kunnen ze het geslacht zien bij 20 wkn echo?

Hallo,

Volgens mij kun je het  geslacht ook pas goed zien met 20 wkn!
Maar mijn vk zei wel dat de 20 wkn echo bij mij niet lang hoefde te duren omdat ik zo dun was. (inmiddels 33 wkn zwanger en niet meer dun te noemen haha).
Het lag er ook aan of het kindje mee wilde werken, maar die wilde alleen met zijn
geslacht showen, dus het duurde uiteindelijk nog 45 min voordat het ruggetje kon worden bekeken. Volgens mij zijn de meningen over of slank zijn de echo makkelijker maakt verdeelt. Maar ach... wat maakt dat uit? Als je een mooie echo hebt gehad is dat toch
het belangrijkste???

groetjes Daan

ja mijn vriend gaat wel mee! ik hoop dat hij niet kan zien wat het wordt dan want hij wilt het echt graag een verassing houden voor zichzelf..kan me iets bij voorstellen maar ik ben gwn te nieuwsgierig aangelgd daarvoor...

ik laat t zowiezo weten hoe t ging maandag.

x angela

Het maakt voor een echo niet uit of je dun of dik bent, maar het helpt wél als je dun bent. De echo-stralen(of hoe heet dat) hoeven dan niet door het vetweefsel heen. Zo is bijvoorbeeld een inwendige echo vele malen duidelijker dan een buikecho, omdat het niet door veel weefsel heen moet, das t zelfde principe. Dat neemt niet weg dat ze bij dikkere buikjes ook gewoon prima de echo's kunnen doen en het geslacht met 20 weken kunnen zien.
Ik weet van de 20 weken echo dat het een meisje wordt, maar vertrouw er toch niet 100% op. Vanavond gaan we een 3d echo laten doen, en dan zal mijn onzekerheid hopelijk weggenomen worden. :p

xxx

Toch vreemd dat bij ons in het ziekenhuis iedereen een inwendige echo moet en alles onduidelijk zichtbaar is terwijl bij ons pretechobureau met veel nieuwere en duurdere apparatuur) dit nog nooit nodig is geweest daar maken ze zelfs buitenwendige echo's vanaf 6 weken die duidelijker zijn als de inwendige die ik gezien heb van vriendinnen in het ziekenhuis.

Bij het pretechobureau heb ik ook nog nooit pijn gehad en in het ziekenhuis wel (daar duwen ze altijd megahard om alles te kunnen zien) en bij het bureau gaan ze zachtjes erover heen met warme gel en zien ze exact hetzelfde (die man doet ook medische echo's)

Dus ik vind het vooral aan de apparatuur liggen en dan nog eens de attitude eromheen haha, stelletje mutsen in het ziekenhuis, vegen je buik niet af, helpen je niet overeind, het is wel zo leuk om als zwangere behandeld te worden vind ik en een hele kleine moeite lijkt mij...

Ik heb mijn eigen echo gehad met 7 weken gewoon uitwendig en kon toen zelfs al zien hoe het hartje klopte en hoe de ader (toen was het nog een stokje hihi) liep naar de navelstreng, kortom VEEL MEER als bij de VK of ziekenhuis waar ik met 8 weken een echo kreeg daar zag ik alleen een zakje zandkorrels zoals ik het zelf omschrijf liggen hihi, ik heb zelfs een 3d foto van toen ie 7 weken was leuk hoor zo'n garnaal zien liggen :) heb trouwens lekker spekkie op mijn buikje en dat gebruiken ze standaard als smoes als hun eigen apparatuur niet goed werkt want blijkbaar als je goed apparatuur hebt maakt het niets uit (behalve hoe je kindje meewerkt en ligt)

Bij mijn zoontje konden ze het met 18 weken zien, maar er werd wel bijgezegd dat ik niks blauws moest gaan kopen en de 20 weken echo nog moest afwachten. Met 22 had ik er weer 1 en het was nog steeds een jongetje.

Bij deze zwangerschap had ik met 20 weken een echo en daar was het duidelijk te zien dat het dit keer een meisje is. Dat kunnen ze dus wel zien.

Je kan het idd normaal wel zien met de 20 weken echo,maar ja zoals iedereen hier al zei moet je kindje goed liggen.
Heb het ook meegemaakt,kei zenuwachtig voor de 20 weken echo en het kindje lag met de poep naar ons,de gyn heeft heel lang met men buik liggen bewegen voor dat het zich toch nog wat zou draaien maar nee hoor.
De baby schudde wel eens met zen poepje zo percies om te zeggen,haha je kan mij toch niet pakken :)
Ik moet nu woensdag trug en ben dan 23 weken dus hopen dat ik het deze keer wel zal weten he.Veel succes

Hier in zweden krijg je met 18 weken een echo voor de termijnbepaling en of alles goed is. Ze konden ook gewoon zien wat het werd (ze zeggen er dan wel bij dat het voor 95 % zeker is), maar natuurlijk moet het kindje er dan wel goed voorliggen.

Heb nog nooit gehoord van het feit dat de moeder slank moet zijn om het geslacht te kunnen zien.....Apart..... Lijkt mij ook niet waar.

haha, nee dat lijkt mij ook wel raar. Ik dacht dat het ging over of het makkelijker is
om een echo te maken als je slank bent. Mijn vk zei van wel. Maar ik weet niet of dat werkelijk zo is.  het lijkt
mij dat dat voor ons niet uit hoeft te maken. Zolang wij als zwangeren  maar een
een gezond kindje zien (en eventueel het geslacht) maakt het toch niet uit of
je slank bent of niet bij de echo??
Veel plezier met de echo!!

liefs Daan (33 wkn zwanger van de derde)

Terug
Bovenaan