Kraambed opmaken

Volgens mij kom je als kraamhulp trouwens nog wel gekkere dingen tegen dan een niet afgedekt matras.... Zeker als ik de verhalen van mijn vorige kraamhulp moest geloven!!

Thanxx voor de tip van de waterdichte moltons! Ik heb namelijk ban het weekend een zeiltje op mijn bed gelegd en ik wordt elke keer helemaal 'in de kreukels' wakker, vanmorgen stonden de striemen na een half uur nog op mijn lijf! Ga morgen mooi die moltons koppen, lijkt me veel zachter liggen. En inderdaad een matras is vveel te duur om niet af te schermen. Bovendien denk ik dat ik weer veel vruchtwater heb, ben thuis bevallen van mijn dochter en er kwam me toch een plens vruchtwater........dat kan zo'n hydrofiel matje echt niet opnemen....

Gr.Aerynsmom

Ik kom opzich wel dingen tegen waarvan je denkt "tja wat moet ik er mee", maar hoe gek het ook klinkt... je went er aan. Als een stagiaire vraagt "vertel eens dingen die grappig/appart/raar waren" dan moet ik altijd erg nadenken...

Het houdt het werk wél lekker afwisselend haha!

Zo vertelde mijn vorige kraamhulp dat ze bij 1 gezin, als er kraamvisite was, ze op de trap moest zitten. Ze mocht niet in de huiskamer erbij zitten. Ze behandelde haar als een schoonmaakhulp (manden vol met wasgoed hadden ze weken gespaard) dat soort dingen. Toen stond ik wel te klapperen met mijn oren. Ik wil juist alles nu zo opgeruimd mogelijk hebben...

Dat is inderdaad niet leuk voor je hulp, maar bij mij krijgen mensen nooit de kans om me zo te behandelen; De eerste dag nemen we het zorgplan door en vertel ik wat de mensen van mij kunnen verwachten, waar ik wel en niet tijd voor heb.... En voor zo'n bult was heb ik dus écht geen tijd.. De kraamtijd heeft al genoeg was van zichzelf haha!

Trouwens, door de mindere zorguren vind ik het juist wel fijn als er visite is, dan kan ik ondertussen gauw verder met de huishoudelijke klusje... de badkamer, wasopvouwen etc. Koffiedrinken doe ik dan zelf wel "tussendoor" als ik het zorgplan voor die dag invul. Daar heeft het gezin meer aan dan dat ik ga zitten koffieleuten als ze al bezoek hebben toch? Maar daarin is elke kraamverzorgende inderdaad verschillend... Haha

Das inderdaad superhandig dat we Mirjam hier hebben, jammer dat je er in juni 2005 niet was
Hier in NZ heb je geen kraamhulp, dus moet je alles zelf maar uitvogelen, was erg eng bij onze eerste, nu ben ik al "ervaren" dus niet meer zenuwachtig.
Gelukkig had ik toen m'n virtuele kraamhulp, mijn zus is vroeger kraamhulp geweest dus die kon ik gelukkig altijd mailen (moest natuurlijk altijd wel effe op antwoord wachten i.v.m. het tijdsverschil)

Miriam.

Toen ik de telefonische intake voor kraamhulp kreeg vroeg ze weer 'mag de kraamhulp ook een botherham mee eten'' ?? Ja natuurlijk, waarom niet. Toen vroeg ik, zijn er nou ook mensen die hier nee op antwoorden? Die schijnen er dus te zijn...........ik kan me daar echt niks bij voorstellen, je gaat toch zeker gezellig samen eten en wat kost nou een paar sneeen brood voor de kraamhulp??

Terug
Bovenaan