kruipen/staan

Onze zoon is ruim 10 maanden en rolt nog niet van de rug nar de buik. Hij rolt wel van de buik naar de rug, maar ook moeilijk. Hij gaat vanuit buikligging wel zelf zitten. Kruipen doet hij niet, wel achteruit schuiven op zijn buikje. Hij is heel traag en krijgt dan ook kinderfysiotherapie. De fysiotherapeute zegt echter wel dat het beter is als een kind tot 16 maanden kruipt en dan gaat lopen dan dat een kind met 11 maanden al loopt. Dat is niet goed voor de motoriek later. Deze kinderen zijn vaak heel houterig tijdens de gymlessen en kunnen niet boksringen en koprollen. Dus.... mijn manneke doet maar lekker rustig aan, wordt hij misschien wel een topatleet, hahaha!!

Groetjes, Petra
 
Petra, jij bedoelt zeker dat het niet goed zou zijn als een kind met elf maanden loopt en dan het kruipen overslaat? Dat heb ik inderdaad ook wel gehoord. Die van mij heeft dus zes maanden gekropen in totaal en liep met elf maanden. Ze is nu 20 maanden en het tegengestelde van houterig hoor!Ze klimt en klautert, rent en vliegt (nou ja, vliegen..;-)kan al 'voetballen' en bal gooien. Dus ik maak me geen zorgen om die gymles, ik denk dat de juf nog wat van haar kan leren later hahaha! Groetjes, Maartje
 
Voor Valeska, met 5 maanden al zitten? Lijkt me heel vlug. Zit ze al wel goed rechtop? Niet met haar neus op de grond ofzo? Als ze niet goed rechtop zit, probeer het dan nog maar niet. Is heel slecht voor de rug enzo.
 
Terug
Bovenaan