Laagliggende placenta?

<p>Hoiii allen,</p><p>Ik heb een vraagje. Heb de gynaecoloog al gebeld en wordt teruggebeld, maar misschien kan iemand me al wat verder helpen :)</p><p>Ik had gister de 20 weken echo in het ziekenhuis. Alles was helemaal goed, alleen gaf ze aan dat de afstand tussen de baarmoedermond en placenta iets te klein is. Ze zei dat dit vaak nog goed groeit dus geen reden is om je zorgen te maken (als het zo blijft kun je niet vaginaal bevallen). Eerder was gezegd dat de placenta aan de kant van mijn rug lag, dus dat zei ik nog, toen gaf ze aan dat dat inderdaad klopte.</p><p>Ik vraag me af hoe het kan dat hij aan de kant van mijn rug ligt maar ook voor de baarmoeder mond (dat is toch een heel andere kant)?</p><p>Hebben mensen dit ook gehad en is het bij jullie vanzelf goed gegroeid of niet?</p><p>Ik lees op internet allerlei dingen waar je rekening mee moet houden als je een laagliggende placenta hebt, namelijk geen seks, oppassen met lichamelijke beweging enz. Daar heeft de gynaecoloog niks over gezegd. Moet ik daar iets mee of is dat als het over een paar weken nog zo is pas?</p><p> </p><p>Heel verhaal, alvast bedankt!</p>

Heb overigens geen bloedverlies gehad en ze heeft de term laagliggend niet genoemd, maar dat vond ik wel op internet. Zij noemde alleen dat de placenta te dicht bij de baarmoedermond lag.

De mijne ligt voor de uitgang met de 20 weken echo maar de echo daarna was hij gewoon verder gegroeid en was er niks meer aan de hand ben gewoon vaginaal bevallen met 38 weken

Ik hetzelfde als voorgaande reactie! Bij mijn vorige zwangerschap bleek met de 20 weken echo dat de placenta nog te dicht bij de baarmoedermond lag. Heb toen met 32 weken een extra echo gehad om te kijken of ie verplaatst was en dat was inderdaad het geval. Ben toen met 38 weken gewoon vaginaal bevallen. Bij mij gaven ze aan dat het (met name bij een eerste zwangerschap) vaker voorkomt en dat het meestal gewoon goed trekt. Adviezen als geen seks oid heb ik niet gehad, dus ga er vanuit dat dat niet van toepassing was. Overigens verder ook geen complicaties of zo gehad!

Hoi!
Ik had dit ook bij de 20 weken echo, een placenta die te dicht bij de baarmoedermond ligt is gewoon een laagliggende placenta, ik heb met 31+3 weken nog een echo gehad en toen was de placenta 'omhoog getrokken' dus niks meer aan de hand. Heb ook geen dingen als bloedverlies oid gehad. Bij mij was ook niks gezegd over geen seks of andere lichamelijke inspanningen. De verloskundige zei het gewoon wat rustiger aan te doen met sporten zolang ik me er goed bij voelde, maar verder niet. Geniet vooral van je zwangerschap!

Ah dit zijn de berichten waar ik op hoopte! Morgen maar even afwachten wat de gynaecoloog zegt, maar waarschijnlijk dus niet zo veel zorgen maken en gewoon doen wat goed voelt :) Thanks dames!

Ik ben nu 30 weken zwanger van mijn tweede kindje en heb ook een laagliggende placenta. Deze lag met de 20 weken echo ook voor de uitgang, dus met 32 weken heb ik een extra echo om te kijken of hij hoger ligt. Ik heb me er geen moment druk om gemaakt. Grote kans dat de placenta gewoon goed ligt nu. Daar hoop ik maar op. 
En ik heb verder ook geen adviezen ofzo gehad en ook geen last met vrijen etc dus dat lijken me een beetje fabeltjes ;) 

Ja ik heb dat ook gehad en opgenomen geweest ivm bloedverlies rond 16 weken. Uiteindelijk is de placenta meegegroeid met de baby en kon ik “normaal” bevallen. 
Ik had wel het advies gekregen om geen sex te hebben, niet te sporten en rustig aan te doen. Neem dat ook echt ter harte. Het kan zo misgaan namelijk. Risicovol voor moeder en baby. We willen toch uiteindelijk allemaal een gezond kind op de wereld zetten. Sterkte meid

Terug
Bovenaan