Laatste voeding, vanaf wanneer overslaan??

Hoi allemaal
Mijn dochter moet ik voor de laatste voeding van 23.00 altijd wakker maken.
Ze drinkt dan wel, maar ik heb niet het idee dat ze honger heeft.
Vanaf wanneer kun/mag je die overslaan, want ze is nog maar 6 weken, dus dat lijkt me erg vroeg om al over te slaan.
Ik durf het ook niet echt te proberen, bang dat ze  anders 's nachts komt in een nieuw ritme.
Vanaf wanneer deden jullie het waarom???
Alvast bedankt in ieder geval!
Groetjes
 
Hoi Miep,

Ik zit op dit moment met ongeveer dezelfde vraag, al is de situatie een beetje anders. Mijn dochter (10 weken) wíl die laatste fles gewoon niet meer, en ik vind het ook nog erg vroeg om haar al op 4 flesjes te zetten. Mijn zoontje kreeg die laatste fles nog lang, tot 7 maanden zelfs. Hij kreeg toen nog 3 flessen plus een fruitpotje en een groentenmaaltijd. Die laatste fles gaf ik hem dan wel vroeger dan 23u, ik denk tegen half 10 al.
Ik zou gewoon eens proberen wat er gebeurt als je die voeding niet geeft. Misschien komt je kindje een uurtje later uit zichzelf wel? Als dat zo is, zou ik die fles blijven geven. Gewoon op de tijd die je nu aanhoudt dan, dan heb je zelf ook nog een beetje nachtrust. Hij/zij (sorry, ik weet het niet meer) drinkt toch? Dus gewoon geven dan! Komt hij niet meer voor de volgende morgen, dan weet je ineens ook dat hij het niet meer nodig heeft. Maar zolang je er wat in krijgt, zou ik hem toch wakker maken voor het flesje. Maar ja, dat is dan mijn idee (en waarschijnlijk zit het feit dat mijn zoontje nooit wilde drinken er ook wel voor iets tussen).
Ik hoop dus dat je nog wat reacties krijgt, dan weet ik het ineens ook, haha!

Groetjes,
Marian
 
Hoi,

Mijn zoontje heeft tot 13 weken de fles van 23.00 gehad. Toen hij zes weken was moest ik hem ook wel wakker maken voor die fles maar dat is heel normaal, en zolang als jou kindje nog drinkt moet je hem ook nog wel geven hoor .
Daan was een week of 10-11 toen hij moeilijk begon te doen met de fles van 23.00 bijna niet wakker te krijgen en de fles met moeite leeg kunnen drinken dus ik was wel een uur bezig met die laatste voeding. Ik ben eerts gaan schuiven om 19.30 kreeg hij steeds iets minder in de fles en de fles van 23.00 ben ik steeds vroeger gaan geven.
Na krap een week had ik Daan op 4 voedingen waarvan de laatste om 20.00.
Miep22 als ik jou was zou ik zolang je kindje kindje drinkt dus de fles nog wel geven hoor.
En Marian jou kindje maakt er ook een potje van net als Daan toen deed, dus mijn advies voor jou is toch misschien maar proberen om af te bouwen.
Op het CB doen ze hier wel moeilijk over trouwens want ik heb toen bijna slaande ruzie gehad en eigenlijk moest ik de fles van 23.00 weer gaan geven, maar volg je eigen gevoel dan schop je het heel ver.

Groetjes Saskia
 
Hoi Miep

Hoe laat geef jij de   1 nalaatste voeding? Als je die bijvoorbeeld tussen 18.00 en 19.00 geeft dan zou je haar om bijv 21.30 a 22.00 haar laatste voeding kunnen geven. ( wakker maken ) Ons dochtertje gaf ik eerst ook om 23.00 de laatste fles maar die ben ik steeds iets eerder gaan geven en nu geef ik de laatste om uiterlijk 21.30! Ik zou het gewoon een beetje uitproberen. Ik weet niet of ze al doorslaapt, maar dan hoef je niet bang te zijn dat ze dan ineens een heel stuk vroeger komen, vaak slapen ze dan nog langer door dan normaal!!
Succes groetjes Esther
 
Hoi Miep

Volgens mij is dit een algemeen probleem. Onze zoon (51/2 week) moet ik ook wakker maken voor de fles van 23.00 uur en dan drinkt hij moeilijk, al slapend. Maar om zelf ook een beetje rust te krijgen laat ik hem slapen totdat hij zelf aangeeft, in de nacht, wanneer hij de fles krijgt. Ik had ook als tip gekregen om in de fles die in de nacht komt daar steeds 10 cc minder in te doen. Maar dan ben ik bang dat hij na 2 uur weer komt voor een fles. We zijn nu dan weer overgestapt op tijden die hij aangeeft. Dus we laten hem na de fles van 6-7 uur slapen en zien dan wel wanneer hij komt voor een fles. Ik doe dan in die nachtfles wel 10 cc meer, zodat hij het  weer langer kan volhouden. Het bijkomende probleem is dan wel dat je dan op verschillende tijden overdag voedingen krijgt. Maar dat hoeft natuurlijk niet.
Heb je jouw dochter dan op 5 of 6 flessen per dag? Als zij op 5 flessen zit, is het inderdaad niet zo'n goed idee om die fles van 23.00 uur te laten schieten. Ze hebben die voeding nog wel nodig.
Succes er mee!
Anje
 
Hee Saskia

Dat je zowat ruzie hebt gehad op het CB verbaast me nogal.
Wij mogen zelf weten hoeveel wij in de fles in gaan doen, als we het maar rustig opbouwen en niet boven 180 cc opgeloste melk zitten. Onze zoon mag vanaf 6 weken rustig 5x 150 cc hebben. Maar dan moeten we hem wel eerst op 5 voedingen krijgen natuurlijk. Dat is op dit moment een uitdaging om dat voor elkaar te krijgen.
Anje
 
hoi,
volgens het cb bij mij in het dorp  is het heel normaal dat je je kind voor de voeding van 23.00 uur wakker moet maken.  
Mijn  dochter (19 wk) moesten we ook wakker maken voor die voeding.
Op het cb  vertelde ze dat het beter is als je wacht totdat ze 5 mnd is of over de 6 kilo is. Ik zal dus nog even wachten. Ze is nog wel erg jong.
ik hoop dat je er uit komt. En luister altijd naar je eigen gevoel. Want elke baby is weer anders.

gr. elsbeth

 
hoi,

ik geef mijn zoontje al een aantal weken (6wk)geen laatste voeding meer hij is nu 3mnd en hij krijgt om half  9 laatste voeding en komt volgende ochtend weer om 8uur.
ik geef geen vles maar borstvoeding.
als je kindje goed groeit en zelf niet komt zou ik me geen zorgen maken.

groetjes monique  
 
Terug
Bovenaan