Kosten baby

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik vroeg mij af wat jullie gemiddeld per maand kwijt zijn aan een baby? Ik ben in verwachting, heb een uitkering en word alleenstaande moeder. Ik ben van plan borstvoeding te gaan geven (wat dus goedkoper is), maar ook bereid over te stappen op flesvoeding als dit niet blijkt te gaan. Ik kan me nu al ontzettend zorgen maken over de kosten die ik straks zal gaan maken, met name de eerste weken als het kindje snel groeit en er nog vanalles aangeschaft moet worden.. Vanwege mijn situatie heb ik wel recht op kindgebonden budget, maar toch. Ik hou van leuke kleertjes kopen voor de kleine straks en wil dat ze niks te kort komt (en ik weet dat er via marktplaats oid ook genoeg mogelijkheden zijn, waar ik ook zeker voor open sta, maar wil ook graag soms kunnen kopen voor dr wat ik leuk vind) en wil zelf ook nog een beetje leuk voor de dag komen (en dus ook af en toe kleding oid vor mezelf kopen). Ik loop erg op de zaken vooruit, dat weet ik, maar toch kan ik me er al erg druk om maken en vroeg ik me daarom af wat jullie zoal kwijt zijn? Aan verzorgingsproducten, voeding, kleding ed? En tips om te besparen? </p><p>Liefs</p>

Ik rekende van 0 tm 4 maanden 100 Euro, hieruit haalde ik 4 pakken nutrilon a 15 euro ongeveer, dus Is dan 60 euro. Etos luiers zijn niet duur en billendoekjes gewoon zuinig mee proberen te zijn. Alles wat je daarvan overhoud aan de kant voor shampoo / sudocreme etc. Of kleertjes. Shampoo doen we erg lang mee. Eigen merk kruidvat ruikt wel lekker vind ik. Kleertjes zijn goedkoop bij de zeeman en primark. De etos luiers zijn erg fijn en met een etos pas krijg je bij elke Euro die je uit geeft een punt, bij 100 punten krijg je 5 Euro korting, ook kan je de stappenteller aanzetten bij 50,000 stappen 5 punten gratis en persoonlijke aanbiedingen krijgen specifiek op baby producten. Nu van 4 maand tm ?? Ze is nu 5,5 maand reken ik 130 per maand met olvarit potjes erbij. 
Verder kan ik het je nog niet vertellen, wel dat je veel gratis pakketten kan aanvragen . In elke box zit wel wat nuttigs. Kruidvat, ouders van nu, jumbo vgm. Gewoon ff Googlen zou ik zeggen. 

Een fijne zwangerschap gewenst en succes!! 

Weet niet in welke buurt je woont maar ik heb ook nog veel spulletjes over, wat ik van de babyshower heb en niet gebruik. Ook heb ik Zwitsal producten en ben ik over gegaan op weleda. Wie weet woon je in de buurt en heb je een mogelijkheid het te halen. 

Ik rekende van 0 tm 4 maanden 100 Euro, hieruit haalde ik 4 pakken nutrilon a 15 euro ongeveer, dus Is dan 60 euro. Etos luiers zijn niet duur en billendoekjes gewoon zuinig mee proberen te zijn. Alles wat je daarvan overhoud aan de kant voor shampoo / sudocreme etc. Of kleertjes. Shampoo doen we erg lang mee. Eigen merk kruidvat ruikt wel lekker vind ik. Kleertjes zijn goedkoop bij de zeeman en primark. De etos luiers zijn erg fijn en met een etos pas krijg je bij elke Euro die je uit geeft een punt, bij 100 punten krijg je 5 Euro korting, ook kan je de stappenteller aanzetten bij 50,000 stappen 5 punten gratis en persoonlijke aanbiedingen krijgen specifiek op baby producten. Nu van 4 maand tm ?? Ze is nu 5,5 maand reken ik 130 per maand met olvarit potjes erbij. 
Verder kan ik het je nog niet vertellen, wel dat je veel gratis pakketten kan aanvragen . In elke box zit wel wat nuttigs. Kruidvat, ouders van nu, jumbo vgm. Gewoon ff Googlen zou ik zeggen. 

Een fijne zwangerschap gewenst en succes!! 

Weet niet in welke buurt je woont maar ik heb ook nog veel spulletjes over, wat ik van de babyshower heb en niet gebruik. Ook heb ik Zwitsal producten en ben ik over gegaan op weleda. Wie weet woon je in de buurt en heb je een mogelijkheid het te halen. 

Hoi! Gefeliciteerd! 
Ik snap je heel goed hoor
wanneer ben je uitgerekend? Dit scheelt natuurlijk ook een hoop in de winter heeft je kindje gewoon wat meer kleertjes nodig..
en wat betreft het groeien dat gaat snel maar zo ontzetten hard nou ook weer niet je doet best wel even met de kleertjes..
in het begin droeg mijn dochter heel veel box pakjes ik had ze van de prenatal maar ook van absorba dus de keuze is reuze je kunt goedkoop super leuke pakjes vinden maar dus ook voor veel meer geld ..
in het begin is het gewoon vind ik prettig als de kwaliteit goed is en je je kindje makkelijk aan en uit kunt kleden dus box pakjes zijn ideaal en ze zijn gelijk helemaal aan gekleed..
rompertjes kocht ik bij de zeeman of h&m 
verzorgings producten zijn vaak in de aanbieding dus daar probeer ik dan ook wel op te letten 

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Als je elke keer kleertjes gaat kopen best duur waar ze over n maand weer uitgroeien, of je gaat naar de Primark bijvoorbeeld.. dat scheelt nogal. Als je op marktplaats intypt babykleding maat 50 bijvoorbeeld kun je hele pakketten afhalen voor weinig geld. Die kindjes hebben dat misschien 3x gedragen of nog nooit.
Inrichting babykamer bijv kan je makkelijk via marktplaats slagen (Ik zou wel nieuwmatrasje doen zelf). Of je gaat naar van Asten en koopt alles nieuw... dat is ook een groot verschil
Als je het niet zo breed hebt (wat heel begrijpelijk is in jouw situatie) dan moet je wat keuzes maken en dan zou ik zelf niet alles nieuw doen.. want veel tweedehandse dingetjes zijn vaak net zo leuk en goed!
Als ik nu moet zeggen wat ik maandelijks moet hebben.... pff even denken..
Melk hero, luiers vd etos billendoekjes, douchegel eten drinken, dat is niet zoveel..ik denk 60 euro ofzo??? ik zou dan bijv ook geen pampers luiers gaan aanschaffen. Maar gewoon huismerk.  Die zijn vind ik zelfs fijner en veel goedkoper. Je hebt ook een App die heet: "LuierApp" en daar vind je allemaal aanbiedingen van luiers. Super fijn.
Wel betaal ik ongeveer 300 euro per maand aan opvang. Hiervan krijg ik ook wel weer 191 euro terug.  Dit is dan voor 1x in de week naar de opvang.  
Ik haal 1x in de 3 maanden nieuwe kleertjes (kinderbijslag =200 euro 1x in 3 maanden) en heel soms moet ik even n broekje bijhalen ofzo maar dat is niet zo vaak meer. Mn dochtertje is nu 1.5 dus nu gaat het ook niet meer zo heel hard.  
Dus ik vind het zelf persoonlijk wel meevallen met de kosten. Zoals ik al zei het kan zo duur of zo goedkoop als je het zelf maakt. Ik denk dat het allemaal wel goed komt hoor! Je bent nu al een plan van aanpak aan het maken dus die verantwoordelijkheid neem je wel. Bovendien draait het niet om spullen maar om liefde. En ik denk dat jij dat wel gaat geven! Soms is het even passen en meten misschien maar daar vind je je weg ook wel weer in meid. Zet m op en heel veel succes met alles! 

Hier boven staan al zeer goede tips, maar waar ik je nog op wil wijzen is dat je er rekening mee moet houden dat de kinderbijslag lang op zich laat wachten de eerste keer. Ze betalen eens per kwartaal uit, maar na afloop en ook alleen per heel kwartaal. Dus stel je baby wordt in januari geboren dan vervalt dat kwartaal en gaat je recht op bijslag pas in in het tweede kwartaal. Dit wordt dan in het derde kwartaal uitbetaald -> juli! 
Verder snap ik dat jullie er leuk uit willen zien, maar wat je echt nodig gaat hebben zijn hydrofiele luiers. Geloof me, je gaat daar nog 10 x voor naar de winkel ! 
Nog een bespaartip: de maat van je aankleedkussen is vaak hetzelfde als de maat van een wieg. Dus ga geen dure hoeslaken voor de wieg aanschaffen, probeer eerst een leuke hoes van het aankleedkussen ;-) 
Laatste tip; Wehkamp heeft soms dikke korting op pamper maandboxen, dan betaal je maar 28 euro voor 240 luiers bijvoorbeeld. Wel zou ik eerst beginnen met 1 zo'n box, stel dat jouw baby er uitslag van krijgt heb je niet 4 dozen voor niks gekocht ? 

Luiers wissel ik hier altijd een beetje af. Ik gebruik Etos of Kruidvat. Etos is handig idd vanwege het spaarsysteem en Kruidvat heeft vaak goede acties met eigen merk luiers. Laatst heb ik 3 pakken luiers gekocht voor €10 en daar kan ik dan 3 weken mee vooruit. Ook de billendoekjes haal ik altijd van de Etos, die hebben daar vaak een actie met een doos van 6 stuks. Of 1+1 gratis of 50% korting. Supermarkten prijzen ook regelmatig dat spul af. Ik heb regelmatig Zwitsal billendoekjes voor €1 gekocht, omdat dat uit het assortiment ging bijv. 
Flesvoeding koop ik van de Etos, kost iets van €7. Scheelt nogal met Nutrilon, maar is net zo goed! Albert Heijn heeft ook flesvoeding en is zelfs nog iets goedkoper dan die van de Etos. Mijn dochter is nu 5 maand en ik doe ongeveer 1 week met een pak flesvoeding. In het begin kon ik er 2 weken mee vooruit. 
Marktplaats staat ook vol met leuke kleertjes. Maar Hema heeft vaak ook leuke acties met 1+1 gratis of ze prijzen vaak kleertjes af (bij mijn Hema iig) Laatst heb ik daar 5 setjes kleren gekocht voor maar €25 bijv. Zeeman heeft ook hele leuke boxpakjes, voor heel weinig geld. Qua kleding is het verder niet helemaal mijn smaak, maar de prijzen vallen daar heel erg mee!
Wij hebben ook spullen voor de babykamer via Marktplaats gekocht. Als je even goed zoekt, zitten er super leuke spullen tussen. Ikea heeft ook veel meubels. Daar hebben wij het matrasje vandaan. 

- ikea: kwalitatief goed spul, en kost niet veel, vanaf €40 al een ledikant, hemnes kast als commode €129 (doen wij ook) maar ze hebben ook goedkope commode’s, en een kast is daar ook niet duur. (Weet niet of je al de uitzet compleet hebt, dus of je wat hebt aan deze tip)
- Wibra: heeft een leuke kindercollectie, ben zelf dol op z8, feetje etc. Maar heb ook kleren van de wibra die er ook super hip en leuk uit zien (voor meisjes zowiezo, jongens niet naar gekeken hihi)
- Zeeman: goeie rompers
- Primark heeft ook leuke en goedkope kleding
- aanbiedingen innde gaten houden voor luiers, bij wehkmap bijv. 3x 72 luiers newborn 1 €25 of een maandpakket van maat 2, 240stuks voor €28 en dan heb je pampers, 50% korting zag ik.. goedkoper als in de winkels, en anders is kruidvat eigen merk ook goed geloof ik.
- action: heeft wel hydrofiele luiers, maar ik vind ze wel erg hard.. weet niet of dat na het wassen beter word. Hydrofiele luiers heb ik wel van een duurder merk, merk dat wel verschil in.

Terug
Bovenaan