Kraamzorg

Hoi Zoe, ik heb bij al mijn kinderen dezelfde kraambureau gehad; de 1e kreeg ik midden in de bouwvak en kreeg daardoor elke dag een ander; dit maakt echt niets uit, ze dragen goed over en letten allemaal op de gemaakte afspraken, de verzorging van mij en de baby stond steeds voorop en ging door, dat is wat telt. Ik heb bij al m’n kinderen een topkraamtijd gehad en dat kwam voor 60% door m’n kraamverzorgenden. Het heeft voornamelijk te maken hoe jullie je als gezin opstellen en de gemaakte afspraken; waar heb je behoefte aan?
Wij vonden de tips en adviezen heerlijk en hebben vooral ons laten vertellen/laten hoe alles moet, we kregen alles te zien van badje tot aan babymassage, ook in de ‘opvoeding’ veel tips waar we erg blij mee waren. Bij mijn laatste bevalling kreeg ik een week lang dezelfde kraamverzorgende, dat was echt een topvrouw die ons ook in de huishouding goed heeft geholpen, ze heeft ook een keer voor ons gekookt. Je kunt dus dit soort dingen vooraf aangeven. 
Ik zou wel de uitzetlijst van het kraambureau aanhouden en alles aanschaffen wat daarop staat. 
En de vader ook zijn wensen en verwachtingen mee laten wegen. 

Kijk inderdaad waar je je goed bij voelt of waar je goede verhalen over gehoord hebt en vraag de bezetting voor de periode waarin je gaat bevallen. Al  zegt dat helaas ook niet alles. Ik had de kraamzorg rond de 20 weken geregeld en netjes rond de 28 weken een intake gehad. Maar op het moment dat mijn bevalling begon was er niemand die kon komen en heeft m'n verloskundige dus nog een andere organisatie moeten regelen. 

Terug
Bovenaan