Laatste voeding, vanaf wanneer overslaan??

Hoi,

Tijn (ruim 19 weken) krijgt sinds 3 weken geen late voeding meer. Tijn wilde echt niet wakker worden, werd boos, huilde en dronk uiteindelijk 50cc melk. Dit vond ik zielig, dus heb ik 't gewoon geprobeerd.
Hij kreeg sowieso de late voeding tussen 21.30 uur en 22.00 uur. In het hele begin niet toen kreeg hij om 23.00 uur maar naar een week of 3 heb ik dit vervroegd. Want Tijn wilde nooit slapen tussen de voeding van 19.00 uur en 23.00 uur, dus zat ik met een huilende baby op schoot en dan viel hij rond 22.00 uur in slaap, met als gevolg dat hij om 23.00 uur te moe was om te drinken. Vervroegd dus en dit werkte prima.
Maar nu dus ook de 22.00 uur voeding eraf, geen probleem. Hij krijgt van af toen 4 flessen, 3 van 200ml melk en 1 van 230/240ml melk, de ene keer dronk hij die wel leeg en de andere keer niet. Hij werd 's ochtends vaak wel rond 5.30 even wakker om vervolgens weer in slaap te vallen tot een uur of 7. Dan kletste hij wat tot 7.30 uur en om 8.00 wilde hij de volgende wel weer. Voorheen moest ik 'm om 8.00 uur wakker maken. Sinds dinsdag krijgt hij rijstebloem pap 's avonds om 19.30 uur en heeft hij z'n ''oude'' slaappatroon weer te pakken.
Mijn advies, zolang je kindje die fles nog gewoon drinkt zou ik 'm gewoon blijven geven. Op mijn cb zeiden ze dat de late voeding van af 4 maanden er af mag of als je wilt wachten tot je kindje groente en fruit krijgt. Tijn was er overduidelijk aan toe dus op eigen beweging heb ik 'm er af gehaald en hij was de afgelopen maand toch nog 700 gram gegroeid.

Groetjes kirsten
 
Hoi moeders van Nederland.
Onze dochter kreeg met 3 maand al nutrix door de laatste fles. Niet te veel eerst maar wel genoeg om de nacht heerlijk door te halen. Met 3 maand gaven we het volgende voedingsschema
08.00 uur        200 cc ,elk
12.00                    200 cc melk
16.00                  200 cc melk
20.00                100 cc melk
23.00                200 cc melk met rijstebloem



Nu is ze 4 maand en krijgt ze het volgende
08.00                200 melk
12.30                200 melk
17.00                200 melk
22.00                220 melk met 8 maatschepjes van de Nutrilon met rijstebloem.

Die laatste fles geven we ook wel eens later. We houden dit als richtlijn aan maar als ze een dag meer honger heeft krijgt ze meer en andersom natuurlijk ook. Ze is nu 7200 gram en op het bureau waren ze tevreden met dit schema.

Kijk naar je kind en je weet wanneer je het goed doet als ouders zijnde.
Toch??   Laat de buitenwereld maar kletsen.
 
Terug
Bovenaan