Kraamvisite

<p>Hallo allemaal, </p><p> </p><p>Het geboorte kaartje van onze kleine hebben we al uitgezocht. Nu twijfel ik heel erg of ik erop moet vermelden dat / of de baby en ikzelf slapen in de middag. Hoe doen jullie dit? Ik ga ervan uit dat de kraamvisite voorafgaand zal bellen en dat we dus zelf een schema kunnen maken voor de visite en ik en mijn vriend kunnen gewoon onze telefoons uitzetten als we hier behoefte aan hebben . Hoe hebben jullie dit gedaan? </p><p>Bedankt voor jullie input.</p><p>Groeten Nicole </p>

Wij zetten op het kaartje dat mensen eerst even contact moeten opnemen voordat ze op bezoek komen. Op die manier heb je geen onverwachtse bezoekjes en kun je idd zelf gewoon een beetje inplannen wanneer iedereen komt :)

Dit hadden wij opgeschreven: Wil je vingers en teentjes komen tellen? Graag eerst appen of bellen. Misschien niet heel origineel, maar wel effectief! Ik zou zelf altijd bellen voordat ik op kraamvisite zou gaan, maar je weet het nooit en op deze manier "verplicht" je ze om even contact op te nemen van te voren. 

Ik had ook alleen erin gezet dat ze van tevoren moesten bellen. Had ook gedacht om er rusttijden in te zetten maar ben achteraf blij dat ik dat niet gedaan had. Het loopt vaak toch anders wanneer je kan rusten. 

Ja, ik vind het inderdaad een groot risico om aan te nemen dat men allemaal zal bellen voordat ze komen. Daarnaast; hoe hebben jullie de kraamvisite verdeeld? 1 bezoek per dag? Of is dit echt iets wat je pas kan bedenken nadat de baby er is? Ik word over het algemeen wel vrolijk van als er visite komt. Maar dat is nu natuurlijk.. Ik vind het best een dingetje, je kunt je er niet echt op voorbereiden. Voor wie het nog niet door had dit is onze eerste ?Dankjulliewel voor de tips! 

Zou er altijd op zetten dat ze eerst bellen/berichtje sturen. Onze tip: plan kraamvisite niet te ver vooruit! Niks verveldnder dan geplande visite terwijl je echt even niet meer kan. En probeer ook een weekend leeg te houden, want echt; je krijgt ook wel eens behoefte aan een weekend voor jullie gezin alleen. 

Wij deden visite sochtends en smiddags maar wel met aantal uren ertussen. Savonds geen visite,  dan was ik echt te moe. Kraamvisite hoort maar een uurtje te blijven maar sommigen blijven langer plakken , houd daar ook rekening mee. Ik vond visite de eerste weken nog best vermoeiend. Alles is nieuw en je bent dag en nacht bezig met je baby. Plan inderdaad ook minimaal een dag in de week vrij. Dan kun je ff bijkomen van de drukte en genieten samen. 

Terug
Bovenaan