laatste fles stoppen?

ik weet het, er is al zoveel over gevraagd, maar ik doe het toch weer....
tom is nu 4 maanden en krijgt 4 flessen van 210ml en 1 van 150 met een half potje fruithap.... voor de laatste fles maak ik hem om 10 uur wakker, op advies van andere mammas's steeds vroeger zodat hij er vanaf kan....
maar hoe vroeger ik hem die fles geef, hoe vroeger hij 's morgens komt, nu al om 6.30
als ik defles probeer over te slaan dan komt ie rond 23.30 dus wat denken jullei is hij er nog nietaan toe,en hoelang mag ik er dan mee doorgaan
of doe ikiets verkeerd, of ben ik gewoon te ongeduldig?
groetjes brenda
 
Ik denk idd dat je eenbeetje ongeduldig bent! Ik heb begrepen dat elke verandering ca. een week nodig heeft. Dus als je steeds vroeger de avond fles geeft trek dan een week uit voor elke "vervroeging", bv van een half uur .
Succes!
 
Als je gewoon nog een poosje door gaat met de laatste fles om 10 uur te geven, zal hij waarschijnlijk na een poosje steeds later wakker worden.
Succes
 
Van het cb kreeg ik het advies om met de 5 maanden de late fles te laten vervallen. En dat ging meteen erg goed.
Misschien is met de 4 maanden nog net iets te vroeg.
Succes!
 
Mijn kindje zit al heel lang op 4 flessen. Hij is nu 4 maanden. Ik bouw het nu ook af om 's avonds steeds iets eerder de laatste fles te geven. Ik geef hem nou om half 9-9 uur en dan slaapt hij tot de volgende ochtend 7-half 8. Sinds 2 dagen doe ik 1 eetlepel rijstebloem door de laatste fles. Mijn mening is dat je best een fles minder kan doen en b.v iets meer per keer in de andere flessen. Succes ermee
 
een paar schepjes nutrix in de laatste fles kan ook helpen.
Bij mij is ze vanzelf met 5 mnd 4 flessen gaan drinken. Dus misschien als je geduld hebt.......
 
Hoi dames,

Ik wil ook op een gegeven moment naar 4 flessen. Mijn kleine jongen krijgt 5 flessen met 200 ml voeding ( totale hoeveelheid). Ik vind het jammer dat hij om 23.00 u wakker gemaakt moet worden voor zijn laatste voeding. Ik denk wanneer we hem laten liggen dat hij wel doorslaapt. Vanavond gaan we dat gewoon proberen. Alleen moet je hem dan per keer wel meer geven, bijv. 210 water en 7 schepjes? Is dat niet veel?

Ik ben benieuwd.

Kun je ook al met fruithapje beginnen, of begin je eerst met nutrix?

groetjes vivian
 
bedankt voor de reacties, ik denk idd dat ik gewoon af moet wachten....
anoniem, ik geef wel al 2 scheppen nutrix in zijn laatste fles, hij slaapt er alleen niet langer van....
vivian, met 13 weken ben ik begonnen met fruithap, in 1 tweede ochtensfles doe ik minder melk, eneen half potje...
 
Terug
Bovenaan