(korte) meisjesnaam gezocht???

Hai,

Lastig he! Wij kampen met hetzelfde probleem... Onze dochter heet Mette (2e naam Nina). Is wel kort en stoer. Noa en Mette... Tess vind ik ook stoer net als Suus of Suze.

Succes!
lfs ing

Ik heb zelf ook een dochter die Noa heet. Ik vind de namen Ayla, Yara, Mila/Myla en Nina er leuk bij passen!

Succes!

wel leuk om al die meisjesnamen te lezen.
het grappige is ook nog dat onze meisjesnaam (als het een meisje wordt) er nog niet bij staat.
maar die verklap ik nog niet, want mijn tweelingzus leest af en toe ook op deze site :)

wat dacht je van Aafje (mijn naam)?
apart en je hoort hem eigenlijk nooit.

xxx

Aafje

wij vinden het ook heel moeilijk. De jongensnaam zijn we al lang over uit, maar over de meisjesnaam twijfelen we ook nog steeds, we hebben nog een maand.We willen een naam die je niet heel veel hoort, maar ook niet te apart.  Onze 1e dochter heet Fenna.

Ik deel trouwens de mening van 1 van de anderen: dezelfde voorletter is een ramp. Mijn broer en ik hebben ook dezelfde 1e letter en dat was een ramp met allerlei post, bank, ziekenfonds,etc. Wij kiezen dus bewust voor een andere voorletter dan die van mijn man, mijn zoontje, dochtertje en mij. (hoewel we met de F wel een leuke naam hebben, maar het is gewoon superonpraktisch).

Succes!

Onze dochter heet Iris. Kort en krachtig, bekend maar ze zal niet met drie andere Irissen in een klas zitten. En..voor ons heel belangrijg, niet af te korten.

Als onze tweede een meisje zou zijn geworden hadden we Jasmijn, Emma, Sophie en Vicky in gedachten... Misschien zit er wat tussen voor je?

Wat betreft kindjes met dezelfde voorletter, dan geef je toch gewoon een tweede naam met een andere voorletter. Alle officieele post wordt toch met alle voorletters geadresseerd (mijn man en ik hebben namelijk ook dezelfde eerste voorletter, maar toch is er nooit verwarring)

quote: ikke35 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-08-2008 22:22:27'));

wij vinden het ook heel moeilijk. De jongensnaam zijn we al lang over uit, maar over de meisjesnaam twijfelen we ook nog steeds, we hebben nog een maand.We willen een naam die je niet heel veel hoort, maar ook niet te apart.  Onze 1e dochter heet Fenna.

Ik deel trouwens de mening van 1 van de anderen: dezelfde voorletter is een ramp. Mijn broer en ik hebben ook dezelfde 1e letter en dat was een ramp met allerlei post, bank, ziekenfonds,etc. Wij kiezen dus bewust voor een andere voorletter dan die van mijn man, mijn zoontje, dochtertje en mij. (hoewel we met de F wel een leuke naam hebben, maar het is gewoon superonpraktisch).

Succes!

quote: sandra007 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-08-2008 15:32:46'));

quote: ikke35 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-08-2008 22:22:27'));

Succes!

CUfJiXZo, oeps, iets verkeerd gedaan, ben voor de eerste keer op het forum actief (wel vaak gelezen).

Onze dochter heet ook Fenna (11 jaar) onze zoon heet Stijn (8 jaar).

Wij heten zelf Frank en Sandra, dus ff-jes en ss-jes.

Wij hebben ook doopnamen, dus met de post is het geen probleem.

Ik vind Suus voor een meisje en Finn voor een jongen ook heel leuk.

Ben nu zwanger (13+5) van de derde

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan