Kosten baby

Ik weet niet waar je woont, maar wij wonen aan de grens met Duitsland en daar zijn voornamelijk verzorgingsproducten en luiers héél goedkoop. Luiers zelfs goedkoper dan Kruidvat eigen merk in de aanbieding. Mijn dochter is erg hard gegroeid (nu 6 mnd en in maat 80-86) dus veel kleertjes niet aangehad. Uiteindelijk heb je vier of vijf setjes die leuk zijn en je wast toch vaak. 
Ik maak zelf wel eens wasmiddel (scheelt gigantisch veel, Google maar eens) en als we nergens heen hoeven draagt mijn dochter wasbare luiers (daar gebruik ik gewoon waspoeder voor hoor). Valt mee qua gedoe en scheelt veel in gebruik wegwerp luier. 
Mijn dochter gaat niet naar de opvang dus dat scheelt een heleboel. 
Hydrofiele luiers wil je inderdaad ook veel van hebben, maar vraag die dan aan je kraambezoek. Die van de HEMA zijn wat duurder maar significant beter dan die van de zeeman. Pyjama pakjes van de zeeman blijven lang mooi, rompers niet.
Grote uitgave hier was Stokke met newborn set. Via mp maar nog steeds 140 euro .Wel heel blij mee!! Kinderwagen ook via marktplaats. Heel mooie oude Engelse wagen, super stijlvol!
En vraag cadeaubonnen... Kan je zelf dingen uitzoeken in de korting enzo. 

Wij kunnen het prima doen samen maar letten ook op onze uitgaven. 
Ik heb nu al 3 keer pampers gekocht via Marktplaats. Op die manier kosten ze +/- 12ct per stuk (zelfs maat 4). Kon ze er nieuw echt niet voor kopen. Ps. Bol.Com heeft wel vaak mooie aanbiedingen voor de kleinere maatjes. 
We hebben veel tweedehands kleding gekregen en ook verschillende maten nieuw als kraamcadeau. Kleertjes zijn leuk maar je hebt al snel te veel! Zelf vind ik bijvoorbeeld feetje, tumbl n dry schreeuwend duur, dat koop ik dus niet nieuw. Ook de cadeaubon heb ik in de sale gebruikt. Zo heb je echt meer waar voor je geld. 
Bij mijn ouders in de stad zit een leuk tweedehandszaakje, daar heb ik tijdens een restantenmarkt flink wat kleertjes ingeslagen. 
Het enige dure dat wij nieuw hebben gekocht is de stokke steps kinderstoel. Voor de rest is marktplaats onze beste vriend. Box, wieg, ledikant etc. 
Wij hebben de kinderbijslag gelukkig niet nodig maar zetten dat opzij voor de kleine op een spaarrekening. 

[quote quote=10192816]Ik weet niet waar je woont, maar wij wonen aan de grens met Duitsland en daar zijn voornamelijk verzorgingsproducten en luiers héél goedkoop. Luiers zelfs goedkoper dan Kruidvat eigen merk in de aanbieding. Mijn dochter is erg hard gegroeid (nu 6 mnd en in maat 80-86) dus veel kleertjes niet aangehad. Uiteindelijk heb je vier of vijf setjes die leuk zijn en je wast toch vaak. Ik maak zelf wel eens wasmiddel (scheelt gigantisch veel, Google maar eens) en als we nergens heen hoeven draagt mijn dochter wasbare luiers (daar gebruik ik gewoon waspoeder voor hoor). Valt mee qua gedoe en scheelt veel in gebruik wegwerp luier. Mijn dochter gaat niet naar de opvang dus dat scheelt een heleboel. Hydrofiele luiers wil je inderdaad ook veel van hebben, maar vraag die dan aan je kraambezoek. Die van de HEMA zijn wat duurder maar significant beter dan die van de zeeman. Pyjama pakjes van de zeeman blijven lang mooi, rompers niet. Grote uitgave hier was Stokke met newborn set. Via mp maar nog steeds 140 euro .Wel heel blij mee!! Kinderwagen ook via marktplaats. Heel mooie oude Engelse wagen, super stijlvol! En vraag cadeaubonnen… Kan je zelf dingen uitzoeken in de korting enzo.[/quote]
Ik woon letterlijk 2 straten van Duitsland maar vond dat enorm tegenvallen hoeveel goedkoper het daar is

Voor het geld hoef ik het niet te doen maar ik heb ook veel 2de hands. Ben nu zwanger van ons eerste kindje en heb net nog een badje met standaard en tummytub gekocht via Facebook. Bijna elke regio heeft wel zo’n pagina geloof ik. Daarnaast is het bijna Koningsdag en is de rommelmarkt een leuk moment om te gaan snuffelen. Zelf woon ik in Utrecht dus hier hebben we een rommelmarkt XXL! ?
overal waar baby voorstaat lijkt wel duur. Als ik bedenk hoeveel we al hebben bespaard. Kunnen we een hoop andere leuke dingen mee doen. Ik ben wel vroeg begonnen zodat ik de tijd heb om alle leuke dingetjes eruit te halen. 
Ook mijn zwangerschapsbroeken komen van MP. 
Succes met alles! 

Terug
Bovenaan