Korte tijd tussen 2 kindjes

Ik ben nu 3 maanden zwanger van mijn tweede kindje. Mijn eerste is nu bijna 9 maanden. Wie heeft er ook zo weinig tijd tussen de kindjes en hoe is dat bevallen? Hoe gaat het praktisch? Nou ja, ben gewoon benieuwd!

Groetjes Esk
 
Poeh dat is zeker een korte tijd.Had je het zo gepland?
Ben zelf in verwachting van ons eerste wondertje dus geen ervaring mee.Lijkt mij ieg aardig pittig zo kort opelkaar.
 
Hallo Esk,

ik ben zelf nu zanger van nummer 3 en bij mij zit er elke keer precies 2 jaar tussen (wel wat langer dan bij jou) een vriendin van mij had er 2 binnen een jaar en mijn zus heeft er 2 die elkaar 17 maand schelen. Dus ook redelijk vlot.
Ik weet dat zij het op het eind van de zwangerschap wel wat zwaarder hadden maar toen de 2e er eenmaal was ging die ook heel snel in het ritme mee. De oudste slaapt dan meestal ook nog lekker overdag dus zo kan je wel aan je rust komen. Het scheelt natuurlijk ook heel hoe je kinderen zijn!! Elk kind is anders en elke moeder gaat er ander mee om!! Je moet het maar gewoon op je af laten komen, ik heb natuurlijk ook wel vaak genoeg van hoe ga ik dat doen als nummer 3 komt?? Maar je zult zien hoe snel je gewent ben met een 2e of 3e kindje!!

Succes en nog een hele fijne zwangerschap.

Groetjes Anne
 
hoi
ik heb tussen onze 2de en 3de een verschil zitten van 1 1/2 jaar Soms is het wel pittig 2 kleintjes in huis vooral omdat onze middelste een ontzettende boef is klimt overal bovenop loopt als we op straat bij school in de winkels continue weg en zo vreet hij nog genoeg dingen uit op een dag hoor hasaha...maar ik vindt dit leeftijd verschil makkelijker dan tussen onze oudste en de middelste (3jaar verschil) Nu is het 's middags zo dat wanneer de oudste naar school is de 2 kleinsten slapen En straks wanneer ze groter worden gaan ze bijna gelijk op met dingen Als ik het over zou mogen doen had ik ze alle 3 zo kort op elkaar genomen
goede zwangerschap verder!
 
hier tussen de oudste 2 1,5 jaar en ik vond het eigenlijk prima te behappen.

Het meest zware vond ik eigenlijk het feit dat onze oudste pas een maand voor de geboorte van zijn broertje ging lopen.
Maar dat deed hij toen wel direct als een kievit, dus vanaf dat hij liep hoefde ik niet meer te tillen.

Verder vond ik het een voordeel dat beide kindjes nog overdag naar bed gingen. Onze oudste sliep nog 2x per dag toen de baby geboren werd, dus in de middag... ging ik gewoon mee liggen als ik moe was :)

Ben nu bijna een maand geleden bevallen van de 4e en dat soort dingetjes mis ik nu weleens hoor ;-)
 
ik ben zelf nu bijna wkn zwanger van nr en mn dochtertje is 10.5maand... tot nu toe nog weinig last van alleen mn dochter slaapt sinds ik zwanger ben s nacht hazeslaapjes en overdag niks... pfff dat is pittig verder lijkt me geweldig juist zo kort ertussen later kunnen ze heerlijk spelen... kheb wel bekkeninstabiliteit dus met optillen ist soms pittig
 
ik ben zwanger van mijn 6e.
maar toen mijn 5e geboren werd, was met 4e nog net geen jaar.
mijn 5e is 23 mei 2004 geboren en mijn 4e 28 mei 2003.

tja hoe is het bevallen,
ik had er toen natuurlijk al een paar rondlopen.

Ik heb er nu 5 in de leeftijd van 6, 7, 10, 12 en 12
 
Hai,

ik ben zwanger van nummertje 3. Tegen de tijd dat die geboren wordt is onze oudste 2,5 en de jongste ruim 15 maanden. Tussen hun zat 15 maanden (net niet) en nu dus net ietsje meer.
Ik zag er eerst best wel tegenop, zo snel een 2e erachteraan maar het is me ontzettend meegevallen en als je die 2 nu samen ziet, geweldig!!! Ze zijn gek op elkaar en beginnen ook echt met elkaar te spelen nu.
De eerste weken vond ik heel pittig maar toen Wout eenmaal een beetje een ritme had viel het wel mee. Ook ik was blij toen de oudste ging lopen, dat was wel pas een week of 6 na de geboorte van nummertje 2. De laatste weken van mijn zwangerschap heb ik het mezelf wel makkelijk gemaakt. De oudste mocht lekker in de gang in het campingbedje want 9 kilo de trap op dragen was me toen echt teveel...
Tweelingwandelwagen was erg handig, al wil mijn oudste al een hele tijd niet meer in de wagen, lopen lopen lopen...

groetjes Natasja
 
Terug
Bovenaan