kruipen/staan

mijn dochtertje is nu bijna 10 mnd. Ze kon met 8 mnd kruipen en heel vlug daarna staan en zelf zitten. Maar ze is wel een hele snelle, ze kan 3 woordjes zeggen, papa, mamma en bahbah!

gr sandra

p.s. langs de tafel en bank loopt ze
 
Zich op de buik voort bewegen met armen en benen net als wat ze in het leger doen onder die netten door laag bij de grond.

Veel kinderen gaan eerst achteruit en dan pas vooruit.

Groetjes
 
Met 7 maanden begon ons zoontje te kruipen, na 2 weken ging dat echt heel erg goed. Kort daarna ging hij op z'n knieen zitten. Toen hij bijna 8 maanden was ging hij staan en nu (8,5 maand) staat hij af en toe al voorzichtig los en probeert hij stapjes aan je hand.
 
Mijn dochter, nu 6 maanden, kruipt en zit al.
Maar geloof nou wel dat ze een beetje vlot is.
Kruipen doet ze nu een week of 2 een zitten al iets langer(gaat echt zelf zitten)

Kan ook al papa zeggen, mama wil nog niet helemaal lukken(dus mijn man is helemaal blij)

Groetjes Bianca
 
Nou, daar komt ie: 3 maanden van rug naar buik rollen, 4 maanden terug naar buik rollen. 5 maanden tijgeren. 6 maanden zitten, 7 maanden kruipen en optrekken tot staan. 8 maanden om de tafel lopen, 11 maanden los lopen.18 maanden rennen. Maar die van mij was wel een hele snelle hoor! En nu is ze weer wat later dan gemiddeld met praten.Dus....ieder kind zijn eigen tempo.
 
Hoi maartje,

Dat is idd snel zeg. Vaak zie je dat of het een of het ander sneller is. Leuk om te lezen. Hier een meisje dat de tijd er voor neemt.

4 maanden van buik naar rug.
ruim 6 van rug naar buik.
8 maanden zitten.
9 maanden tijgeren en van zitten naar liggen.

Nu met 11 maanden probeert ze af en toe haar knieen onder zich te trekken als ze op haar buik ligt maar daar blijft het bij.
 
Terug
Bovenaan