laatste voeding: laten liggen of wakker maken ??

Goeie vraag idd..

Hier werkte het idd ook niet om haar wakker te maken voor de laatste voeding.. dan kregen we er hoegenaamd niks in en kwam ze gewoon zelfde tijd..

Bij ons slaapt ze nu 's nachts door van 23:00 tot 5:30 sinds we de laatste voeding van de dag niet borstvoeding maar flesvoeding geven..
Echt heerlijk.. alle gemiste slaap ben ik weer aan het inhalen.. hopelijk houd ze dit ritme vast..:D

ha blossom

Toch zit er niet echt ritme in hoor. maar inderdaad om 6.00 moeten ze drinken. Rond 16.30 komen ze altijd voor een voeding en de twee voedingen die daar tussen in zitten verschillen vaak 1 a 2 uur. Maar na 16.30 slapen ze door tot ongeveer 21.00 /21.30 soms ook weleens 22.00.
Zo kom ik op 5 , 6(als ze s'nachts even komen) voedingen per dag. Maar echte tips heb ik niet, want R en T geven dit echt zelf aan. Ben ook helemaal verbaast want dit ben ik ook niet gewoon, mijn andere kindjes kwamen gerust 8 keer op een dag/nacht.

succes , ieder kind is weer verschillend. Maar ik hoop dat jij ook snel een ritme te pakken hebt.

Onze eerste zoon sliep toen hij 2 weken was van 18.00u tot 02.00u. Daarna kwam hij weer om 06.00u. We hebben hem 2 weken lang om 22.00u wakker gemaakt voor een voeding, want mama en papa vonden het fijner als hij van 22.00u tot 6.00u zou slapen. Hij werd in die 2 weken gewoon ook om 2.00u wakker voor een voeding, dus dat wakker maken hielp niks. Vanaf het moment dat we hem niet meer wakker maakten, maar zelf gewoon maar extra vroeg naar bed gingen, begon hij de nachten uit te breiden. Toen hij 8 weken was sliep hij van 19.00u tot 7.00u. Ik heb t vermoeden dat we deze keer dat geluk niet hebben :)

Dus als je het mij vraagt: nee, wakker maken voor een voeding helpt niet.

Zo heeft ieder weer iets anders met de tijden.
We leren eigenlijk allemaal dr wel een beetje van.
En das eigenlijk ook wel leuk.
Mekaar een handje helpen.
Hier zit dr ni meer zo een ritme in kwa voedingen,
De laatste krijgt ze ongeveer bij twaalf,half een.
Ze slaapt dan best wel goed door,zo;n beetje tot zesse zevene.
Bij de laatste voeding maak ik dr opzich wel wakker want kijk altijd de pamper ook ff na..
Ze valt eigenlijk ook best wel gauw weer in slaap als ze de laatste voeding gehad heeft.

Dat is voor mij nu inderdaad ook het grootste inzicht: je kunt er NIETS over zeggen, het verschilt gewoon per baby en je kunt er kennelijk ook weinig in sturen als ik alle berichten zo lees. En volgens mij is er ook niemand echt ontevreden over hoe het gaat, gaat het met alle baby's eigenlijk wel goed en wordt er overal genoeg gedronken. Nou dat is toch het belangrijkste?

Nou, vandaag dus bij het CB geweest en deze vraag voorgelegd. Antwoord:

Ja hoor, het is prima om te proberen zijn biologische klok proberen te verzetten (dus om 22.30 wakker maken en voeden, op de hoop dat hij dan zijn 'lange slaap' van 23.00 tot een uurtje of 06.00 maakt). Alleen: we moeten wel een lange adem hebben, het kan ruim een dag of 10 duren voordat hij 't 'op pikt'.

Wij zitten nog een beetje te dubben of we het willen gaan proberen; eerst maar even kijken of hij echt consequent 1 x 6 uur slaapt per 24 uur voordat we in zijn ritme gaan sturen.

Maar goed het CB was er dus positief over.

X
Evje

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar als er iets is wat ik geleerd heb sinds onze eerste zoon geboren is (begin 2009), is dat een baby zich niet laat sturen. Wanneer je denkt dat je doorhebt hoe het ritme op dat moment is, verandert het weer.

Het kost gewoon het minste energie (en de minste frustratie) als je meegaat in het ritme van je kind.

Wij laten Tim ook gewoon slapen... Bij ons was het ook zo dat als hij nou wel of niet de late voeding kreeg, hij meldde zich standaard een keer 'snachts.. Dus nu laten we hem slapen en hij meldt zich wel.. Zolang ik nog verlof heb maakt me dat ritme niet zoveel uit en hoelaat hij smorgens de eerste voeding krijgt.. als ik over 4 wk weer moet werken zie ik dan wel hoe het is, maar heb d'r alle vertrowen in want de slaap wordt bij hem al steeds iets langer.

Mijn advies is gewoon op je gevoel afgaan. Ieders mening en advies is toch weer anders, je wordt er onzeker door gemaakt en idd, je kindje laat zich toch (meestal) niet sturen / bepaald zijn eigen ritme vaak wel.

Tim krijgt nu 19u de laatste fles, en dan in de nacht of vroege ochtend de volgende pas weer (meestal tussen 3u en 5u, maar afgelopen weekend was het al 2x later, dus bijna doorgeslapen, het was toen 06.30u en 05.40u.. Yeahh!!). Hij is morgen 8 wk.

Terug
Bovenaan