kwaaltjes????

Hoi! Hier een mamma van een kindje van oktober 2009 en nu weer uitgerekend in oktober. Alle kwaaltjes zijn volgens mij helemaal normaal, inclusief de benenklachten van oktobermamma. Afscheiding, buikpijn, menstruatieklachten, misselijk, nare zurige smaak in je mond, pijn in de benen (beurs gevoel).
Mijn vorige zwangerschap werd ik in week 8 opgenomen omdat ik teveel overgaf. Mijn HCG spiegel was extreem hoog. deze zwangerschap probeer ik kosten wat het kost dat te voorkomen. Maar vreemd genoeg voel ik me nu heel anders. Vorige zwangerschap werd ik s nachts al kotsend wakker. Nu helemaal niet. Ik zag dit onderwerp en dacht dat het wellicht wel handig is om jullie mee te geven wat mijn verloskundige altijd zei; eet kleine beetjes de hele dag en nacht. Dus als jullie echt extreem misselijk zijn of worden leg iets van ontbijtkoek, een cracker of iets dergelijks naast je bed en neem een hap als je wakker wordt.
En hierbij nog wat tips die jullie ook oktobermamma's misschien kunnen helpen (ze hielpen mij wel): Hoe cliché ook; houd je zo rustig mogelijk als de allesomvattende vermoeidheid toeslaat, eet iets heel zuurs als je misselijk bent (ik bijt het liefst gewoon in een citroen), koop op tijd een voedingskussen om mee te slapen (rond week 20 vond ik het heerlijk om met een kussen tussen de benen te slapen), inlegkruisjes voor enorme afscheiding (neemt vaak nog toe) en voor oktobermamma; een warm bad of douche voor t slapengaan om de bloedsomloop in de benen te stimuleren; schrik niet als het krampen worden 's nachts.
En veel plezier allemaal bij de VK of gyn! Het is inderdaad ZO bijzonder!!

ben opgelucht dat dat beurse gevoel erbij hoort :)
@jasperjanwillem zal je tip opvolgen om voordat ik naar bed ga ff te douchen misschien helpt het bij mij ook.

wel superleuk om hier te babbelen met vrouwen die indezelfde maand moeten bevallen en ervaringen te delen. Super!

Hoi danielle29

Ik heb ook last van mijn benen, ze voelen zwaarder.
dus het zal wel een beetje bij de zwangerschap horen.
Als het maar niet uiteindelijk veel spataderen veroorzaakt.
Laten we hopen van niet!!!

meiden, ik haD geen buikkrampen tot gisteravond ik schrok me rot (4 mnd terug miskraam gehad in vroeg stadium) dus ik dacht jeetje het zal toch niet zo zijn he....vandaag ook krampen, menstruatieachtig gevoel en af en toe scherpe steken. Ik was bang en nog steeds een beetje.

Ik had nog geen afspraak met verloskundige gemaakt, nu dus wel en besprak het met haar. Schijnt heel normaal te zijn als je maar niet heftig gaan bloeden en ik bloed gelukkig niet..maar wat niet is kan nog komen===onZekere tijd ga ik tegemoet maar 23 feb heb ik me eerste echo dus ff afwachten....de buikpijn is nu ff weg had een handdoek 1 min opgewarmd in de magnetron en er tegen gelegd.

groetjes,

hier nu ook een licht zeurende pijn in mn buik. ben wel een stresskip hoor, elke keer controleren bij toiletgang of ik geen bloed verlies:( wist niet dat ik zo erg kan zijn. verder HONGERRRRRR :D

Terug
Bovenaan