Kruidvat FV overdags (Comfort), Friso Extra 's nachts??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Mijn dochtertje is nu ruim 10 weken oud en krijgt Kruidvat Comfort voeding. Ze kreeg eerst Friso C. maar ivm de prijs zijn we overgestapt op Kruidvat.

Nu wil het 's nachts niet meer zo lukken met doorslapen (ging eerst goed met behulp van een enkele keer de speen erin). Ze bouwt weer af ipv op qua lengte van slapen.
Afgelopen nacht was het om 4 uur honger ipv 6 uur 's ochtends.

We willen nu voeding voor hongerige baby's als laatste flesje gaan geven.

Ik ben net bij het Kruidvat geweest en ze hebben van hun eigen merk geen voeding voor hongerige baby's. Ik heb nu dus die van Friso meegenomen (staat ook op de verpakking dat je die voor de nachtvoeding kan gebruiken). Ik heb erg staan twijfelen of dat geen problemen gaat geven: twee verschillende merken naast elkaar (1 flesje voeding voor de nacht is dan de Friso).

Aan de andere kant deden de verpleegsters in het ziekenhuis ook heel normaal met de bijvoeding naast de borstvoeding bij haar. Dus eigenlijk ook twee verschillende voedingen.....

Heeft iemand hier ervaring mee? We gaan het gewoon proberen vanavond. Maar ik ben wel benieuwd of dit geen kwaad kan.

Bedankt alvast.

Groetjes,
Rosanne

Hoi Rosanne,

Onze daan gebruikt ook Comfort overdag, en heb ook zitten twijfelen, want daan komt nu smorgens ook veel eerder dan gebruikelijk, en hij is donderdag 11 weken. Berust het misschien op toeval? Daan zit nu wel in zijn oei ik groei spurt, en daar schrijven ze ook dat minder slapen een reden kan zijn van een groei moment....
Ik heb het vanmorgen uiteindelijk nog kunnen rekken (maar liefst 2 uur), maar sinds de storm van vrijdag op zaterdag is het hommeles, eerst om 7.30, nu om 6.00u al!

Ben benieuw wat de reacties zijn, misschien dat ik snachts andere voeding wil geven, maar doe dat het liefst ook niet ivm krampen...

Ik denk dat het meer te maken heeft met een groeisprong...

succes
Gr. Yvon

Hoi Yvon,

Ja, nou je het zegt. Ik heb dat boek ook en heb het laatst zitten lezen ivm het sprongetje rondom de 10 weken.
Zou dat het dan zijn?

Ik heb onder tussen nog wel op andere sites gelezen dat het op zich geen kwaad kan om een andere voeding ernaast te gebruiken. Maar ook ik wil niet dat ze nog meer krampjes etc. krijgt.

Nou, misschien dat iemand anders nog tips of advies heeft?

Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Groetjes,
Rosanne

Ik wil nog even laten weten dat ik gisteravond de Friso Extra heb gebruikt en dat dit prima ging zonder krampjes en/of spugen. Madam heeft heerlijk doorgeslapen tot vanochtend 6 uur. Dus het werkt wel!!

Nu niet te vroeg juichen natuurlijk

Groetjes,
Rosanne

Hou er wel rekening mee ajb dat als je kindje gewend is aan deze voeding ze 's nachts ineens gewoon weer wakker kunnen worden!
Hebben wij hier ook gehad!!

Het zal misschien schelen dat ze alleen maar 1 flesje krijgt en de andere flesjes allemaal gewoon de kruidvat Comfort. Zo went ze er niet zo snel aan.

Maar ik juich niet te vroeg. Gewoon de komende nachten afwachten.....

Hoi meiden

Ik snap dat jullie graag willen dat jullie schatjes doorslapen, maar vergeet niet dat ze nog heel klein zijn. Als je 10 / 11 weken bent is het echt niet vreemd dat je nog midden in de nacht wakker wordt.
Thijs is nu bijna 5 maanden en sliep door bij 12 weken, en hier was ik uiteraard heel blij mee. Maar ook nu wordt hij soms nog om 5 uur wakker, hij krijgt dan wel geen fles meer en valt vanzelf weer in slaap maar zo zijn baby's.
Wat ik bedoel is, laat je kindje lekker zelf ontwikkelen en ga niet te veel met de voeding doen, je kindje gaat vanzelf doorslapen.

Succes er mee meiden!

Ja, ik ga ook niets forceren. Mijn zoontje wordt nu nog wel eens wakker 's nachts en hij is al 3 jaar

Nee, het zou wel lekker zijn. Mijn zoontje sliep met 7 weken al door. Maar als het bij mijn dochtertje niet zo gaat, dan niet hoor. Ik probeer het alleen met deze voeding en anders houdt het voorlopig even op.

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan