koosnaam totdat het geslacht bekend is, welke gebruiken jullie?

Naar aanleiding van het boek van Kluun: Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt, heet ons kleine spruitje: lassie!

Nee hoor, alle gekheid op een stokje, af en toe gebruiken we die naam, maar een echte koosnaam heeft het (nog) niet.

Groetjes,
Willy
9 weken

Ons kindje heeft de werknaam Sjors meegekregen. Dat kwam omdat we een aantal jaar geleden een vakantie moesten plannen en wij toen gekscherend zeiden dat we wel rekening moesten houden met Sjors.

Sinds ik dus weer zwanger ben heet het zo. Dat is ook wel makkelijk voor onze dochter. Ze heeft het dus al vanaf het begin van de zwangerschap over  over Sjors. Aan iedereen die ze vertelt dat mama een baby in de buik heeft vertelt ze ook gelijk de naam.

Wel lekker makkelijk, zo verspreken we ons ook niet zo, aangezien we ondertussen ook weten wat het wordt.

Ons kindje heeft verschillende koosnaampjes.
Volgens de  papa heet is: Aapje (als ie op zijn papa lijkt ......grapje)  en soms Boefje
Volgens mijn zus heet ie: Olifant (omdat ik zo'n mega buik heb)
en volgens mijn moeder is het Winnie (omdat het kamertje is ingericht met het thema Winnie the Poeh)

We zijn er gelukkig (en eindelijk) uit wat het echt gaat worden, maar dat zeg ik nog even niet! Ik noem het nu nog steeds baby....

Groetjes,
Natasja en euh.... aapje / boefje / olifant of Winnie

bij ons was het al snel kleine basje,naar trotse papa.nu het een jongen blijkt te zijn blijft het na de geboorte ws ook wel zo blijven.hij word nl vernoemd naar paps.niet precies dezelfde naam,maar de verwijzing is duidelijk en de eerste 6/7/8 jaar zal het ws  wel basje blijven.wel makkelijk,hoeven we niet om te schakelen,zijn al gewend aan de naam.
groetjes kari

Terug
Bovenaan