We hadden het er voor de zekerheid wel opgezet; Wil je langskomen? graag eerst even een berichtje.
Iedereen heeft ook netjes dat gedaan.
We hebben het bezoek verdeeld maar ik had er dus totaal geen zin in. Heb een best zware bevalling gehad en had totaal geen behoefte aan mensen die langs kwamen. Gaf ook bv en vooral in het begin zat er bij ons totaal geen schema in.
Wat ik als tip aan je wil meegeven is dat jullie bepalen wanneer en hoelang mensen blijven. Heb je geen zin of ben je moe, zeg dan gewoon af en spreek een andere dag af. Wil jij je kindje niet aan iemand geven, doe dit dan ook vooral niet.
Zet in je bericht als ze willen afspreken bijv wij kunnen van 19:00 tot 20:00 uur. Zo weten ze zelf al dat het geen uren lang bezoek wordt.
Wij hebben ook plakkers gehad en ik heb toen gewoon gezegd dat het tijd is voor de volgende voeding en heb ze bedankt voor hun komst.
Misschien is het bij jullie heel anders en geniet je echt van je bezoek maar voor mij voelde het als een moetje. Van te voren dacht ik ook ohh ik ben heel 'makkelijk', bleek dat toch even heel anders te zijn
Bij een eventueel volgend ukje gaan we een kraamfeest doen in de middag. Kan iedereen komen en zijn we er meteen 'vanaf'.