kraamhulp kunnen we niet betalen

Misschien alleen het minimum aantal uren kraamzorg nemen (27uur geloof ik) Dan is er toch elke dag even iemand die jou komt controleren en kun je de rest door je man en familie laten doen.....

Scheelt in elk geval in de kosten.

Je hebt toch een medische indicatie op in het ziekenhuis te bevallen i.v.m. streptokokken? Dan hoef je voor de bevalling niks te betalen.

Je hoeft alleen te betalen als je ook thuis mag bevallen, maar er zelf voor kiest om dit in het ziekenhuis te doen. Dus dat geld voor jou niet.
 
vanuit het basis pakket krijg je kraamzorg je moet dan wel een bijdrage betalen van 3,80 per uur en volgens mij moet jij toch in het ziekenhuis bevallen dan wordt het helemaal vergoed dan is het op medische indicatie dan zijn er geen kosten voor jou alleen je eigen risico als die nog openstaat en anders helemaal niks wij hebben het namelijk ook niet breed ik moet ook in het ziekenhuisbevallen ben alleen basis verzekerd wordt helemaal vergoed alleen een kraampakket krijg ik niet maar dat koop ik gewoon zelf is 30 euro of zo iets
 
toen ik net wist dat ik zwanger was hebben we de verzekering gebeld.

ze zeggen dat ik het pas in jan aan kan passen.
wegens regels bla bla bla.

nu moeten we dus de eigenbijdrage van 300 euro nog wat zelf betalen.
en de eigenbijdrage van de bevalling in het ziekenhuis. nou dat zal ook wel een aardig bedrag worden.
ik wil graag wegens redenen in het ziekenhuis bevallen.

dus hebben geen keus dan het te betalen.
alles is al duur genoeg dus bij familie aankloppen is geen optie. ze hebben alllemaal al zoveel voor ons gedaan.

nu hoor ik mensen al zeggen
neem dan geen kind
ja dat had ik jammer genoeg niet voor het zeggen
ben door de pil heen zwanger geworden.
dus het kwam ook nog eens als een schok aan.
we woonde bijna een jaar samen toen ik zwanger werd.
maar hebben er toch voor gekozen om het kindje te houden.

bedankt voor jullie reacties.
ik zal er eens over praten met de vk

 
wat vervelend dat jullie tegen deze financiele problemen aanlopen. Bij welke maatschappij ben je verzekerd. ben zelf bij de Friesland verzekerde en hier kun je nog van pakket wijzigen als je er in het jaar achter komt dat je zwanger bent en nog in hetzelfde jaar uitgerekend bent.

Als je je pakket aan wilt passen moet dit voor 1-1-2012 doorgegeven worden. Weet niet wanneer je uitgerekend bent maar dat zou je kunnen overwegen.
 
ik ben verzekerd bij de menzis
zit in het basispakket.

omdat ik eigenlijk bijna nooit iets heb
zijn we niet overgestapt.
en toen ja ik zwanger werd toen hebben we de polis eens na gekeken.

hebben we opgebeld om te vragen of ik het aan kan passen wegens zwangerschap
dat kan dus niet.
kan het wel aanpassen maar daar heb je dan pas in jan iets aan. en dan is het kindje al geboren.

we komen er vast wel uit.

 
Ook als je aanvullend verzekerd bent moet je een eigen bijdrage doen. Bij ons was dat ook dik 200 euro. Dat hoort erbij. Wij hebben voordat we aan kinderen begonnen heel bewust geld weg gelegd voor dit soort zaken. Kinderen kosten geld en dat moet je vooraf wel incalculeren. In verhouding met alle andere uitgaven die je al hebt voor de baby, moet die 300 euro toch ook nog wel kunnen?

En wat als je wasmachine het ineens begeeft... dat moet je toch op kunnen hoesten op dat moment?

Ik vind het echt onverstandig om geen geld achter de hand te hebben. Zeker als je kinderen hebt of krijgt. Ieder gezin zou een potje achter de hand moeten hebben om als het nodig even hierop terug te kunnen grijpen.

ik weet natuurlijk niet hoe het kan dat jullie dit niet hebben, maar probeer het alsnog te realiseren. Je leven wordt zoveel duurder met een kleintje en wat extra centjes zijn dan soms hard nodig!
 
Ik vind het erg vreemd. In de basisverzekering zit inderdaad een aantal uren kraamhulp, met een eigen bijdrage van 3-4 euro per uur. En dan bevalling, ja zonder medische indicatie in het ziekenhuis moet je inderdaad veel (misschien zelfs alles?) zelf betalen.

Veel succes ermee en zoek het goed uit hoor, zorg dat je niets over het hoofd ziet :)

Liefs
 
Terug
Bovenaan