Kosten baby

Ik koop eens per 3 maanden nieuwe kleertjes voor dr, bij primark dan ben ik rond de 100€ kwijt. Ze gaat door 2 potten nutrilon per week dus dat is ongv 120€ p.m en ik koop luiers bij kruidvat 2 mega pakken voor 26€ laten we zeggen dat ik zo rond de 200€ per maand uit kom. Maarja vorige maand had ze een nieuw bed nodig a 250€ en de wasmachine ging stuk de maand daarvoor a 500€ dus zo heb ik altijd wel ineens dat ik veel meer geld kwijt ben dan ik van te voren denk. Ik leef ook van een uitkering en met alle toeslagen bij elkaar is dit zo’n 1000€ p.m waarvan ik 400€ kwijt ben aan vaste lasten... dus echt iets voor mezelf kopen heb ik al niet gedaan sinds de bevalling. 

Je kan t zo duur maken als je wil. Let op aanbiedingen voor luiers en doekjes, maar ook voor badolie/luiercreme enzo. Kleding in de kleine maten worden amper gedragen maar wel voor n prikkie op mp verkocht, ook mooie merken! Zeeman heeft fijne rompers voor weinig. Bv is idd gratis en als dat eenmaal loopt (geef t zeker een maand) is t zo easy. Daarna kan je potjes kopen, maar goedkoper is zelf maken! Maar als je regelmatig een wasje draait heb je niet eens zoveel babykleren nodig. Meubeltjes en speelgoed vind je ook zoveel op mp, en vaak heel mooi nog.

Hierboven staan veel goede tips.
wat wij ook deden was na de bevalling als kraamkado een kadokaart vragen. Dan kan je altijd zelf iets uitzoeken, wat je leuk vind. Je kan het zo gek maken als je zelf wil. Wij hebben heel veel kleertjes gekocht en hij heeft van maatje 50 en 56 denk 80% niet aangehad omdat ie zo hard groeide in t begin. De luiers van Etos zijn prima, en goedkoper dan pampers of zwitsal. Ons zoontje drinkt gemengde nutrilon (forte en prosyneo) daar zijn we per week zo’n 30 euro aan kwijt. Ik weet niet waar je woont maar bij nettorama hebben ze pampers baby dry voor 5 euro per pak en die zijn ook goed, wij zijn er erg tevreden over. Vaak hebben ze bij primark, C&A en H&M wel leuke kleren en niet duur. En gebruik maken van de sale! Wat wij vooral veel hebben is hydrofielen en rompers. En rompertjes bij zeeman zijn niet duur en goed zat. Als je goed zoekt zijn er ook veel leuke 2e hands kleren te koop en zit er misschien wel iets tussen wat je leuk vind. Het allerbelangrijkste voor je baby is heel veel liefde!!! 

Wat een fijne reacties en goede tips allemaal! Heel erg bedankt, hier kan ik wat mee en stelt me gerust!
Ik woon in Gelderland, achterhoek (@sabinee) en helaas in een dorp waar geen Etos zit (en sowieso beperkte winkels). Die tip voor luiers lees ik heel veel maar dat gaat dus helaas niet op, er zit hier wel een kruitvat.
Ik ga de aanbiedingen in de gaten houden en verder maar gewoon eerst even afwachten hoe het gaat lopen. En wat de meeste van jullie ook zeggen, het belangrijkste wat ze nodig heeft is liefde en die zal ik haar in over mate geven! 
Nogmaals dank. Liefs. 

Handige tips allemaal waar ik zelf ook gebruik van heb gemaakt. Zelf word ik ook een alleenstaande mama. Nieuwe kleertjes van bijv. de h&m bestel ik pas als er een actie is (20 of 25% korting e.d.). Kijk ook eens op marketplace van Facebook mocht je dat hebben. Staan soms hele bruikbare dingen op voor weinig geld! Ik ben nu al een klein beetje aan het hamsteren als ik in de maand geld overhoud en dan vooral acties van kruidvat/etos e.d. qua verzorgingsproducten. Koop inderdaad ook niet te veel mocht mn kindje er niet goed op reageren. Hema heeft ook vaak fijne acties en de kleertjes van Zeeman voelen stevig aan en vooral de boxpakjes zijn super cute! Ik wens je veel succes met je zwangerschap en geluk straks met de kleine.

Denk dat je met creatief zijn een heel eind komt. En bijv wasbare luiers gaat gebruiken, 2de hands spullen, spullen lenen En vooral aanbiedingen enzo in de gaten houden. Ik ken in ieder geval verschillende alleenstaande moeders waarvan sommige zelfs ook nog op school zaten die het hebben gered dus dan zal het jou ook wel lukken. Is het altijd makkelijk, vast niet. Maar het is ook hoe je er zelf mee omgaat. You can do it! 

Hierboven staan al veel tips, wij doen het ook zo.
Babykamer is tweedehands van schoonzus (ook genoeg via marktplaats), wellicht dat in jou omgeving ook iemand 'm niet meer gebruikt.
Kleertjes ook veel via schoonzus overgenomen. 
Daarnaast ook acties aflopen. Luiers zijn bijna elke week wel ergens in de aanbieding (etos, kruidvat, supermarkt), zo ook doekjes e.d.
Hema heeft qua kleertjes ook vaak veel in de aanbieding. Ik ben er vandaag toevallig nog geweest en voor 33 euro had ik 4 shirtjes, 3 jurkjes, 2 korte broekjes en 2 zomerslaapzakken. 

Heel veel succes en geniet nog van je zwangerschap!

Terug
Bovenaan