Korte tijd tussen 2 kindjes

denk dat je idd het beste gewoon lekker straks over je heen moet laten komen.
Je kan je wel heel druk maken... maar dat maakt het niet anders he :)

Mijn ervaring is inmiddels dat buitenstaanders het drukker lijken te vinden dan wij zelf (het hangt namelijk ook een beetje van je eigen referentiekader en definitie van druk af natuurlijk...).

Nu dus ook met de 4e... die hobbelt zo mee met de rest. En ja hij zal ook best eens moeten wachten. Net als dat de oudste 3 weleens moeten wachten als ik met de kleine bezig ben. Vermaak jezelf/elkaar dan maar eventjes hoor.

En dat gaat eigenlijk heel goed.

Oh ja, ik lees vooral: ze hebben zoveel aan elkaar.

Klopt! Onze oudste 2 hebben veel aan elkaar en doen veel samen. Maar ze kunnen ook heel goed samen ruzie maken nu ze ouder zijn.
Het is dus niet alleen maar leuk lief en aardig voor elkaar.

Maar ook dat vind ik trouwens geen nadeel... bijna alle broers en zussen maken wel ruzie op zijn tijd, ongeacht het leeftijdsverschil en thuis leren ze ook direct dat je ondanks ruzie toch echt nog steeds samen in 1 huis./ door 1 deur moet, dus dat je maar beter bij kan gaan leggen.

Nee ik zou het hier niet anders hebben gedaan met de kennis van nu.

En in jullie geval: super dat deze 2e zich spontaan aan heeft gekondigd. Geniet ervan.
 
Hoi Esk, hier ook precies 15 maanden tussen de eerste en tweede!

De eerste ging niet vanzelf en dus zijn we bij de tweede 'op tijd' begonnen en toen was het meteen raak! Hahaha, maar ook wij zagen dat als een geschenk.

Ik vond de vraag of het gepland was best brutaal en dan meteen die opmerking erbij van ik zou even gewacht hebben.

Ik werd daar toe boos over, sommige mensen denken zeker dat je kindjes kunt bestellen wanneer je dat zelf uitkomt. Je mag blij zijn als het lukt!

Maar goed, ze zijn nu 3 en bijna 2, beide jongens en het is echt geweldig! Ze spelen al echt samen en praktisch is het allemaal wel op te lossen, hoor. Je wordt vanzelf handig.
Een heel groot voordeel vind ik dat je bij 1 kind, het vaak zelf veel aandacht moet geven en het bezig moet houden, dat kost ook tijd.

Die van mij dreutelen lekker samen, ok er is wel eens ruzie, maar hoe vaak mijn man en ik elkaar al genietend aan hebben gekeken terwijl ze heerlijk bezig zijn, is niet meer te tellen!!

Ik ben nu inmiddels 21 weken zwanger van de derde, de oudste werd gisteren 3. Iemand zei nog jee, respect, hoor!
Nou, nee hoor, genieten doen we, we dachten, als het mag dan maar meteen achter elkaar, kunnen ze heerlijk samen boeven!

Veel succes met je zwangerschap en geniet straks van je kindjes!

liefs Lorelei

 
Hier bijna 11 weken zwanger en een kleine lieve meid van 4,5 maanden op mijn schoot ;)
Erg snel, wanneer de kleine wordt geboren (uitgerekend 28 september 2011) dan schelen ze 11 maanden en 1 week (Naomi is van 21 oktober 2010).
zal zwaar worden, maar we zijn dolgelukkig dat we weer in verwachtig zijn; wilden er immers graag twee snel op elkaar...het is en blijft een wonder om zwanger te MOGEN worden.
Ik denk dat je gewoon alles op je eigen manier moet doen en je niet te druk moet maken, dank lukt het prima! Hoeveel mensen hebben wel niet een tweeling en redden het prima?!
Dus: no worries and enjoy van het nieuwe leventje!
xxx Sab
 
Onze zoons schelen 11.5 maand en het enige wat ik zwaar vond is het herstellen van 2 zwangerschappen zo kort op elkaar, eigenlijk ben ik voor mijn gevoel 2 jaar zwanger geweest.
Wat betreft de 2de bevalling was ik erg bang omdat de eerste en 24 uur over gedaan heeft had ik een beetje een trauma enheb ik vooraf al geregeld dat ik een ruggeprik kon krijgen, dat stelde mij gerust.
Maar het heeft ook veel voordelen.
Toen de oudste sliep kon ik zelf ook rusten.
Ik heb ze vrij snel in het zelfde ritme gekregen, middagslaapjes en sávonds zelfde tijd op bed.
Ze zijn nu 3 en 4 jaar en ik vind het heerlijk.
Ik heb wel het gevoel dat ik maar 1 keer zwanger ben geweest, maar nu ben in weer in verwachting en ga ik er extra van genieten.
Het vind z'n weg wel, succes en een fijne zwangerschap gewenst.
 
hoi
wij verwachten over twee weken ons tweede kindje
onze oudste is nu 16 maanden
de zwangerschap is wel wat pittiger vind ik omdat er nog 1 bij is die nog bezig gehouden moet worden en aandacht vraagt
maar het voordeel is dat hij nog wel slaapt smiddags en dus ook kan rusten en ze kunnen lekker spelen met elkaar straks
was wel een bewuste keuze voor ons
we wachten af zal wel los lopen
gr caroline
 
Hallo allemaal ik ben 22 weken zwanger van mijn 2e kindje en heb een zoon van acht maanden, die straks dus net 1 is als nummer 2 komt... Hoe bereid ik mn kindje hier op voor en zijn er mamas met zo'n kort leeftijdsverschil? Ben heel benieuwd naar de voor en nadelen....
 
Terug
Bovenaan