BENODIGDHEDEN BEVALLING/KRAAMPERIODE:
Bij mij staat er bijvoorbeeld in de uitzetlijst:
- 1 pak boterhamzakjes om kraamverband hygienisch te verwerken: dan denk ik, als ik ongesteld ben, gaat het maandaverband in het pedaalemmertje op toilet...daar ga ik niet extra handelingen voor verrichten,
- 2 pakken maandverband zonder plastic (heeft ze erbij geschreven, geen libresse teveel plastic, leotex nachtverband) : denk ik weer...dat bepaal ik zelf wel, misschien neem ik wel super absorberende tampons..tja!,
- 1 vloeibare unicura zeep in drukflacon: man rot toch op, gebruik gewoon de zeep die al op toilet, badkamer en keuken staat...
- 1 plastic kan om af te spoelen na toilet of po, heeft ze erbij gezet dat je een po-stoel moet nemen voor naast je bed: waarom?! je kan toch gewoon op de wc plassen?
- noodverlichting/ reservezekering/ lamp of looplamp: ze zei, voor het geval dat het licht uit valt óf als er gehecht moet worden -> ja natuurlijk, dan kan je nog altijd met ambulance naar z`huis vervoerd worden, ze gaat toch niet met een zaklamp in je vagina schijnen?!
BENODIGIGDHEDEN VOOR BABY:
- 12 Hydrofiele luiers : heb er 20 van de 1e zwangerschap, heb ze nog nooit gebruikt,
- 2 kruiken: heb ze bij 1e zwangerschap nog nooit gebruikt,
- 6 flanellen omslagluiers: zie commentaar hierboven,
ik kan zo een tijdje doorgaan...ik ben helemaal gek geworden van dat mens! kraamzorg ppfff...!!! ik weet niet of je blij moet zijn met dat bemoeizorg.
groetjes hilal