quote: fee julia reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-12-2006 14:36:47&apos

);
Lieve allemaal,
Sinds de invoering van de nieuwe ziektekostenverzekering, valt kraamzorg in het basispakket. Ik heb hier afgelopen vrijdag met het kraamzorgcentrum contact over gehad. Voor IEDEREEN geldt: standaard 40-44 uur, zij bepalen vooraf het aantal uur dat je krijgt en na je bevalling nog een keer (afhankelijk van je situatie op dat moment). Ik heb al een kleintje in 2004 gekregen en toen kon je kiezen voor kraamzorg op maat. Ik heb toen het meest uitgebreide pakket gekozen. Nu kun je NIET meer kiezen! Uiteraard mag je vragen om het maximaal aantal uren van 40-44 (ik weet niet meer exact, maar is bekend bij je kraamzorgcentrum), maar zij bepalen dus hoeveel je krijgt! Ik vond de kraamzorg prettig, zeker als je echt een rotbevalling hebt gehad.
LET OP: er zit bij de informatie van het kraamzorgcentrum een Landelijk Indicatie Protocol, waar zij zich aan moeten houden en daarin staat e.e.a exact vermeld. Hierin staat ook dat je ZELF zorg moet dragen opvang van je evt andere kinderen, huishoudelijke taken etc. De kraamhulp is er voortaan alleen nog voor jouw verzorging en je baby. Als ik eerlijk ben, echt een achteruitgang, maar goed, dat is een hele andere discussie.
liefs
Fee Julia
Ach ik vond het wel meevallen hoor, maar misschien had ik het getroffen. Ook voor mijn twee andere kinderen werd gezorgd als ze uit school kwamen. Ze had zelfs aangeboden de dames van school te halen, maar dat wilde ik zelf niet. Heb je een kind onder de vier dan wordt er zeker ook voor gezorgd. Dat wordt namelijk ook meegenomen in de indicatie, en ik kan me niet voorstellen dat ze die laten zitten als er verder nieamnd thuis is.
Ik had voldoende aan het aantal urend ie ik kreeg, en bij de volgende mag het weer net zo gaan.
miep