Kraamvisite

Het wat later versturen van de kaartjes vind ik echt een super goed idee! Ook het vooruit plannen van een dagje zonder visite ga ik ter harte nemen. 
Het hand op hand gaan vind ik ook erg lastig. Maar goed als ik of mijn man nee zegt is dat nou eenmaal zo  Volgende keer beter.
Daarnaast hebben wij afgesproken dat hij of de kraamhulp een seintje moet geven aan de visite als het tijd is om te gaan. Dankjulliewel voor jullie tips! 

Ik heb t bij mij  eerste niet gedaan, uit handen geven. Hij was prematuur extreem dysmatuur. Maar laag gewicht of niet, als je op kraam vidite ben, laat een baby gewoon lekker liggen... zo denk ik ook als ik zelf op kraam visite gaat.
Merkte wel dat mensen beledigd waren dat ik hem liet slapen.. zou dat bij mn 2e weer zo doen.

Ik lees nu pas je vraag over het geboortegewicht Emsie, dus nog even een reactie daarop :). Mij werd het toen door de kraamverzorgster als volgt uitgelegd: Bijna alle baby's vallen de eerste dagen natuurlijk wat af, en hebben het al zwaar genoeg met moeten drinken, hun darmpjes die beginnen te werken en alle nieuwe indrukken. Door ook nog van arm op arm te gaan krijgt ze nog veel meer prikkels, en moeten ze nóg harder werken, waardoor ze misschien wel nog meer afvallen. Ook ter bevordering van mijn melkproductie was het gewoon het beste als ze lekker vaak bij mij lag. 
Als ze eenmaal terug op geboortegewicht zijn, is dat een teken dat het drinken goed gaat, de melkproductie werkt en ze de nieuwe indrukken wat beter kunnen verwerken. Dat ze sterk genoeg zijn om nieuwe indrukken/geuren/bacteriën te verwerken. 

@SuzannevanD dat klinkt inderdaad erg logisch. Goed om te weten. Nog meer redenen om het niet te doen :) 
Ik neem aan dat je ouders je kindje wel even hebben vastgehouden toch de eerste keer? 
Dank voor de tip in ieder geval!

Ja, ouders en broers/zussen hebben dr de eerste dag even lekker mogen knuffelen. Maar de rest van de week hebben we ook hun aangegeven dat ze even moesten wachten tot ze wat gegroeid was. Dat vond ik ook het moeilijkste, vooral tegen de oma's, maar wij hebben zelf van niemand slechte reacties gekregen daarover. 
Alleen voor mijn opa en oma, die ver weg wonen en niet heel goed ter been zijn, hebben we toen uitzondering gemaakt in de kraamweek. 

Wij hebben er ook in gezet dat er vooraf gebeld of geappt moet worden. Ook de opa's en oma's vooraf duidelijk gemaakt dat 't geen zoete inval is. Werkt perfect. Ik denk wanneer je op 't kaartje zet hoe laat je rust dat mensen denken dat ze de overige tijd gewoon welkom zijn. Daarbij weet je vooraf 't ritme niet, als er al een ritme is in 't begin 
We hebben soms 2 x per dag kraamvisite soms 1 x per week. Maar net hoe 't uitkomt en hoe je je voelt 
Wij hebben een agenda gekocht en daarin ook dagen geblokt. Mensen begrijpen dat best. 

Wij zetten het er niet op , ga er echt wel vanuit dat mijn familie en vrienden snappen dat ze even moeten bellen .. ik denk zelf dat je daar prima van uit kan / mag gaan . Maar goed is ieder voor zich 

Terug
Bovenaan