Kraampakket ontvangen!

Hey Sas
Gelukkig is de doos niet zo zwaar. Wel redelijk groot. maar ja kraamverband en die zooi weegt niet zoveel. neemt wel heel veel ruimte in die matrassen :)
groetjes en welterusten daan

Ik ben nou eindelijk gebeld door de kraamzorg, heb volgende week woensdag een afspraak voor een intake.

Hoe weet je nou aan hoeveel uur hulp je genoeg hebt?

groetjes, hilal
32w2d

Hey,

Ik had bij mijn 1e minimale zorg aangevraagd (ik dacht: wat moet zo'n vreemde mevrouw in mijn huis? Mij vertellen wat ik moet doen...)
Ai, daar ben ik toch van terug gekomen!

Ik had een zeer zware bevalling, kon me niet eens omdraaien in bed de eerste weken....gelukkig kon de kraamhulp geregeld krijgen dat ik toch nog volledige kraamhulp kon krijgen + een dag extra!

Ik vraag nu dus elke x (elke x haha, tja, met zo veel kids... hihi) volledige hulp aan en dan kunnen we altijd evt  nog minderen.

Ik vind het heerlijk die 8 dagen een 'zuster' in huis. De laatste dag is dan vaak ook precies genoeg. Dan kunnen we het zelf weer aan.

Groetjes Manda   29.1

de intaker van de kraamzorg is geweest, WAT EEN GEZEIK!

dit moet je doen, dat moet je doen, dit doen we wel, dat doen we niet, daar is geen tijd voor...blablabla...blablabla....god allemachtig...

Het zal wel aan mij liggen, ik krijg al helemaal de kriebels als mensen me vertellen wat ik moet gaan doen.
We zien het wel weer, als alles goed gaat...dat moeten we maar afwachten, dan stuur ik ze gewoon weg...klaar...

groetjes Hilal
33w 3d

Hey Hilal,

Dat ging bij mij ook zo. Vooral bij de 1e intake. Toen wist ik natuurlijk nog helemaal niets. Ik was daardoor ook best aan het stressen. Gelukkig viel het toen best mee, de kraamweek
Net als de keren er na.

Heb nu 4 kraamweken gehad. Alle 4 best goed en oke. En zeker niet zo 'streng' als dat ze in de intake vertelden.
Ik denk dat ze zich aan bepaalde 'regels' moeten houden met zo'n gesprek, maar in de kraamweek zelf valt het (vaak) reuze mee. Is mijn ervaring in elk geval.

Maar het geeft nu, na zo'n gesprek,  ff geen gezellig gevoel nee.

Groetjes Manda 30.2

BENODIGDHEDEN BEVALLING/KRAAMPERIODE:
Bij mij staat er bijvoorbeeld in de uitzetlijst:
- 1 pak boterhamzakjes om kraamverband hygienisch te verwerken: dan denk ik, als ik ongesteld ben, gaat het maandaverband in het pedaalemmertje op toilet...daar ga ik niet extra handelingen voor verrichten,
- 2 pakken maandverband zonder plastic (heeft ze erbij geschreven, geen libresse teveel plastic, leotex nachtverband) : denk ik weer...dat bepaal ik zelf wel, misschien neem ik wel super absorberende tampons..tja!,
- 1 vloeibare unicura zeep in drukflacon: man rot toch op, gebruik gewoon de zeep die al op toilet, badkamer en keuken staat...
- 1 plastic kan om af te spoelen na toilet of po, heeft ze erbij gezet dat je een po-stoel moet nemen voor naast je bed: waarom?! je kan toch gewoon op de wc plassen?
- noodverlichting/ reservezekering/ lamp of looplamp: ze zei, voor het geval dat het licht uit valt óf als er gehecht moet worden -> ja natuurlijk, dan kan je nog altijd met ambulance naar z`huis vervoerd worden, ze gaat toch niet met een zaklamp in je vagina schijnen?!
BENODIGIGDHEDEN VOOR BABY:
- 12 Hydrofiele luiers : heb er 20 van de 1e zwangerschap, heb ze nog nooit gebruikt,
- 2 kruiken: heb ze bij 1e zwangerschap nog nooit gebruikt,
- 6 flanellen omslagluiers: zie commentaar hierboven,
ik kan zo een tijdje doorgaan...ik ben helemaal gek geworden van dat mens! kraamzorg ppfff...!!! ik weet niet of je blij moet zijn met dat bemoeizorg.
groetjes hilal

Hilal: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Neem lekker een   of een      (haha) of anders... een .

Van mij krijg je een , misschien helpt het...

Succes met je boterhamzakjes etc.... nog nooit gehoord.

Liefs Manda 30.6

Terug
Bovenaan