Kraampakket ontvangen!

Zelf ben ik verzekerd bij de AGIS en er wordt net tijdens het eten aangebeld, pakketje voor mij? Is het mijn kraampakket!

Gebruik tijdens bevalling
1 matrasbeschermer
2 kraammatrassen
1 navelstrengklem
1 pak inlegverband
1 doosje latex handschoenen
Na de bevalling
10 onderleggers
2 pakken kraamverband
2 strechbroeken
Voor de verzorging
10 gaascompressen
2 doosjes sterile gaascompressen
1 pak zigzag watten
1 flesje alcohol
1 flacon vloeibaar desinfecterende handzeep
1 '' ''                         '' ''         '''           ''                           handgel
1 rol luiertape

Nu nog controleren of ik iets mis a.d.h.v. het lijstje die ik van de verloskundige heb gekregen.
Als extra heb ik een luiertas gehad en een nijlpaard groeimeter, met een verschuifbare knuffel nijlpaard, en een tutteldoekje.

Heeft iemand anders dit al gehad?
groet

Hilal
27w3d

hoi hilal,

ik heb mn kraampakket nog niet gehad, wat komt het dan dichtbij he? volgens mij krijgen wij hem rond de 7e maand, tenminste dat was bij de andre 2 volgens mij zo.

ik heb wel al de intake gehad van de kraamzorg en de kraamwijzer gekregen, leuk hoor!!!

groetjes susanne

Ben benieuwd wanneer ik hem krijg en wat er dit keer als cadeautje bij zit. Zal wel niet veel bijzonders zijn zit bij Menzis.

Ik heb de eerste keer wel gelachen om de inhoud en dan met name het kraamverband enzo. Wat een joekels!! Eigenlijk ook helemaal geen leuk pakket om te krijgen, maar wel handig.

groetjes daan

Ik krijg helemaal geen kraampakket . Triest hè?! Bij de eerste was het een luxe pakket met allerlei leuke flesjes bodylotion etc., een boxkleed en een knuffel. Bij de tweede zaten alleen de basics er in en deze keer kreeg ik van Menzis te horen dat ik alles zelf aan moet schaffen. Duidelijk niet meer aanvullend verzekerd, haha. Wel confronterend hoor om weer bezig te zijn met kraamverbanden etc.

Hoi Wonder 3

Even een vraagje.
Ik ben ook verzekerd bij Menzis.
Doen ze bij jou ook zo Moeilijk mbt kraamhulp en kraampakketten?
Hier wel.
Ik heb zelfs al een klacht ingediend omdat ik 20% van mijn kraamhulprekening zelf moet betalen.

Groetjes Manda 26 wk

quote: mama van bijna 5 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-05-2009 10:11:57'));

Hoi Wonder 3

Even een vraagje.
Ik ben ook verzekerd bij Menzis.
Doen ze bij jou ook zo Moeilijk mbt kraamhulp en kraampakketten?
Hier wel.
Ik heb zelfs al een klacht ingediend omdat ik 20% van mijn kraamhulprekening zelf moet betalen.

Groetjes Manda 26 wk

Hoi Manda,

Ik krijg helemaal geen kraampakket, omdat ik niet aanvullend verzekerd ben. Toevallig heb ik gisteren een telefonische intake van de kraamzorg gehad en toen hoorde ik dat ik 3,50 euro per uur aan eigen bijdrage moet betalen voor de  kraamhulp. Ik kan mij herinneren dat ik 3 jaar geleden.,  toen ik nog wel aanvullend verzekerd, was ook een eigen bijdrage moest betalen, maar hoeveel weet ik niet meer. In ieder geval hebben wij de kraamzorg maar op  het minimum aantal uren gezet. Met drie kinderen onder de 4 heb je wel recht op extra uren en ook i.v.m. de borstvoeding, maar  met 29 uur moeten we een eind komen. Helemaal omdat manlief ook twee weken thuis  zal zijn.  Honderd euro eigen bijdrage vinden wij duur genoeg. Als thuisblijfmama let je op de centen, haha. Ik klaag niet hoor, want ik geniet er met volle teugen van.
Irritant  hoor. Je betaalt je blauw aan premies, maar je krijgt er steeds minder service voor terug.  Ik ben benieuwd of ze wat met je klacht gaan doen. Ik hoop het voor je!
Groetjes Sacha

Hoi,
Ik ben verzekerd bij CZ en heb in december nog snel een aanvullende verzekering `Gezinnen ´ afgesloten. Weet eerlijk gezegd niet of dat het beste was maar in ieder geval wordt bijvoorbeeld de eigen bijdrage van de kraamzorg vergoed.
Ik heb vorige week ook het kraampakket ontvangen. Naast alle medische dingetjes (volgens mij wel minder uitgebreid dat die van Hilal! maar volgens mij vrij volledig) zat er ook een knuffeltje in (een giraffe) en nog een boekje met allerlei wetenswaardigheden.
Groetjes, Dolly

Terug
Bovenaan