Laagliggende placenta?

Natuurlijk lees je op het internet alle enge verhalen, daar worden ze verzamelt haha. In mijn omgeving hoor ik juist alleen maar goede verhalen met een positieve afloop. Bel anders je VK om het te bespreken! Heb ik ook gedaan de ochtend na de echo omdat je dan toch ineens met vragen zit. De echoscopiste deelde het bij ons ook meer mee dan dat er verder nog wat over gezegd werd. VK was er heel relaxt over. Bij heel veel vrouwen trekt het tussen de 20 en 32 weken gewoon weer weg. Kans op bloedingen is echt heel klein! Laat jezelf niet gek maken ?

De placenta trekt vaak nog op gedurende de zwangerschap. Ik heb dit ook gehoord met de 20 weken echo en toen met 34 weken nog een extra echo gehad. Toen lag de placenta mooi hoog en niet meer voor de baarmoedermond. 
Het gebeurt niet vaak dat de placenta laag blijft liggen dus ik denk dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken. ;)

Afgelopen week heb ik 20 weken echo gehad en hebben ze dit ook gezegd. Ik maak me er eigenlijk helemaal geen zorgen over. Ga er vanuit dat het wel goed komt omdat je buik nu ook nog zo gaat groeien. Ik krijg met 32 week indd nog een controle echo. Ik zou niet te veel op internet gaan zoeken, dat maakt je helemaal gek. Ga uit van wat de vk zegt!

Afgelopen week heb ik 20 weken echo gehad en hebben ze dit ook gezegd. Ik maak me er eigenlijk helemaal geen zorgen over. Ga er vanuit dat het wel goed komt omdat je buik nu ook nog zo gaat groeien. Ik krijg met 32 week indd nog een controle echo. Ik zou niet te veel op internet gaan zoeken, dat maakt je helemaal gek. Ga uit van wat de vk zegt!

Ik heb dit ook gehad...
Er is nooit iets over gezegd geweest op 32 weken kreeg ik ineens een datum voor geplande ks en een brochure over de ks mee. Verder heb ik niets uitleg gekregen buiten dat de placenta te laag lag. Dit kwam natuurlijk wel hard binnen voor mij..
Als je vragen hebt gewoon allemaal stellen aan de gyn. Het is tenslotte jou lichaam!
Verder zou ik niet teveel letten op wat dr. Google zegt  moest er iets zijn waar je op moet letten zullen ze het wel zeggen.
Veel succes!

Ik had een placenta preavia... helaas lag bij mij mijn placenta volledig over de onderkant heen en dat is niet bij getrokken..  Ik kreeg met 26 weken bloedverlies.. vanaf dat je bloedverlies krijgt kun je inderdaad beter geen seks meer hebben. Omdat ze placenta dan laag ligt heb je erg snel kans op bloedingen. Ik ben toen al die tijd in het ziekenhuis gebleven tot dat ik moest bevallen.. helaas kreeg ik met 32 weken zo'n ernstige bloeding en weeen dat ze een spoed een keizersnede hebben gedaan... Zal verder niet in detail treden! Iedere zwangerschap en bevalling is daar in tegen anders. 
Bij jou is het gelukkig nog niet genoemd dus bij jou heb je een grote kans dat hij nog zal opschuiven.. En zo niet dan komt dat ook echt wel goed alleen is het wat ingewikkelder.
Ik zou het even afwachten..

Ook bij mij kwam met de 20 weken echo naar voren dat de placenta te dicht bij het geboortekanaal lag. Rond de 31 weken moest ik daarom een (inwendige) echo laten maken, tevens kreeg ik ook een super leuke groeiecho met een stukje 3D, was echt een hele leuke :D
De minimale afstand tussen geboortekanaal en placenta moet 2 cm zijn. De mijne lag toen op 2,1cm.
Volgens mijn verloskundige niets om mij zorgen over te maken want de 2cm norm is al redelijk ruim genomen en naarmate je baarmoedermond korter wordt gedurende de zwangerschap, dan verstrijkt deze enigszins naar binnen waardoor de placenta nog een beetje verder van het geboortekanaal af komt te liggen. Zo hebben ze het mij uitgelegd.
Ik ben nu 39+1 en (helaas) nog niet bevallen maar het kindje is al een aantal weken goed ingedaald en ligt vast. Bloedverlies heb ik alleen helemaal in het begin van de zwangerschap zeer minimaal gehad. Later niets meer. 

Bij mij lag de placenta bij 20 weken op 1 cm (moest 2cm zijn). Nu met 31 weken ligt de placenta op 5cm. Tegen mij is gezegd dat het in de meeste gevallen gewoon bijtrekt. 

Terug
Bovenaan