kraamhulp..hele dag?of paar uurtjes?

bij mij niet dus.ik kan maximaal 64 uur krijgen(8x8) en ga voor 48,maar dit kan nog bijgesteld worden.vreemd dat t zo wisselt.ik ben gelukkig goed verzekerd,kreeg de screeningsecho ook terug.en bij het kraambureau(van de thuiszorg)doen ze ook niet moeilijk.misschien is t anders in een drukke stad.lang leve het boerendorp dan

Kari,

inderdaad je kan maximaal 64 uur krijgen. Maar hoeveel je er daadwerkelijk krijgt hangt dus af van je situatie. Dat geldt voor de meeste verzekeringen. Die 64 uur halen er niet veel. Gelukkig maar, want anders zou er toch wel heel wat aan de hand zijn.

Miep

hoi miep
ik hoefde niks te mankeren om 64  uur te krijgen hoor.als ik t wil kan ik t krijgen.maar ik denk dat ik na 4 dagen aan halve dagen wel genoeg heb.maar blijkbaar zijn ze niet overal even makkelijk.

Lieve allemaal,

Sinds de invoering van de nieuwe ziektekostenverzekering, valt kraamzorg in het basispakket. Ik heb hier afgelopen vrijdag met het kraamzorgcentrum contact over gehad. Voor IEDEREEN geldt: standaard 40-44 uur, zij bepalen vooraf het aantal uur dat je krijgt en na je bevalling nog een keer (afhankelijk van je situatie op dat moment). Ik heb al een kleintje in 2004 gekregen en toen kon je kiezen voor kraamzorg op maat. Ik heb toen het meest uitgebreide pakket gekozen. Nu kun je NIET meer kiezen! Uiteraard mag je vragen om het maximaal aantal uren van 40-44 (ik weet niet meer exact, maar is bekend bij je kraamzorgcentrum), maar zij bepalen dus hoeveel je krijgt! Ik vond de  kraamzorg prettig, zeker als je echt een rotbevalling hebt gehad.
LET OP: er zit bij de informatie van het kraamzorgcentrum een Landelijk Indicatie Protocol, waar zij zich aan moeten houden en daarin staat e.e.a exact vermeld. Hierin staat ook dat je ZELF zorg moet dragen opvang van je evt andere kinderen, huishoudelijke taken etc. De kraamhulp is er voortaan alleen nog voor jouw verzorging en je baby. Als ik eerlijk ben, echt een achteruitgang, maar goed, dat is een hele andere discussie.

liefs
Fee Julia

quote: kari reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-12-2006 13:40:32'));

hoi miep
ik hoefde niks te mankeren om 64  uur te krijgen hoor.als ik t wil kan ik t krijgen.maar ik denk dat ik na 4 dagen aan halve dagen wel genoeg heb.maar blijkbaar zijn ze niet overal even makkelijk.

Heb inderdaad begrepen dat er nog één of twee ziektekostenverzekeraars zijn die (nog)   niet meedoen met die nieuwe regeling. Dus waarschijnlijk heb jij dan net die verzekering.

Miep

quote: fee julia reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-12-2006 14:36:47'));

Lieve allemaal,

Sinds de invoering van de nieuwe ziektekostenverzekering, valt kraamzorg in het basispakket. Ik heb hier afgelopen vrijdag met het kraamzorgcentrum contact over gehad. Voor IEDEREEN geldt: standaard 40-44 uur, zij bepalen vooraf het aantal uur dat je krijgt en na je bevalling nog een keer (afhankelijk van je situatie op dat moment). Ik heb al een kleintje in 2004 gekregen en toen kon je kiezen voor kraamzorg op maat. Ik heb toen het meest uitgebreide pakket gekozen. Nu kun je NIET meer kiezen! Uiteraard mag je vragen om het maximaal aantal uren van 40-44 (ik weet niet meer exact, maar is bekend bij je kraamzorgcentrum), maar zij bepalen dus hoeveel je krijgt! Ik vond de  kraamzorg prettig, zeker als je echt een rotbevalling hebt gehad.
LET OP: er zit bij de informatie van het kraamzorgcentrum een Landelijk Indicatie Protocol, waar zij zich aan moeten houden en daarin staat e.e.a exact vermeld. Hierin staat ook dat je ZELF zorg moet dragen opvang van je evt andere kinderen, huishoudelijke taken etc. De kraamhulp is er voortaan alleen nog voor jouw verzorging en je baby. Als ik eerlijk ben, echt een achteruitgang, maar goed, dat is een hele andere discussie.

liefs
Fee Julia

Ach ik vond het wel meevallen hoor, maar misschien had ik het getroffen. Ook voor mijn twee andere kinderen werd gezorgd als ze uit school kwamen. Ze had zelfs aangeboden de dames van school te halen, maar dat wilde ik zelf niet. Heb je een kind onder de vier dan wordt er zeker ook voor gezorgd. Dat wordt namelijk ook meegenomen in de indicatie, en ik kan me niet voorstellen dat ze die laten zitten als er verder nieamnd thuis is.

Ik had voldoende aan het aantal urend ie ik kreeg, en bij de volgende mag het weer net zo gaan.

miep

Hoi Kari,

Zou gewoon de volledige aantal uren benutten. Wanneer je denkt dat je het zelf aan kan dan kun je dat met de kraamverzorgster overleggen.

Kreeg bij mijn 1e maar 24 uur en dat vond ik echt te kort. Nu krijg ik gelukkig 44 uur! Een hele vooruitgang! Ik hoop alleen dat er een goede oplossing komt voor mijn dochtertje van 4. Zij gaat in die tijd net naar de basisschool en ik vraag me wel af of ik d'r dan zelf moet wegbrengen en ophalen??

Succes ermee.
Groetjes  Sandra

hoi sandra
als ik al kinderen zou hebben zou daar ook voor gezorgd worden.maar die heb ik niet.ik hoop voor je dat de kraamhulp je dochter van school wil halen.ik kan me voorstellen dat het anders een hoop geregel word en daar zit je niet op te wachten als je net bevallen bent.

hoi fee julia
wat je zegt klopt toch niet.waar het verschil in zit weet ik niet.tegen mij hebben ze gezegd dat ik max 64 uur kon krijgen.de verzekering staat hierbuiten.ik heb fbto en krijg zelfs max 80 uur vergoed.en bij ons is huishouden,zorg voor andere kinderen,boodschappen en koken ook inbegrepen.ookal is mn man thuis.maar omdat mn man thuis is hoeft ze dat van mij niet te doen.mede daarom heb ik gekozen voor 48 uur.4 hele dagen,daarna 4 halve.ik vind het wel heel vervelend voor sommigen dat ze niks te kiezen hebben en zelf het huishouden moeten draaien en het met de overige kinderen zelf uit moeten zoeken.we betalen zoveel verzekeringsgeld en krijgen er steeds minder voor.ik gelukkig niet.hoewel ik nog maar af moet wachten of het bevalt.maar laten we daar maar vanuit gaan.
groetjes kari

Terug
Bovenaan