<p>Hoiii allen,</p><p>Ik heb een vraagje. Heb de gynaecoloog al gebeld en wordt teruggebeld, maar misschien kan iemand me al wat verder helpen
</p><p>Ik had gister de 20 weken echo in het ziekenhuis. Alles was helemaal goed, alleen gaf ze aan dat de afstand tussen de baarmoedermond en placenta iets te klein is. Ze zei dat dit vaak nog goed groeit dus geen reden is om je zorgen te maken (als het zo blijft kun je niet vaginaal bevallen). Eerder was gezegd dat de placenta aan de kant van mijn rug lag, dus dat zei ik nog, toen gaf ze aan dat dat inderdaad klopte.</p><p>Ik vraag me af hoe het kan dat hij aan de kant van mijn rug ligt maar ook voor de baarmoeder mond (dat is toch een heel andere kant)?</p><p>Hebben mensen dit ook gehad en is het bij jullie vanzelf goed gegroeid of niet?</p><p>Ik lees op internet allerlei dingen waar je rekening mee moet houden als je een laagliggende placenta hebt, namelijk geen seks, oppassen met lichamelijke beweging enz. Daar heeft de gynaecoloog niks over gezegd. Moet ik daar iets mee of is dat als het over een paar weken nog zo is pas?</p><p> </p><p>Heel verhaal, alvast bedankt!</p>