Korte tijd tussen 2 kindjes

Hier ook een moeder met een zoontje van 16 maanden. Op dit moment ben ik 35 weken zwanger van nummer twee.

Ik denk dat het gewoon belangrijk is dat je het allemaal maar over je heen laat komen. Het komt wel goed, je vindt vanzelf wel weer een ritme.

Wat me juist lijkt meevallen is dat wij nu nog in het ritme zitten van gebroken nachten (soms). Als je een kind hebt rondlopen van 4 jaar en je krijgt dan een baby, lijkt me het lastiger. Maar dat is mijn mening.
 
Ik ben op dit moment 27 weken zwanger en heb een zoontje van 13 maanden.
Waar ik wel bang voor ben dat de kleine straks zijn "grote" broer wakker maakt in de nacht.
Maar we zullen wel zien hoe het loopt.

Groetjes
 
Ik vind het knap hoor dat je kort op elkaar kleintjes heb.. heb er bewondering voor... als ik kijk naar mijn Schoonzus die ook veel op elkaar heeft! Zelf heb ik al een meid van 3.5 jaar dus zelf heb ik de ervaring niet....
 
hier ook kort op elkaar..
mijn kleine mannetje word over 3 weken 1 jaar.. en k ben bijna 32 weken zwanger van de 2e..
tot nu toe valt t mij redelijk mee.. ben benieuwd hoe het straks is als de kleine geboren is!
 
Hoi,

Ik ben nu 20 weken zwanger en de kleine is 9 maanden. Straks dus maar een maand of 14 verschil. Mij lijkt het geweldig dat ze straks zo veel aan elkaar hebben. Onze oudste wordt bijna 4 jaar, dus met nr 2 van 9 maanden zit daar 3 jaar tussen. Ook toen had ik ze liever sneller achter elkaar gehad, maar helaas kun je dat niet plannen is bij ons gebleken...
Nu vind ik de belevingswerelden van de twee erg ver uit elkaar liggen. Ook vond ik het zwaar toen de tweede kwam, omdat onze oudste heel zelfstandig al is. Gaat zelf naar de wc, kleed zich aan en uit, etc. Het was een beetje terug naar af.
Als dadelijk nr 3 komt is nr twee nog maar 14 maanden en weten we nog niet beter als dat je alleen maar met de kids bezig bent. Ik hoop dat dat beter bevalt dan 3 jaar ertussen.

Verder vind ik het erg leuk dat het allemaal jongens zijn, zeker de twee die zo dicht op elkaar zitten. Dan hebben ze hopelijk veel aan elkaar en voor ons wel makkelijk dat het dan een beetje gelijk oploopt. Misschien kan ik ze wel tegelijk naar de zwemles doen, scheelt toch een hoop gerace.

Ach ja, elk leeftijdsverschil zal wel zijn charme hebben. De oudste bij ons snapt nu heel goed dat er een baby komt, en vind dat ook heel leuk. Hij zegt dan ook tegen iedereen dat we straks twee babys hebben, heel grappig. De jongste krijgt hier natuurllijk helemaal niets van mee.
Hoop wel dat hij snel gaat lopen, maar dat zit denk ik wel goed. Hij loopt al rond de tafel en met een loopautootje, en onze oudste liep ook heel snel. Dat is wel fijn voor het lichaam...

Geniet er straks heerlijk van, gaan wij zeker wel doen.

 
Als je erop instelt dat je de eerste tijd nauwelijks tijd hebt voor jezelf (behalve als ze slapen) is het prima te doen. Mijn oudste is ruim 3 en mn jongste bijna 2. Nu 38w zwanger van de derde.
De kids moeten vroeg leren dat ze op elkaar moeten wachten, maar daar heb ik nu alleen maar voordeel van.

Ik had zelf weleens in het begin het gevoel dat het niet eerlijk was tegenover de (nu nog) jongste. De oudste eistte zijn aandacht wel op en hij was vrij makkelijk en vaarde mee op het ritme zeg maar.
Maar nu ik zie hoeveel hij aan zn broer heeft en hoe ze samen spelen dan denk ik er zitten voor hem ook wel veel voordelen aan.

Dus ik denk zeker dat er nadelen zijn, maar ook veel voordelen! En ik vind het nu alleen maar leuk!
 
Bedankt voor jullie reacties. Een van de eerste mensen vroeg of het gepland was. Tja, wat is gepland. Onze eerste is een IVF-baby en deze heeft zichzelf onverwacht aangekondigd, dus mij hoor je niet klagen. Ik vind het hartstikke leuk dat we er een kleintje bij krijgen, voor hetzelfde geld was het er bij 1 gebleven. Het is dus hartstikke welkom. Ik maak me niet te erg druk over de praktische kanten, maar soms wel, maar dat is logisch. Ben erg benieuwd. Ach, en we zitten er inderdaad nog midden in (ook de gebroken nachten), dus dan hebben we het straks ook in 1 keer gehad...
Groetjes, Esk
 
Ik heb een zoontje van net 10 maanden en ben 3 maanden zwanger van nr 2. Wij hebben er bewust voor gekozen. Je zit er nu toch in en je weet nooit of het gelijk lukt. Dat bleek wel het geval, en daar zijn we alleen maar blij mee. Er zijn altijd voor- en nadelen. Maar in ons geval waren de voordelen groter dan de nadelen. Maar ik zit dus ongeveer even ver als jij.
 
Terug
Bovenaan