Hoi, ik ben van het april forum en neus af en toe op andere forums....
Joost is inmiddels mijn derde kindje, dus heb al best wat kraamvisite te verstouwen gehad. Helaas was Joost heel ziek na zijn geboorte, dus toen we eindelijk naar huis mochten, hadden we geen zin meer in iedere avond visite. Wij hebben toen een kraamfeest gedaan. Tja, het was wel gezellig ofzo, maar heel veel mensen konden uiteindelijk niet, en kwamen alsnog een andere keer. Wat dus precies eigenlijk niet de bedoeling was.
Ook wij hebben plakkers in de familie en ook mensen die het leuk vinden om "spontaan" langs te komen. Mijn man is niet zo assertief, normaal ik wel, maar niet als ik net bevallen ben. Maar toch moet je voor je eigen bescherming heel erg duidelijk zijn. Als mensen bellen voor visite, zeg dan duidelijk dat ze welkom zijn van bijv 16.00 uur tot 17.00 uur. Dan is het gelijk duidelijk dat er dus ook een eindtijd is. En als ze dan nog blijven zitten, vertrek je gewoon om 17.00 uur lekker met je baby naar boven en kan je man bijv zeggen dat hij nog boodschappen moet doen voor het eten ofzo.