Kraamzorg

<p>Oeps ik ben nu 15+5 weken en ik moet nog steeds kraamzorg regelen. Beetje laat dus ik hoop dat het nog goedkomt. Dat uitstelgedrag is nog steeds een zwak puntje van me. Hebben jullie specifieke zaken waar jullie op letten bij het kiezen van kraamzorg en wanneer hadden jullie je aangemeld? </p><p>Liefs Zoë</p>

Hoi zoe, ik heb mij gister avond ff aangemeld. Er is zoveel keus.. ik heb gekozen voor degene waar ik een goedgevoel bij kreeg.. niet echt specifiek gelet op zaken.. ik dacht gewoon huppaa ik moet 1kiezen welke spreekt me aan haha.. want bijna elke kraamzorg heeft dezelfde uitgangspunten maar in een ander jasje gestoken. 
Succes met het kiezen en maak het jezelf niet te moeilijk! 

Hoi zoe, ik heb mij gister avond ff aangemeld. Er is zoveel keus.. ik heb gekozen voor degene waar ik een goedgevoel bij kreeg.. niet echt specifiek gelet op zaken.. ik dacht gewoon huppaa ik moet 1kiezen welke spreekt me aan haha.. want bijna elke kraamzorg heeft dezelfde uitgangspunten maar in een ander jasje gestoken. 
Succes met het kiezen en maak het jezelf niet te moeilijk! 

Hoi Zoë,
ik was ook lekker lastminute met alles. Heb het ook pas veel later geregeld maar dat heeft tot nu toe nog geen problemen opgeleverd. Ik probeerde zo’n kalender aan te houden en dat vergat ik soms :p
Wij hebben een beetje om ons heen gevraagd en zijn op basis van hun vertrouwen met een partij in zee gegaan. Volgende week de intake en dan ben ik al 34+3 en met verlof. 
De intake is altijd pas in het laatste trimester dus je hebt denk nog wel eventjes om te verdiepen. 

Ik had bij mijn zoontje een vreselijke kraamtijd/ hulp. Was ook de enige die zwanger was uit onze vriendengroep.
Na mij zijn er gelijk 10 zwanger geworden.
Dus nu vooral gekeken en geluisterd naar de ervaring van hun en daarop mijn keuze gebaseerd.

Let op je zorgverzekering. Heb je een natura polis dan kun je alleen kiezen uit de kraamzorg waar je verzekering een contract mee heeft afgesloten. Heb je een restitutie polis, dan ben je vrijer. 
Vraag daarnaast hoe ze zitten qua personele bezetting. Er is een flink tekort namelijk aan kraamverzorgsters. Ik ben met mijn tweede gedubbeld, dat kon toevallig, maar heb maar 27 uur kraamzorg gekregen ipv 48 uur. Bij mijn eerste was dat nooit genoeg geweest. 
Ik denk dat het nog het meest uitmaakt wie uiteindelijk bij je op de stoep staat, dat weet je niet van tevoren 

Opzich ben je toch nog gewoon op tijd?
Ik wilde graag een zzp’er, omdat me schoonzus hier goede ervaring mee had. Die had al wel wat staan toen. Dus moest ik iemand anders zoeken. Ik denk dat grotere organisaties zeker nog wel plek hebben. Ik heb me met 16 weken ingeschreven.
Ik heb gewoon gekeken wat me aansprak. Qua taken pakket komt toch alles wel op hetzelfde neer. Misschien als je graag borstvoeding wilt geven kijken wat hun visie is en of er evt een extra cursus gevolgd is. 

Je bent volgensmij niet laat hoor! Of het moet per regio waar je woont verschillen. Ik heb het ook rond de 16 weken geregeld, ze komen toch later pas langs voor kennismaking etc. 
Voor mij is dit de eerste zwangerschap dus ik had ook zo iets van... waar moet ik op letten? Uiteindelijk heb ik via mijn verzekeringsmaatschappij gekeken uit welke ik kon kiezen.

Terug
Bovenaan