham toen ze 1 jaar werd. Voor het slapen gaf ik nog wel een fles opvolgmelk tot 17 maanden. Maar niet om de bouwstoffen, meer omdat ze dan een goed gevuld warm buikje had voor het slapen gaan.
Als ze overdag gewoon fruit/groente/brood eten (aardig met de pot mee eten dus) hebben ze geen opvolgmelk meer nodig.  Tuurlijk kun je het blijven geven, maar ik zou niet 3x per dag een fles pepti geven. 1 Fles is al een hele maaltijd...
Ik werk op een kinderdagverblijf en alle kindjes die koemelk allergie hebben, krijgen sojamelk bij ontbijt en lunch! Lijkt me dus niks mis mee ;)
 
 
Terug
Bovenaan