Koemelkallergie kind 1 jaar

Hoi! Mijn zoontje van 1,5 heeft ook een koemelkallergie en gaat van producten met melk overgeven en krijgt galbulten. Ze adviseren de pepti, omdat kindjes met een koemelkvrij dieet weinig eiwitten en bepaalde mineralen niet genoeg binnen krijgen. Wij hebben nog zeker een machtiging totdat hij twee jaar is. Hij krijgt vaak sochtends nog een fles. 


Ik zou langzaamaan beginnen met provoceren thuis en als bepaalde producten goed gaan de pepti afbouwen. Hoe meer zuivel er aan zijn dieet wordt toegevoegd, hoe minder hij de pepti nodig heeft. 
 
Ik heb er geen ervaring mee bij kleintjes maar misschien geitenmelk? 
Als je op google zoekt voor alternatieven op koemelk vindt je nog wat ideeën. Misschien heb je er wat aan. 
 
 
Hoi, hier ook zoontje met koemelk eiwit allergie. Eczeem en veel slijm. We lopen bij allergoloog in het ziekenhuis vanaf 8 maanden. Toen hij 1 was moesten we van pepti overgaan naar soyamelk, maar zoonlief blijkt ook allergisch te zijn voor soya, aangezien dit in het zelfde gen zit. In overleg met diëtist van zkh krijgt hij sindsdien havermelk met toegevoegde vitamines. Jumbo eigen merk en de rest van de voedingsstoffen uit brood, warm eten. En we geven hem een paar keer per week een gekookt ei voor de eiwitten. Hij is nu 20 maanden. We hebben vorige week iom de verpleegkundige weer melk geïntroduceerd maar was geen succes. 
 
Terug
Bovenaan