Krijg ik spijt?

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ergens fijn om te zien dat meer mensen deze twijfels en gedachten hebben... ben ik in ieder geval niet helemaal gek :p

Ik ga het inderdaad eens bespreekbaar maken met mijn man. Ik zal hem meer moeten betrekken bij mijn zorgen en daar samen alvast een plan voor maken zodat ik daar misschien meer rust in krijg.

Toch betwijfel ik nog altijd of de mate waarin ik belang heb en waarde hecht aan “mijn” tijd en rust, mijn tempo bepalen en vooral naar mezelf kunnen luisteren en op basis daarvan bepalen wat ik wel en niet doe, of dat voor anderen net zo zwaar telt als voor mij. Maar dat zal altijd lastig in te vullen zijn.

Time will tell ;)

Nogmaals bedankt allemaal! Wordt enorm gewaardeerd xx

Het zeggen van 'vrijheden kwijtraken' klinkt echt als een soon to be mama. Komt helemaa goed. He zult het vast geweldog vinden.

Ik ben echt blij met dit topic... onlangs zelf een aangemaakt omdat ik onverwacht zwanger ben en niet blij. Jouw zorgen zijn die van mij: ik vind het zo moeilijk om mijn vrijheden kwijt te raken en zowel partner als ik zijn daar zo op gesteld. De moeders die ik spreek klagen ook altijd alleen maar. Ik zou zo graag willen weten wat het dan wel oplevert maar dat is natuurlijk niet in woorden te vangen. 

Wij hebben ons de gehele zwangerschap en het gehele eerste jaar afgevraagd waar we in vredesnaam aan waren begonnen. Ik voelde me vreselijk tijdens mijn zwangerschap niet wetende dat de uitdaging pas echt begon toen onze dochter geboren werd. Een huilbaby en ik een postnatale depressie. Een baby bracht voor ons enorm veel veranderingen en wij hebben echt lang de tijd nodig gehad om te schakelen in onze levensstijl... we kunnen haar niet meer wegdenken nu maar dat is echt niet vanzelf gegaan. 

geef het de tijd en praat erover, dat is zo belangrijk! Wij zijn elkaar ook wel een beetje uit het oog verloren het eerste jaar.. de vermoeidheid en de plotselinge veranderingen legde best wel wat druk op onze relatie.. zorg ervoor dat jullie samen dingen blijven doen want dat is zo belangrijk! 

het kan natuurlijk zijn dat jullie een voorbeeldig kindje hebben en alles heerlijk relaxed gaat maar bereid je gewoon mentaal voor op dat dingen ook anders kunnen lopen. 

Onze tweede dochter is inmiddels onderweg en staan er nu veel relaxter in omdat we weten wat er komen gaat of in ieder geval wat we kunnen verwachten. :) uiteindelijk komt alles goed. 

Terug
Bovenaan