Krampjes of KMA??

Hoi!
Ik herken je verhaal wel. Mijn dochtertje kreeg de eerste vier weken borstvoeding. Ik moest helaas stoppen (vanwege mijn gezondheid). Daarna over op kunstvoeding (Nutrilon 1). Toen begonnen de echte problemen:
- veel, heel veel spugen
- vanaf 8 weken kreeg ze echt intense krijsbuien (ik zal ze echt nooit vergeten..)
- heel erg eczeem, ook vanaf ongeveer 8 weken
- heel veel hikken, al sinds de geboorte
- heel veel jammeren overdag en nooit tevreden
Met 12 weken (via CB, huisarts en kinderarts) gestart met Pepti én met maagzuurremmers omdat ze ook verborgen reflux vermoedden. Het krijsen stopte, de eczeem (die echt heel erg was) verdween. Ze lachte meer, was meer tevreden, etc. Het spugen bleef helaas en dat is tot op de dag van vandaag niet veranderd. We zijn overigens ook nog naar een osteopaat geweest met haar in die periode.
Inmiddels is ze 6 maanden en gebruiken we nog altijd Pepti 2. Wij hebben dit gelukkig via een goede kinderarts tot nu toe volledig vergoed gekregen, maar de verzekeraar eist nu alsnog een test. In april en mei staat die gepland. Ze is dan 9/10 maanden dus het moet maar. Ik hoop dat ze er nu langzaam aan overheen groeit.
Andere voeding (en naar de arts gaan dus!) heeft ons meisje echt geholpen. Ik vond de eerste maanden heel intens en verdrietig, dus ik hoop dat je iets vindt dat je helpt. Veel succes!

[quote quote=10294550]Hoi! Ik herken je verhaal wel. Mijn dochtertje kreeg de eerste vier weken borstvoeding. Ik moest helaas stoppen (vanwege mijn gezondheid). Daarna over op kunstvoeding (Nutrilon 1). Toen begonnen de echte problemen: – veel, heel veel spugen – vanaf 8 weken kreeg ze echt intense krijsbuien (ik zal ze echt nooit vergeten..) – heel erg eczeem, ook vanaf ongeveer 8 weken – heel veel hikken, al sinds de geboorte – heel veel jammeren overdag en nooit tevreden Met 12 weken (via CB, huisarts en kinderarts) gestart met Pepti én met maagzuurremmers omdat ze ook verborgen reflux vermoedden. Het krijsen stopte, de eczeem (die echt heel erg was) verdween. Ze lachte meer, was meer tevreden, etc. Het spugen bleef helaas en dat is tot op de dag van vandaag niet veranderd. We zijn overigens ook nog naar een osteopaat geweest met haar in die periode. Inmiddels is ze 6 maanden en gebruiken we nog altijd Pepti 2. Wij hebben dit gelukkig via een goede kinderarts tot nu toe volledig vergoed gekregen, maar de verzekeraar eist nu alsnog een test. In april en mei staat die gepland. Ze is dan 9/10 maanden dus het moet maar. Ik hoop dat ze er nu langzaam aan overheen groeit. Andere voeding (en naar de arts gaan dus!) heeft ons meisje echt geholpen. Ik vond de eerste maanden heel intens en verdrietig, dus ik hoop dat je iets vindt dat je helpt. Veel succes![/quote]
Fijn om toch wat verhalen van andere moeders te horen!
woensdag had ik contact opgenomen met het cb. Zij gaven aan dat ik teruggebeld zou worden door een arts. Donderdag weer teruggebeld door een verpleegkundige dat er geen arts aanwezig was en dat ik vrijdag gebeld zou worden. Vrijdag de hele dag afgewacht maar niet terug gebeld, toen heb ik zelf maar weer contact opgenomen en bleek de arts ziek te zijn. Als ik geen contact had opgenomen was ik nu nog aan het wachten..
Kortom er werd toch een arts gezocht die mij te woord kon staan. Na 3 dagen te hebben gewacht werd mij verteld het is geen spoed is want hij drinkt goed en hij plast goed en daarnaast mogen zij geen advies geven nu wij bij de ka lopen. Dat antwoord had ik liever die woensdag al gehad en niet op vrijdag 5 uur net voor het weekend.
Wij waren zo klaar met van het kastje naar de muur gestuurd te worden dat wij zelf maar de pepti hebben gehaald. Na contact te hebben gehad met nutrilon om zeker te zijn dat wij het goed gebruiken etc zijn wij hiermee gestart. We zijn net een dag hiermee begonnen en nog geen verschil te zien, ik ben benieuwd of het morgen wel wat beter gaat.

Hoi,
ik wil je even een hart onder de riem steken. Ik herken alle symptomen die je opnoemt, mijn zoontje heeft precies dezelfde symptomen gehad. Ook wij hebben alles geprobeerd en niks leek te helpen. Toen hij 12 weken was werd het ineens een stuk makkelijker! Nu nog af en toe een huilbui vanwege krampjes, maar verder heeft hij eigenlijk nergens meer last van. Ik hoop dat je hier wat moed door krijgt... want het is echt zo vermoeiend en frustrerend om zo de eerste weken door te moeten. Hopelijk gaat het snel beter! Hou vol! 

Hoi!
Ik heb geen ervaring met KMA, maar wil je wel een hart onder de riem steken. Mijn zoontje (nu bijna 7 mnd) was (na 2 weken waarin hij super rustig sliep de hele dag) de eerste weken ook enorm onrustig. Ik heb me zo radeloos gevoeld, wist niet wat er met hem was of hoe ik hem kon helpen. Had echt het idee dat er van alles met hem aan de hand was en dat ik daar iets aan moest doen, snapte ook de nonchalance van anderen hierover niet. Maar bij ons bleek het echt 'wennen aan het leven' te zijn, hoe zweverig dat ook klinkt. Vanaf dat hij 8-10 weken was (ik weet het niet exact meer), was het ineens een stuk beter en zat er eindelijk een stijgende lijn in. 
Ik zeg niet dat dit bij jou zo is natuurlijk, elk kindje is anders, maar je doet het super goed en twijfel alsjeblieft niet aan jezelf! Uiteindelijk weet jij het beste wat goed is voor je kindje, maar leg daarin ook niet teveel druk op jezelf. Een beetje onrust die eerste weken is zeker normaal en ook voor jou, als nieuwe mama, is het gewoon enorm wennen en zoeken naar wat werkt en wat niet - het is heel normaal daar wat tijd voor nodig te hebben. Wat mij hielp die weken was mee gaan met wat mijn zoontje vroeg. Het kostte me even daar te komen, maar uiteindelijk merkte ik dat mijn 'stress' hem onrustiger maakte en als ik relaxter was hij dat ook overnam. Dus wij hebben twee weken bijna non stop thuis op de bank gelegen, hij bovenop mij. En dat was uiteindelijk heel fijn en goed! 
Als jij echt het gevoel hebt dat hij misschien KMA heeft zou ik daar zeker achteraan blijven gaan, maar houd ook in je achterhoofd dat het soms gewoon (bijna) niet te verklaren is waarom een kindje onrustig is. En het wordt echt beter!!!!

Terug
Bovenaan