Laatste voeding, vanaf wanneer overslaan??

hallo meiden.

mijn dochter van 10.5 mnd oud krijgt op de dag vandaag nog steeds haar avond/laatste voeding rond de klok van 22.00/23.00 uur , ze wordt zelf wakker en ik geef haar automatisch haar BV. zelds s'nachts komt ze geregeld, het ergste geval 6 keer per nacht en duik naar de borst en drinkt dan ook erg lang. dat laatste hebben we nu aan het aanpassen en hebben steeds de grenzen verlegt. van vanaf je laatste voeding krijg je niet eerder dan 03.00 uur. tot die tijd heb je pech gehad , honger meid kan je niet hebben , je hebt net gehad. eerste week was heibel in de tent, daarna werd ze wakker rond de klok van 5.30 uur. toen hebben we die naar 04.00 uur gezet. ook even nachten waker geweest vanaf 5.30 uur. en nu een maand later slaapt ze van de laaste voeding tot 05.00/06.00 uur door. we hebben na 10.5 mnd eindelijk een hele slaapnacht.

Succes meiden. luister en kijk gewoon wat je kindje nodig heeft.
 
hallo meiden.

mijn dochter van 10.5 mnd oud krijgt op de dag vandaag nog steeds haar avond/laatste voeding rond de klok van 22.00/23.00 uur , ze wordt zelf wakker en ik geef haar automatisch haar BV. zelds s'nachts komt ze geregeld, het ergste geval 6 keer per nacht en duik naar de borst en drinkt dan ook erg lang. dat laatste hebben we nu aan het aanpassen en hebben steeds de grenzen verlegt. van vanaf je laatste voeding krijg je niet eerder dan 03.00 uur. tot die tijd heb je pech gehad , honger meid kan je niet hebben , je hebt net gehad. eerste week was heibel in de tent, daarna werd ze wakker rond de klok van 5.30 uur. toen hebben we die naar 04.00 uur gezet. ook even nachten waker geweest vanaf 5.30 uur. en nu een maand later slaapt ze van de laaste voeding tot 05.00/06.00 uur door. we hebben na 10.5 mnd eindelijk een hele slaapnacht.

Succes meiden. luister en kijk gewoon wat je kindje nodig heeft.
 
Hallo allemaal,

Mijn ervaring met mijn dochter (12 mnd) is dat toen zij een week of  5 was 's nachts niet meer kwam voor drinken maar wel nog om 23.00 uur. Na een week of 3 - 4 kwam zij ook voor die fles niet meer dus heb het toen ook maar gelaten! Als zij geen dorst heeft dan heeft zij geen dorst en als ze dan weer vroeger wakker wordt 's morgens dan is dat maar zo.... Je kan ze moeilijk dwingen denk ik maar!

Groetjes Saskia
 
Hoi, ik sluit me aan bij de mama van Lisette. Onze dochter drinkt al vanaf een week of 10 geen 23.00 uur voeding meer. We moesten haar steeds wakker maken en als we dat dan deden kwam ze vervolgens ook midden in de nacht nog een keer. Lieten we haar liggen, dan sliep ze door.
Nu krijgt ze haar laatste fles om 19 uur, na het badje. Ze doet nu wat moeilijk met drinken (ze is 24 weken), dus het is nu wat rommeliger. Maar goed, na de fles van 19 uur slaapt ze klokje rond. Mijn advies is, lekker laten liggen en kijken wat er gebeurt. Mijn ervaring is dat ze zelf aangeven van 5 naar 4 voedingen te kunnen.
Succes!
Simone
 
Hoi allemaal!!
Ontzettend bedankt voor alle reacties meiden!!
Ik geef trouwens borstvoeding. Mijn dochter is met zes weken al 12 pond geweest, dus ze groeit keihard. De 1 na laatste voeding geef ik tussen zes en zeven uur. Ze drinkt wel om 23.00 uur goed aan de borst als ik haar wakker maak, helemaal leeg voel ik altijd.
Ik zal haar dus nog maar even wakker blijven maken als ze goed blijft drinken.
Als ze half blijft slapen stop ik gewoon en probeer de voedingen te laten op schuiven zodat ik dan de voeding van zeven uur wat later geef.
Bedankt hoor! jullie zijn super. Hier heb ik veel meer aan dan als het cb.
Groetjes Mar
 
Knap hoor dat een heleboel al zo vroeg zijn opgehouden met de laatste voeding.

Wij zijn pas drie weken geleden gestopt met de laatste voeding. Thimo is inmiddels 6 maanden en eet sinds twee weken fruit en nu ook groente. Bij de controle van 4 1/2 maand was hij niet genoeg gegroeid dus toen wilde ik nog niet afbouwen. Bij de controle van 2 weken terug is hij goed gegroeid en toen zijn we ook begonnen met de fruit hap. Ook wij moesten onze zoon elke avond om 23.00 uur wakker maken maar hij dronk altijd zijn hele fles met 2 lepels rijstebloem (gegeven sinds hij 3 1/2 mnd was). De laatste voeding krijgt hij nu tussen 19.30 en 20.30 en daarna slaapt hij heerlijk door tot ongeveer half acht.

groetjes,
Natalie
 
hoe zo knap??

ik heb er niks voor hoeven doen hij deed het zelf.
ik denk dat het kigt aan je kindje de een heeft er wel behoefte aan en de ander niet en het is allebij knap toch......
 
Oke, ik heb denk ik DE gouden tip hahah. Tenminste het werkte echt goed en snel bij ons.

Mijn zoontje Tygo is 7 weken geleden geboren en was aan de grote kant (4090 gram).
Al snel mocht hij dan ook van 6 naar 5 voedingen van het c.b. want hij had de nachtvoeding qua gewicht niet meer nodig. Wel moest ik hem een flesje geven als hij erom vroeg. Dat flesje hebben we gehalveerd trouwens. Het was maar dat Tygo geen honger meer had en zo weer in slaap zou vallen tot zijn ochtendflesje. Dat was op zich al erg makkelijk en fijn.
Nu hebben wij het zo gedaan. We hebben Nutrilon Forte gekocht voor hongerige baby's waar Tygo ook wel onder valt op zich. Forte zorgt ervoor dat de melk langer in zijn maagje blijft zodat hij geen hongergevoel krijgt en lekker blijft slapen.
De fles van 23.00 uur is de enige fles op de dag met Forte en het was gewoon zaak dat hij deze fles helemaal leegdronk. Nu zaten wij met hetzelfde probleem dat Tygo na zijn flesje van 20.00 uur zo diep in slaap viel dat we heb moeilijk wakker kregen en dat hij halverwege de fles alweer in slaap viel. Daar hebben we ook wat op gevonden. De fles van 19.00 uur is minder dan normaal, namelijk 120cc. Tygo krijgt trouwens 200CC (180cc water) in zijn flesje. Om 19.00 uur dus maar 120cc zodat hij tussen 23.00 en 00.00 uur uit zichzelf wakker wordt van de honger. Het resultaat is dat hij wakker is en honger heeft zodat de hele fles Forte er meestal ingaat. Hier slaapt hij de hele nacht op door tot ongeveer 07.30 uur.

Ik heb me laten vertellen dat je op gezette tijden eten moet geven. Een half uur eerder is niet erg, een half uur later ook niet. Maar als Tygo daarna nog slaapt maak ik hem wakker om te eten. Ons schema is nu dan ook: 07.00-08.00, 12.00, 16.00, 19.00, 23.00-00.00uur.

Hopelijk heb je er wat aan, suc6 in ieder geval...
 
Terug
Bovenaan