Krampjes of KMA??

[quote quote=10294359]Hoi! Goed dat je naar de huisarts bent geweest en dat je blijft onderzoeken naar een oorzaak. Hier dezelfde klachten mijn dochtertje is 10 weken oud. Gister naar CB geweest en vandaag gestart met pepti 1 van Nutricia , koemelk vrij dieet. Eerste fles zit er nu in en dronk ze gelukkig goed op. Het is een twijfel geval wel of niet KMA de klachten kunnen los van elkaar staan maar zouden ook door KMA kunnen ontstaan. Snelste manier om daar achter te komen is starten met dieet en kijken of dit verandering geeft. Hou vol en negeer geen tekens van ongemak,pijn. Hier van familie kreeg ik te horen dan laat je haar toch huilen? Maar naar mijn idee moet er iets zijn met zoveel klachten. Succes![/quote]
Ik hoop dat het zal helpen voor jou dochtertje! Het laten huilen van je baby daar ben ik ook niet zo een voorstander van, tenzij het een beetje jengelen is. Helaas is het bij mijn kleine vooral krijsen waarbij hij soms zelfs blauw/paars aanloopt.

Het enige wat mij nog doet twijfelen wat betreft de kma vrije voeding is het weer moeten overstappen wat zijn darmpjes weer op hol kan brengen en hem pijn kan bezorgen. Als het helpt en het is de oplossing dan moet het maar even, maar wat nou als dat het niet is... dan bezorg ik hem alleen maar meer pijn. Ik vind het allemaal erg lastig, vooral omdat er geen andere manier is om er achter te komen.

[quote quote=10294344]Hallo Mama, Wat doe je het goed dat je van alles probeerd! Ik wil je een hart onder de riem steken! Wat is het vervelend en zwaar als je je kindje steeds zo ziet en je kindje zo veel moet huilen. Dit hebben wij ook gehad, sommige symptomen die jij noemt had onze dochter ook en wij kregen van de kinderarts pepti, het gaat nu zo veel maken beter! Mij. Dochter had vaak de hik, veel niezen en scheetjes laten, veel overstrekken, tijdens de fles of na de fles huilen/krijsen, ook veel krampjes en gespannen buikje, gaf eten terug en overdag slapen was drama, snachts op het begin ook maar wij hebben haar op het begin veel ingebakerd en dat hielp. Bespreek je zorgen met de kinderarts en hopelijk worden jullie snel verder geholpen! Veel sterkte gewenst! Liefs[/quote]
Super lief, dankjewel!
Wat fijn dat het voor jou dochter heeft geholpen! Ik ben benieuwd of dit bij ons ook het geval zal zijn.

Aangezien het zo goed ging in het ziekenhuis en thuis niet maar met dezelfde voeding, betwijfel ik of het een kma is. Je kan het altijd uitproberen maar dan zou het zkh ook niet goed moeten zijn gegaan  

[quote quote=10294458]Wat had je in het ziekenhuis wel maar thuis niet? Wat was het verschil?[/quote]
Vrijwel alles was hetzelfde zowel thuis als in het ziekenhuis op het water na. Hun gebruikte gesteriliseerd water ivm oude waterleidingen of iets dergelijks. Thuis hebben we de eerste 2 weken gewoon kraanwater gebruikt en daarna over gegaan op bar le duc en dat gebruiken wij sinds dien zodat hij altijd hetzelfde water drinkt waar we ook zijn.

Ik heb een vriendin gehad met dezelfde symptomen bij haar zoontje. Bleek, helaas veel te laat, een KMA te hebben. Binnen i  was alles geïrriteerd de weg die de melk af legt . Dat bleek een hels brandend gevoel te geven waardoor de kleine iedere keer deed huilen bij de fles.
Snel voeding gekregen zonder koemelk en binnen no time een heel ander kind.

Terug
Bovenaan