Krampjes of KMA??

<p>Hi allemaal,</p><p>ik heb een zoontje van 6 weken oud. Sinds week 2/3 begon het vele huilen/krijsen.</p><p>In overleg met het CB zijn wij daarom overgestapt op andere voeding (Nutrilon omneo) omdat hij naast de krampjes ook slechte ontlasting had.</p><p>Het vele en harde “krijsen” bleef aanhouden en na verschillende forums te hebben gelezen en aan zijn symptomen te zien dacht ik ook dat hij wel eens verborgen reflux kon hebben.</p><p>In overleg met de dokter en CB begonnen met jbpm (nutrition) ook dit werd niet beter. Wel heeft hij betere ontlasting sinds de andere voeding.</p><p>Na een aantal dagen hem constant op mijn arm de hebben gehad (in bed sliep hij niet) en hem snachts op mij te hebben om even rust te hebben van zijn gehuil ging het niet meer en werd hij ter observatie opgenomen in het ziekenhuis.</p><p>Na 3 dagen was alles anders,  en gingen wij naar huis met een vrolijke baby. Helaas na 1 dag was alles weer terug bij het oude.</p><p>Weer ben ik gaan lezen op verschillende forums en kwam ik uit op koemelkallergie. Zou dit kunnen zijn waar hij last van heeft? Wie heeft hier meer ervaring mee? Ik weet het namelijk echt even niet meer!</p><p>Hij heeft oa  de volgende klachten:</p><p>Veel niezen / af en toe hoesten / reflux / krampjes / heel vaak de hik / soms huilen tijdens het voeden (flesvoeding) / huilen na de voeding/ overdag moeilijk slapen / alleen in slaap vallen in mij  armen / overstrekken/ tong uitsteken / gebalde vuistjes / heel veel windjes laten.</p><p> </p><p>Groetjes,</p><p>Danielle</p>

Ja gister en die zegt dat wij het met de kinderarts moeten bespreken. Volgende week hebben wij daarmee een afspraak.

Onze dokter zei dat er inderdaad een kans is en dat je er alleen achter komt dmv een provocatietest. Ze gaf zelf aan "als het mijn kind was zou ik het niet proberen", maar zij is zelf geen moeder en ik denk dat als zij in een gelijke situatie zou zitten en de pijn van haar kind zou zien, ze heel anders zou denken... 

Hallo Mama, 
Wat doe je het goed dat je van alles probeerd! Ik wil je een hart onder de riem steken! Wat is het vervelend en zwaar als je je kindje steeds zo ziet en je kindje zo veel moet huilen. Dit hebben wij ook gehad, sommige symptomen die jij noemt had onze dochter ook en wij kregen van de kinderarts pepti, het gaat nu zo veel maken beter! Mij. Dochter had vaak de hik, veel niezen en scheetjes laten, veel overstrekken, tijdens de fles of na de fles huilen/krijsen, ook veel krampjes en gespannen buikje, gaf eten terug en overdag slapen was drama, snachts op het begin ook maar wij hebben haar op het begin veel ingebakerd en dat hielp.
Bespreek je zorgen met de kinderarts en hopelijk worden jullie snel verder geholpen!
Veel sterkte gewenst!
Liefs

Hoi! 

Goed dat je naar de huisarts bent geweest en dat je blijft onderzoeken naar een oorzaak. Hier dezelfde klachten mijn dochtertje is 10 weken oud. Gister naar CB geweest en vandaag gestart met pepti 1 van Nutricia , koemelk vrij dieet. Eerste fles zit er nu in en dronk ze gelukkig goed op. Het is een twijfel geval wel of niet KMA de klachten kunnen los van elkaar staan maar zouden ook door KMA kunnen ontstaan. Snelste manier om daar achter te komen is starten met dieet en kijken of dit verandering geeft. Hou vol en negeer geen tekens van ongemak,pijn. Hier van familie kreeg ik te horen dan laat je haar toch huilen? Maar naar mijn idee moet er iets zijn met zoveel klachten. 

Succes! 

Terug
Bovenaan